Gå til innhold

Er alene med fire barn, lite penger, men vil så gjerne lage bursdag for tvillingene mine som blir 7 år.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Funker pannekakefest, saft og isbar? Synes alle har så fancy selskap… 🥹

Anonymkode: 79745...a34

Skrevet

Unger liker fest/bursdag/selskap og morro/leker/være sammen/opplevelser. Om det er pannekaker eller pizza som blir servert er revnende likegyldig! Isbar, pannekaker og saft er alle tiders!! 🥰 Gratulerer med dagen til de små! 🎈🎈

Anonymkode: ff10b...db8

Skrevet

Det høres jo helt supert ut! Barn er slett ikke opptatt av å ha det fancy, pannekaker og is kommer til å falle i smak hos de fleste (jeg har lært å ikke si alle her inne, for da kommer mamma til Sienna Ischabelle og forklarer at hennes prinsesse ikke takler å blande pannekaker og is - så altså de aller fleste). 

Anonymkode: f0843...2cb

Skrevet

Høres helt supert ut, kjør på! Erfaringsmessig vil de ha litt mat og drikke, et kakestykke eller to (eller en ispinne), og så er de strålende fornøyd med serveringen! 

Ha litt ansiktmaling kanskje, kanskje ballongdisco (fyll et rom med ballonger på gulvet og spill gøy musikk), og ellers fri lek, så koser de seg max! 

Anonymkode: 89d5d...298

Skrevet

Slett ikke alle har fancy selskap, og slett ikke alle bruker mye penger på fancyheten sin 😉

Barn elsker selskap, og de blir dødsimponert av de enkleste ting. Spør du ungene har jeg bakt fantastiske kaker som alt fra Hello Kitty til dinosaur og bilbane. De aner ikke at det er helt enkle langpannekaker som jeg har googlet enkel pynting av 😂

Isbar har vi hatt her også og ungene elsker det. 2 litere med is og litt forskjellige toppinger så får de en super egenkomponert is og er lykkelig.

Pannekaker og saft er supert, de fleste barn liker det.

Anonymkode: 838f7...dc8

Skrevet

Det er ikke alke som feirer så fancy altså. Jeg hadde besøk av tre barn hos mine og serverte dem loff med bananskiver og sjokopulver på. De satt rundt bordet med det svære fatet med skiver midt på og hvert sitt saftglass, og da sa den ene at det var akkurat som bursdag. Barn tenker ikke over priser og stæsj. De skjønner hva som er godt og de merker god stemning. Pannekakefest og isbar er helt supert! 

Anonymkode: 8fbd3...834

Skrevet
2 minutes ago, Anonym bruker said:

Slett ikke alle har fancy selskap, og slett ikke alle bruker mye penger på fancyheten sin 😉

Barn elsker selskap, og de blir dødsimponert av de enkleste ting. Spør du ungene har jeg bakt fantastiske kaker som alt fra Hello Kitty til dinosaur og bilbane. De aner ikke at det er helt enkle langpannekaker som jeg har googlet enkel pynting av 😂

Isbar har vi hatt her også og ungene elsker det. 2 litere med is og litt forskjellige toppinger så får de en super egenkomponert is og er lykkelig.

Pannekaker og saft er supert, de fleste barn liker det.

Det der er så sant. Jeg lagde "muffinskake" en gang, av toro 123 røre (lys og mørk) og plasserte muffins utover på et stort kalefat i en form som en snøkrystall og pyntet med blå glasur og krystalldryss (kjøpt på coop extra). Satte en elsa og anna figur på kakefatet i tillegg, og vipps hadde jeg lagd den fineste frostkaka de noen gang hadde sett 😆😆 

Anonymkode: 89d5d...298

Skrevet

Min erfaring er at unger syns det er kjempefint å få komme hjem til noen i bursdag, det er ikke alltid lekeland og trampolinepark som er mest stas. 

Jeg har (kanskje sist i landet) funnet ut at ballongbue er superenkelt og forholdsvis billig, hvis du lager det selv. Du trenger en sånn remse til 49,- og valgfri mengde og type ballonger. Remsen kan brukes mange ganger. Jeg pleier også å dekke med vanlig servise, gamle stetteglass og markblomster. Barn syns ofte det er veldig fint, og minst like stas som temaservise i papp. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (34 minutter siden):

Dette er bare det du tror. ❤️At alle har så fancye bursdager. 

Her er det in å ta den helt ned. Ofte bare én kake, hjemmebursdag, popcorn. 

Ballonger gjør susen. Det blir en fin bursdag med det du nevner. 

Morsomt med pannekaker, alle har jo pølser. 

Anonymkode: 62826...580

Skrevet

Måtte spørre mine ungdommer her og det ble tommel opp. En slik bursdag hadde vært gøy enda sier de og de er begge to straks voksne. 
Jeg har hatt helt vanlig bursdagsselskap for ungene. De har vel hatt en gang hver på bowling tror jeg, og det endte med den ene gangen bare. For hjemme bursdag var mye hyggeligere syns de. De har begge hatt kyllingkuler og pølsebiter på grillspyd. Det har gått fint for alle med allergier og de som ikke kan spise svin. Pomme notties har de vel som oftes hatt inntil også, de var kulere enn noe annet og enkelt for meg. 

