Gå til innhold

Erfaringer med sovetabletter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå må jeg krype til korset og be om sovetabletter. Strever både med å sovne og med oppvåkninger flere ganger hver natt. Våkner bokstavelig talt av et vindpust. Begynner bli alvorlig frynsete. Er ikke stresset eller deprimert. Har hatt det sånn i tiltakende grad et års tid.

Anonymkode: ed575...865

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stilnoct har jeg veldig god effekt av. 

Anonymkode: 8cd72...c64

Skrevet

Sovetabletter virker, men man får ofte hangover i form av irritabilitet og annet. I tillegg er mange preparater vanedannende. Jeg har brukt ti år på normal døgnrytme. Helt håpløst og har gitt mange bivirkninger. Har du prøvd lydbok eller annet? Jeg sovner ofte av rolige lyser på pods. 

Anonymkode: 68838...090

Skrevet

Jeg tar Imovane av og til (ca 1-2 ganger i mnd) når det virkelig kniper på. Det er vidunderlig, rett og slett. Hos meg virker de etter 20-30 minutter, og jeg sover som en stein i minst 7 timer. Null hang-over dagen etter. Problemet er at de er vanedannende, så man bør ikke bruke dem for ofte/lenge om gangen. Jeg sover egentlig greit to uker i måneden, men har heftig PMS i 1-2 uker der jeg bruker 1-2 timer på å sovne og deretter våkner i ett kjør og gjerne blir liggende våken et par timer i tillegg. Etter 3-5 slike netter på rad unner jeg meg en halv Imovane, så klarer jeg noen dårlige netter til etterpå også.

Anonymkode: 8da0e...843

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Sovetabletter virker, men man får ofte hangover i form av irritabilitet og annet. I tillegg er mange preparater vanedannende. Jeg har brukt ti år på normal døgnrytme. Helt håpløst og har gitt mange bivirkninger. Har du prøvd lydbok eller annet? Jeg sovner ofte av rolige lyser på pods. 

Anonymkode: 68838...090

Nei, jeg må ha det helt stille for å kunne sove.

Skrevet
Anonym bruker skrev (34 minutter siden):

Jeg tar Imovane av og til (ca 1-2 ganger i mnd) når det virkelig kniper på. Det er vidunderlig, rett og slett. Hos meg virker de etter 20-30 minutter, og jeg sover som en stein i minst 7 timer. Null hang-over dagen etter. Problemet er at de er vanedannende, så man bør ikke bruke dem for ofte/lenge om gangen. Jeg sover egentlig greit to uker i måneden, men har heftig PMS i 1-2 uker der jeg bruker 1-2 timer på å sovne og deretter våkner i ett kjør og gjerne blir liggende våken et par timer i tillegg. Etter 3-5 slike netter på rad unner jeg meg en halv Imovane, så klarer jeg noen dårlige netter til etterpå også.

Anonymkode: 8da0e...843

Høres fantastisk ut, men redd jeg blir avhengig ja. Jeg har nesten aldri en god natt lenger.

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Nå må jeg krype til korset og be om sovetabletter. Strever både med å sovne og med oppvåkninger flere ganger hver natt. Våkner bokstavelig talt av et vindpust. Begynner bli alvorlig frynsete. Er ikke stresset eller deprimert. Har hatt det sånn i tiltakende grad et års tid.

Har du prøvd melatonin? Sedix osv? Prøv det først. Valeriana er bra viss en våkner opp og ikke går sove igjen.

Ville anbefalt å teste dette først! Vet om MANGE så har så god hjelp av dette, og dermed slipper reseptbelagt medisin. Variere seff hvordan effekten er fra person til person.

Anonymkode: 7d216...535

Skrevet

Jeg fikk sovetabletter en gang da jeg sov svært lite en periode pga angst/stress. Husker ikke navnet, men de fungerte veldig bra for meg, jeg sovnet fort og sov hele natten. Merket ingen bivirkninger heller.

Man kan jo ikke ta dem for ofte, men får man for lite søvn over tid er det likevel godt å kunne sove en hel natt en gang i blant.

Anonymkode: 5a6ed...528

Skrevet

Jeg har prøvd mye forskjellig, men endte på quetiapin. Det er virkelig himmelen. Slet i åresvis med at jeg sovna i 3-4 tida av utmattelse og måtte opp 6.30. Omsider fikk jeg sovemedisin hos legen (egentlig kasta etter meg i en krise i fjor) men har prøvd ulike nå og landa på at quetiapin er den som får meg til å sovne fortest og ikke gir meg bivirkninger

Anonymkode: ef6ad...17f

Skrevet

Jeg har tatt Imovane 3 ganger i mitt liv. Ikke virket det, og dagen etterpå smakte all mat bittert metall. Jeg har lært meg å slappe ordentlig av så jeg sovner stort sett når jeg gjør dette - kanskje klarer jeg det ikke 2-3 ganger i året men jeg vet at det går helt fint, så stresser ikke av den grunn. 

Anonymkode: b1bef...0d1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...