Gå til innhold

Hvorfor forandrer folk seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Plutselig bare slutter de å sende snaps, slutter å svare på mine snaps. Slutter å ønske å ta kontakt. Ikke si at jeg ikke bør måle vennskap på denne måten. Men jeg merker det selv om dere sier sånt. Det har skjedd før.. utfasing.. Hva har jeg gjort? Er jeg plutselig kjedelig? Jeg hater det. Blir mer og mer deprimert. Jeg prøver å tenke positivt. Jeg prøver å finne glede i mitt eget selskap. Prøver å se gleder i det små. Men uansett går det inn på meg. Orker ikke å prøve å bli venn med noen igjen. Det er liksom så vondt

Anonymkode: b856f...c5b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har sikkert fått 20 snap i dag som jeg ikke har svart på. Fokus er ikke på telefonen når alt koker rundt oss. 

Anonymkode: 251a2...089

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har sikkert fått 20 snap i dag som jeg ikke har svart på. Fokus er ikke på telefonen når alt koker rundt oss. 

Snakker ikke bare om i dag

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Sender du aldri snaps du? 

Skrevet

Du har skrevet her ganske ofte, ikke sant? Dette er ikke slemt ment, men har du noen gang blitt utredet for unnvikende personlighetsforstyrrelse? Hvis du er hun samme som har skrevet utallige innlegg om dette emnet tidligere, så ville jeg definitivt sjekket dette. Det kan kanskje gi deg litt svar også rundt hvorfor du har det slik du har det.

Anonymkode: 523e7...3c1

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Sender du aldri snaps du? 

Jo, jeg sender når det passer meg. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Jo, jeg sender når det passer meg. 

Da svarer du ikke på spørsmålet mitt. Du sender jo... jeg snakker om at personen slutter å ta kontakt 

Skrevet
Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Du har skrevet her ganske ofte, ikke sant? Dette er ikke slemt ment, men har du noen gang blitt utredet for unnvikende personlighetsforstyrrelse? Hvis du er hun samme som har skrevet utallige innlegg om dette emnet tidligere, så ville jeg definitivt sjekket dette. Det kan kanskje gi deg litt svar også rundt hvorfor du har det slik du har det.

Anonymkode: 523e7...3c1

Jeg har skrevet andre tråder, men ikke om dette. Har ikke blitt utredet for noe i det siste. Men ble utredet i 2007, ingen utslag på noe da 

Skrevet

Jeg har gjort det samme i nesten år nå men det er pga jeg er veldig deprimert og har plutselig fått veldig angst. Så isolerer meg hjemme og tar ikke kontakt med venner fordi jeg ikke har det bra med meg selv. 

Anonymkode: c78ca...52d

Skrevet
Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Da svarer du ikke på spørsmålet mitt. Du sender jo... jeg snakker om at personen slutter å ta kontakt 

De er vel lei da. 

Skrevet

Dersom dette er noe du stadig opplever, må du rett og slett spørre folkene som du opplever dette med om det. Eller du må gå i deg selv og tenke gjennom hva du gjør eller ikke gjør, og hva du sier eller ikke sier,  

Anonymkode: b63a9...e18

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Dersom dette er noe du stadig opplever, må du rett og slett spørre folkene som du opplever dette med om det. Eller du må gå i deg selv og tenke gjennom hva du gjør eller ikke gjør, og hva du sier eller ikke sier,  

Anonymkode: b63a9...e18

Er jo det jeg gjør. Jeg forstår ikke. Eneste jeg kommer frem til er at jeg ikke er kul nok. At jeg er feit og kjedelig 😢

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Er jo det jeg gjør. Jeg forstår ikke. Eneste jeg kommer frem til er at jeg ikke er kul nok. At jeg er feit og kjedelig 😢

At du er feit og kjedelig? Virkelig? Er du 14 år?? 

Jeg sender masse snap jeg ikke får svar på, jeg. Jeg får masse snap jeg ikke svarer på og. Det er ikke alltid noe å svare på. Alt må ikke kommenteres!

Anonymkode: 3e5e0...510

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

At du er feit og kjedelig? Virkelig? Er du 14 år?? 

Jeg sender masse snap jeg ikke får svar på, jeg. Jeg får masse snap jeg ikke svarer på og. Det er ikke alltid noe å svare på. Alt må ikke kommenteres!

Alt må ikke kommenteres så klart. Men plutselig får jeg aldri noe i retur..   er det jeg mener.

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Alt må ikke kommenteres så klart. Men plutselig får jeg aldri noe i retur..   er det jeg mener.