Jeg har bakt alt av kaker og torokaker kan pimpes opp ganske mye, noe som er helt genialt når det er unger med allergier. Jeg syns det er litt ok at alle kan spise det meste. Eneste er den ene kaka ungene krever i bursdagen sin,den kan ikke alle spise men alt annet har alle kunnet spise. (Ingen er hyper allergiske så om jeg skulle bomme med noe er det ikke verdens undergang. Ikke alt som er like lett å lese seg til på ingridienslista når en ikke er så kjent med dette) 

En gang så hadde jeg pappduk på bordet, jeg tegnet endel tegninger på den med sprittusj før jeg la den på. Når maten var spist satte jeg frem fargeblyanter. Ungene ble faktisk sittende rundt bordet hele bursdagen, for dette var vist kjempe gøy. Det var egentlig ikke planen, men jeg syns det var deilig. Ene ungen hadde bursdag i garasjen, det ble servert pølser i boddøra og ungene gikk i vinterdresser siden det var i januar og minus femten ute. Ungen min snakker enda om den bursdagen, jeg skjønner fortsatt ikke hva som var så gøy med den men. 

Anonymkode: e8984...296

Skrevet

Elsker retro-bursdag. Gele og popcorn er også billige og populære alternativ. 

Anonymkode: 3a2a3...7b7

Skrevet

Super ide. Støtter også gele og popkorn om du skal ha noe mer. 

Anonymkode: 5df0a...e02

Skrevet

Høres helt supert ut 🙂. Er du trumf medlem så får du gratis bursdagboks på kiwi 😃. Den inneholder ballonger, invitasjoner,servietter, papptallerkener, glass og sugerør. Vi har hentet den to ganger, kjempegreit. Den går opp til og med 7 år tror jeg. Smågodt kan være ganske billig om du bare tar lette ting 😉🙂

Anonymkode: e4dcb...4aa

Skrevet

Høres flott ut - og jeg stjeler isbarideen til neste gang jeg skal planlegge.
Her har våre fått spørsmål om hvordan de vil feire bursdagene sine, og de har fått velge fritt mellom lekeland/trampolinepark/what have you, men det er et fåtall ganger de har ønsket det.
De har villet ha pølse og kake hjemme 🙂

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 timer siden):

Høres helt supert ut 🙂. Er du trumf medlem så får du gratis bursdagboks på kiwi 😃. Den inneholder ballonger, invitasjoner,servietter, papptallerkener, glass og sugerør. Vi har hentet den to ganger, kjempegreit. Den går opp til og med 7 år tror jeg. Smågodt kan være ganske billig om du bare tar lette ting 😉🙂

Supert, takk😊😊😊🥰

Skrevet
On 5/18/2022 at 5:54 PM, Anonym bruker said:

høres kjempe fint ut :) ja er dessverre altfor mange som har bursdag ute, vi hadde bursdag hjemme sist, det var lite populær, alle kom ,men 4-5 klaget hele tiden at det var kjempe kjedelig, og er mye bedre på svev og lekeland og slik, heldigvis hørte ikke mitt barn dette

Anonymkode: 2e317...914

Skrevet

Jeg er for hjemmebursdag i enkle former selvom jeg fint kunne hatt det superfancy eller leid lekeland. Men jeg vil at ungene skal finne gleden i hverandre, og ikke hva som blir servert eller er rundt. 
Jeg serverer pølser, muffins og gelé. Thats it! Så får de leke og herje som de vil :) 

Høres ut som en helt normal, flott bursdag du skisserer 🙏🥳

Anonymkode: fd8a1...5e4

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 19.5.2022 den 15.33):

Supert, takk😊😊😊🥰

Bare hyggelig 🙂 lykke til med bursdagen, det blir sikkert en flott dag 🙂

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

høres kjempe fint ut :) ja er dessverre altfor mange som har bursdag ute, vi hadde bursdag hjemme sist, det var lite populær, alle kom ,men 4-5 klaget hele tiden at det var kjempe kjedelig, og er mye bedre på svev og lekeland og slik, heldigvis hørte ikke mitt barn dette

Anonymkode: 2e317...914

Mitt barn ville ha hjemme. Og det var flere barn som sa det var kjekt med noe annet enn trampolinepark-bursdag. 

Anonymkode: ee8fd...224

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 18.5.2022 den 18.07):

Det er ikke alke som feirer så fancy altså. Jeg hadde besøk av tre barn hos mine og serverte dem loff med bananskiver og sjokopulver på. De satt rundt bordet med det svære fatet med skiver midt på og hvert sitt saftglass, og da sa den ene at det var akkurat som bursdag. Barn tenker ikke over priser og stæsj. De skjønner hva som er godt og de merker god stemning. Pannekakefest og isbar er helt supert! 

Anonymkode: 8fbd3...834

Sjokopulver oppå bananen? Hmm, det har jeg ikke sett noen gang, må kanskje testes 😁

Anonymkode: ca5ca...619

Skrevet

Ja! Her er det mest pop med hjemmebursdag. Ungene er 9 og 11, og vil helst ha det hjemme.

Anonymkode: f30db...2e3

Skrevet

Høyres heilt supert ut . Barn er ikkje kravstore i det heile tatt . Synst ikkje dei har brydd seg uannsett kor flotte kaker en har eller om alt er pynta etter tema .. 

Bruk fat og glas en har fra før og litt ballonger så er dei fornøyd. 

Anonymkode: a6595...dc5

Skrevet

Det høres ut som en utrolig fin bursdag, masse lykke til med feiring💛

Anonymkode: df790...f01

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Sjokopulver oppå bananen? Hmm, det har jeg ikke sett noen gang, må kanskje testes 😁

Anonymkode: ca5ca...619

Loff med smør og oboy fikk datteren min på en overnatting, jenta i huset der fikk det hver lørdag. Det var visst FANTASTISK godt 🙂

Banan under gjorde det jo hakket mer "mat", sikkert noe ungene vil like ja 😉

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...