Gå til innhold

Ny beregning av barnebidrag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får barnebidrag fra far via nav. Det er de som har regner ut sum ut fra samvær. Dette er flere år siden og mye er endret. Jeg har tenkt å søke ny beregning ut fra nåværende inntekt og samvær. Men når man søker om ny beregning, stopper bidraget opp i den perioden ny beregning blir gjort?

Anonymkode: baf8b...a6a

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Jeg får barnebidrag fra far via nav. Det er de som har regner ut sum ut fra samvær. Dette er flere år siden og mye er endret. Jeg har tenkt å søke ny beregning ut fra nåværende inntekt og samvær. Men når man søker om ny beregning, stopper bidraget opp i den perioden ny beregning blir gjort?

Nei det løper likevel, men du må betale for å søke om endring så pass på at det faktisk økes 

Anonymkode: f6ec8...c37

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Nei det løper likevel, men du må betale for å søke om endring så pass på at det faktisk økes 

Takk for svar!

Ja, jeg vet jeg må betale for ny beregning. Er bare redd for at jeg blir stående uten bidrag mens ny beregning pågår 🙈

Hi

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Takk for svar!

Ja, jeg vet jeg må betale for ny beregning. Er bare redd for at jeg blir stående uten bidrag mens ny beregning pågår 🙈

Hi

Det har ikke skjedd de gangene jeg har søkt hvertfall :) behandlingstiden er jo 7-8 mnd eller noe så de kan ikke gjøre det 

Skrevet

I et visst intervall av år så justerer NAV bidragene automatisk, så kanskje nærmer du deg dette uansett og da trenger du ikke å betale for det. Husker ikke ved hvilke alderstrinn dette skjer, men ca hvert 5 år eller noe. Jeg fikk brev nettopp fra NAV om dette og min blir straks 15 år. De beregner da utifra at de ulike aldersfasene koster ulikt. 

Anonymkode: 98525...678

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

I et visst intervall av år så justerer NAV bidragene automatisk, så kanskje nærmer du deg dette uansett og da trenger du ikke å betale for det. Husker ikke ved hvilke alderstrinn dette skjer, men ca hvert 5 år eller noe. Jeg fikk brev nettopp fra NAV om dette og min blir straks 15 år. De beregner da utifra at de ulike aldersfasene koster ulikt. 

Anonymkode: 98525...678

Dette skjer automatisk etter barnets alder, ja. Men endring i inntekt, samværsprosent osv beregnes vel ikke hver gang barnet bikker gitt alder?

Anonymkode: ba955...286

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Dette skjer automatisk etter barnets alder, ja. Men endring i inntekt, samværsprosent osv beregnes vel ikke hver gang barnet bikker gitt alder?

Anonymkode: ba955...286

Nei, dette må du sørge for selv. 

Anonymkode: 994b2...c56

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...