Anonym bruker Skrevet 17. mai 2022 #1 Skrevet 17. mai 2022 I dag e det 17. mai, Norges nasjonaldag! Dette e en dag hvor man fester og spiser deilig mat. Æ e trønder, så æ pleier å spise favorittretten min sodd på sånne dager som dette. Nam, åh! Sodd e bare så sinnssykt digg! Det desidert bæste æ veit! Ingenting e bedre enn sodd, ingenting! Min desidert absolutte favorittrett! Æ får vann i munnen bare av å tenke på sodd! E dokker enige med mæ, alle dokker som har sodd som favorittrett? Anonymkode: 5c593...7a5
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2022 #2 Skrevet 17. mai 2022 Problemet for sodd er at det også selges i hermetikk og som frossenmat. Og det er nesten uspiselig. Sodd lagd med gode råvarer er noe annet Anonymkode: 174cd...518
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2022 #3 Skrevet 17. mai 2022 Herregud. Dette var et dårlig forsøk på å skrive på en dialekt du helt tydelig ikke mestrer. Anonymkode: dc03c...57d
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2022 #4 Skrevet 17. mai 2022 At du er trønder har jeg litt problemer med å tro på, f.eks. har trøndere apokope, noe du ikke har her. Anonymkode: 16afb...891
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2022 #5 Skrevet 17. mai 2022 Sodd er kjempegodt!!! Har ofte spist det på 17. mai selv, mamma lager gjerne det da. Men i år hadde jeg ikke tid til å dra dit. 😢 Har faktisk ikke spist middag enda i dag. 😉 Anonymkode: eefde...825
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2022 #6 Skrevet 17. mai 2022 Hva er forskjellen på sodd og kjøttsuppe? Anonymkode: 9cf7b...0bb
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2022 #7 Skrevet 18. mai 2022 Anonym bruker skrev (10 timer siden): Hva er forskjellen på sodd og kjøttsuppe? Anonymkode: 9cf7b...0bb Lapskaus? Anonymkode: a3f71...1fc
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2022 #8 Skrevet 18. mai 2022 Soddet du kjøper er ikke "ekte" trøndersodd selv om det har gått for det de siste årene😉 Ekte trøndersodd er større biter av elgkjøtt med bein som kokes mørt sammen med store grønnsaksbiter som kålrabi, gulerot, kål osv. Dette serveres i en dyp tallerken med en middagstallerken ved siden av. Man tar da kjøtt og grønnsaker opp fra dyptallerkenen og legger det på middagsfatet sammen med kokt potet og løksaus. Den nydelige krafta blir drukket ved siden av😊 Anonymkode: dceb3...f6e
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2022 #9 Skrevet 18. mai 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Soddet du kjøper er ikke "ekte" trøndersodd selv om det har gått for det de siste årene😉 Ekte trøndersodd er større biter av elgkjøtt med bein som kokes mørt sammen med store grønnsaksbiter som kålrabi, gulerot, kål osv. Dette serveres i en dyp tallerken med en middagstallerken ved siden av. Man tar da kjøtt og grønnsaker opp fra dyptallerkenen og legger det på middagsfatet sammen med kokt potet og løksaus. Den nydelige krafta blir drukket ved siden av😊 Anonymkode: dceb3...f6e Jeg liker absolutt denne versjonen best da jeg misliker fårekjøtt og syns løksaus er nydelig. Det er likevel flere versjoner av sodd, som bla inneholder nettopp fårekjøtt og kjøttboller av det. Anonymkode: 6f4e2...a3c
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2022 #10 Skrevet 18. mai 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Soddet du kjøper er ikke "ekte" trøndersodd selv om det har gått for det de siste årene😉 Ekte trøndersodd er større biter av elgkjøtt med bein som kokes mørt sammen med store grønnsaksbiter som kålrabi, gulerot, kål osv. Dette serveres i en dyp tallerken med en middagstallerken ved siden av. Man tar da kjøtt og grønnsaker opp fra dyptallerkenen og legger det på middagsfatet sammen med kokt potet og løksaus. Den nydelige krafta blir drukket ved siden av😊 Anonymkode: dceb3...f6e Det du beskriver med elg kjenner jeg som storsodd. Ellers er nå sodd på bøtte tynn suppe med varierende menger gammel sau. Anonymkode: d6779...a5c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå