Gå til innhold

Ansiktssolkrem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen anbefalinger for solkrem til ansikt dame, litt tørr hud med fete soner.

Jeg trenger en som kan brukes "daglig" uten at den blir klissete og en blir hvit i ansiktet.

Også trenger jeg en beregnet for sol og bading, som ikke svir i øynene. 

Anonymkode: d984c...338

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De fleste dagkremen fås nå med faktor. Jeg bruker NeoStrata og er veldig fornøyd med den. BB krem fås også med faktor. 

Anonymkode: 0db6c...700

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Har noen anbefalinger for solkrem til ansikt dame, litt tørr hud med fete soner.

Jeg trenger en som kan brukes "daglig" uten at den blir klissete og en blir hvit i ansiktet.

Jeg er fornøyd med Cliniderm sin ansiktssolkrem.

Anonymkode: 156f0...17d

Skrevet

De fleste dagkremen fås nå med faktor. Jeg bruker NeoStrata og er veldig fornøyd med den. BB krem fås også med faktor. 

Det holder ikke med kun solfaktoren i en dagkrem når sommeren/solsteika er på sitt verste altså. 

Anonymkode: 011b6...963

Skrevet
Lektor Doppler med tillegg skrev (2 timer siden):

Jeg også. Den er suveren. 

Ja virkelig ! Alt jeg trenger til ansiktshuden om sommeren.

Skrevet

Det holder ikke med kun solfaktoren i en dagkrem når sommeren/solsteika er på sitt verste altså. 

Anonymkode: 011b6...963

Jo det holder om man følger andre råd i tillegg. Hi spurte om faktor i ansiktskrem. 

Skrevet

Jeg bruker CeraVe ansiktskrem med solfaktor 25 på vanlige dager.

Skal jeg på stranden bruker jeg Cliniderm sin solkrem for ansikt.

Anonymkode: 5bbd8...1f9

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jo det holder om man følger andre råd i tillegg. Hi spurte om faktor i ansiktskrem. 

Vet du, kreftforeningen har gått ut med at en bør/anbefaler sterkt å bruke solfaktor 30 eller høyere her( hvertfall når uv index er på 4 eller høyere. 
Og da er det hvertfall ikke nok med en dagkrem med solfaktor da den ikke er god nok. Den er god nok for f eks fra huset til bil, fra bil til butikk osv.

På apotek brgynnes det å fase bort solkrem f 15 nå.

Og tror nok ikke du har sett all den solskadet huden, og kreft i hud som jeg har sett

Anonymkode: 7b7bd...78c

Skrevet
Anonym bruker skrev (59 minutter siden):

Jeg bruker CeraVe ansiktskrem med solfaktor 25 på vanlige dager.

Skal jeg på stranden bruker jeg Cliniderm sin solkrem for ansikt.

Ikke godt nok med CeraVe på dagtid ute, da det ikke er rett solfilter til å beskytte deg. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Cliniderm solkrem for ansikt f 50 , ny for året. Kan brukes daglig, er tynn og svir ikke i øyner

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Vet du, kreftforeningen har gått ut med at en bør/anbefaler sterkt å bruke solfaktor 30 eller høyere her( hvertfall når uv index er på 4 eller høyere. 
Og da er det hvertfall ikke nok med en dagkrem med solfaktor da den ikke er god nok. Den er god nok for f eks fra huset til bil, fra bil til butikk osv.

På apotek brgynnes det å fase bort solkrem f 15 nå.

Og tror nok ikke du har sett all den solskadet huden, og kreft i hud som jeg har sett

Solfaktor 30 eller mer i en dagkrem er nok i tillegg til andre anbefalinger. Alle kremer jeg har sjekket er 30 eller mer. 
Igjen, hi spør om tips til ansiktskrem med faktor. At det i tillegg er flere ting man må gjøre iht kreftforeningens råd er ikke tema i denne tråden. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Ikke godt nok med CeraVe på dagtid ute, da det ikke er rett solfilter til å beskytte deg. 

Det holder i massevis da jeg veldig sjelden er i direkte sol over tid. Er jeg ute i hagen bruker jeg solhatt, men jeg liker ikke varme og direkte sol særlig godt så jeg er for det meste i skyggen. Har aldri i hele mitt liv vært solbrent...

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Det holder i massevis da jeg veldig sjelden er i direkte sol over tid. Er jeg ute i hagen bruker jeg solhatt, men jeg liker ikke varme og direkte sol særlig godt så jeg er for det meste i skyggen. Har aldri i hele mitt liv vært solbrent...

Tror ikke det nytter å diskutere med hun der. Hun skal åpenbart redde verden med å spre sin viten. 🙄

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Solfaktor 30 eller mer i en dagkrem er nok i tillegg til andre anbefalinger. Alle kremer jeg har sjekket er 30 eller mer. 
Igjen, hi spør om tips til ansiktskrem med faktor. At det i tillegg er flere ting man må gjøre iht kreftforeningens råd er ikke tema i denne tråden. 

Hun spør etter ansiktssolkrem. Det står ikke ansiktskrem med faktor.

Anonymkode: d0dbd...88d

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Hun spør etter ansiktssolkrem. Det står ikke ansiktskrem med faktor.

Hvis du først skal drive med flisespikkeri. Hun spør om to kremer, en krem for ansikt med faktor hun kan bruke daglig. Altså en ansiktskrem, siden hun vil ha noe som ikke er klissete eller gjør henne hvit.  Og en mer tradisjonell solkrem for ansikt som tåler vann. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Hvis du først skal drive med flisespikkeri. Hun spør om to kremer, en krem for ansikt med faktor hun kan bruke daglig. Altså en ansiktskrem, siden hun vil ha noe som ikke er klissete eller gjør henne hvit.  Og en mer tradisjonell solkrem for ansikt som tåler vann. 

Oida, hvem har tråkka deg på tærne i dag.

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Oida, hvem har tråkka deg på tærne i dag.

Ingen. Jeg svarer deg og forteller deg at du ikke har lest hi. Hvis du skal presisere hva som er spørsmålet så er det greit at man har skjønt det eller?

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Ingen. Jeg svarer deg og forteller deg at du ikke har lest hi. Hvis du skal presisere hva som er spørsmålet så er det greit at man har skjønt det eller?

Ikke så rent lite passiv-aggressiv er du.

Skrevet

Laroche posay fra apotek, lang tynn hvit tube med sølvkork. Faktor 50, men lettflytende og egner seg for daglig bruk.

Decleor faktor 30, samme.

Bruker høy faktor i ansikt hele sommerhalvåret - blir lett brent. 

Anonymkode: 84eee...61f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...