Men med aldri, mener du _aldri_, eller de gangene DU forventer en respons?

Jeg har en kompis som alltid, uten unntak sender snap på kvelden og morningen, og ørten ganger i løpet av dagen. I går fikk jeg siste snap kl 22, og jeg har sendt han 4 snapper idag uten respons. Men det betyr jo ikke at han faser meg ut. Han har vel bare ikke tid. 

Ikke overanalyser alt!

Skrevet

Realistisk : hvor mange handler dette om, over hvor mange år? 

Det er folk der ute som er unnvikende, og der er mulig du av en eller annen grunn bl ur kjent med disse. Husk at ingen kan stole helt på slike folk, samt de som er konfliktsky, så du er da altså ikke den eneste som blir ghostet av slike personer.

Så kan det være at du blir for ivrig hvis dette da handler om deg. Kanskje noen vil oppfatte det som mas. Jeg misliker virkelig så mye at folk sender ting på snap og meldinger minimum en gang om dagen. Husk at de også har andre kjente, så plutselig er man oppe i ti, tolv og flere som sender pr. dag. Jeg har to, tre som jeg tolererer dette fra boen ganger i uka, og resten svarer jeg sjelden på. Folk får ringe eller be meg ringe ellers . Det har ikke med å like eller ikke å gjøre, men jeg takler overhodet ikke mas. Så det trenger ikke ha med deg som person å gjøre.

Anonymkode: 0f45d...d8e

Skrevet

Skal man svare på snap? Trodde man bare sendte en snap for å

-  Vise hvor fin man er
-  Vise hvor fine barn man har
-  Vise noe godt man spiser
-  Dele noe fra livet sitt med andre

Jeg forventer da ikke å få svar når jeg snapper bilde av min datter og sender til mamma eller andre? 

Skrevet

Enkelte folk er slik. Og nei, de forandrer seg ikke, men de slutter å spille spill. Jeg har dessverre opplevd en del utestenging og utnyttelse. Jeg er god å ha når noen trenger kompetanse, hjelp, råd, men når de ikke lenger har behov for det så er det full avvisning. Og ja, følelsen av å kun bli tatt frem når noen vil et eller annet, er ikke god. Derfor har jeg begynt å sette grenser for meg selv og si nei oftere. 

Når det gjelder snap, så har jeg slettet den for lengst. Jeg synes det var litt vanskelig å forstå "spilleregler" for snap - altså om man skal svare, hva man skal svare osv. Nå har jeg kun messenger og sms som kommunikasjonskanaler. Datteren min har snap, og det ser ut som hun bruker den etter eget forgodtbefinnende - noen ganger poster hun en video eller et bilde "bare fordi", andre ganger inviterer hun på besøk, atter andre ganger er det noe som forutsetter videre kommunikasjon. Og svarene varierer selvfølgelig ut fra dette.

Anonymkode: 3d67d...92c

Skrevet

Ikke altid jeg har tid til å svare og ofte går det mange dager før jeg åpner en snap. Heldigvis så er det ingen som blir skrevet på meg eller tror jeg aviser de. 

Anonymkode: 0c391...72c

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Ikke altid jeg har tid til å svare og ofte går det mange dager før jeg åpner en snap. Heldigvis så er det ingen som blir skrevet på meg eller tror jeg aviser de. 

Sure på meg. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (21 timer siden):

Plutselig bare slutter de å sende snaps, slutter å svare på mine snaps. Slutter å ønske å ta kontakt. Ikke si at jeg ikke bør måle vennskap på denne måten. Men jeg merker det selv om dere sier sånt. Det har skjedd før.. utfasing.. Hva har jeg gjort? Er jeg plutselig kjedelig? Jeg hater det. Blir mer og mer deprimert. Jeg prøver å tenke positivt. Jeg prøver å finne glede i mitt eget selskap. Prøver å se gleder i det små. Men uansett går det inn på meg. Orker ikke å prøve å bli venn med noen igjen. Det er liksom så vondt

Det kan være mange grunner som ikke har noe med deg å gjøre. Jeg har lett for å trekke meg unna alt sosialt, sosiale medier når jeg ikke har det greit. Da orker jeg liksom ikke å forholde meg til så mye eller engasjere meg i så mye. Mange vet ikke om at jeg ikke har det så bra i disse periodene, nettopp fordi jeg unngår folk litt da. Jeg må liksom bruke all energien og tiden på jobb, barn, matlaging og husarbeid. 

Anonymkode: a8e80...dd1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...