Gå til innhold

Noen med erfaring med ortoped/spesialsko

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har alltid slitt med å finne sko som passer, pga brede ben. Er lei av gnagsår og såre ben og sko som nesten alltid er litt for trange.

Vurderer å gå til ortoped og se etter spesialsko. Mange av skoene ser litt kjipe ut, men ser ut som det er mulig å finne noen litt mer nøytrale.

Noen som har erfaring med dette? Og som aner hva det koster?

Anonymkode: 2f574...d53

Skrevet

Bred fot skulle det stått....

Skrevet

Jeg vet ikke noe om priser, men tror det er dyrt. Jeg har vært hos ortopedtekniker og fått tilpasset leddstøtter og der så jeg folk som fikk utlevert spesialsko. Virket som det var på rekvisisjon, men sikkert en egenandel likevel. Jeg vet ingenting om hvilke tilstander/diagnoser som kvalifiserer til støtte til spesialsko, men du kan bli henvist til ortprdtekniker som hjelper deg videre. Skoene så veldig fine ut forresten. 

Anonymkode: 30482...f89

Skrevet

Jeg tror neppe jeg kvalifiserer til NAV-støtte, men er villig til å betale litt ekstra.

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Jeg har alltid slitt med å finne sko som passer, pga brede ben. Er lei av gnagsår og såre ben og sko som nesten alltid er litt for trange.

Vurderer å gå til ortoped og se etter spesialsko. Mange av skoene ser litt kjipe ut, men ser ut som det er mulig å finne noen litt mer nøytrale.

Noen som har erfaring med dette? Og som aner hva det koster?

For å kunne gå til ortoped å ta ut sko må du ha henvisning fra lege eller fysioterapeut. For 1 par sko er prisen 2500 kr.

Skrevet
Tone77 skrev (4 timer siden):

For å kunne gå til ortoped å ta ut sko må du ha henvisning fra lege eller fysioterapeut. For 1 par sko er prisen 2500 kr.

Jeg har googlet noen som også tar i mot uten henvisning, men da må man betale det selv.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Vet ikke hva det koster med sånne sko, men har du prøvd Sketchers wide fit?  Jeg kan ikke bruke sko som Salomon ol, men Skechers er gode til mine brede føtter.

https://www.google.no/search?q=skechers+wide+fit+dame&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=nb-no&client=safari

Anonymkode: 1a2f2...b83

Takk for tips, skal sjekkes ut. Men er også ute etter mer formelle sko til jobb og selskap. Det er særlig penere sko som ofte er for trange.

Skrevet

Sjekk ut sko fra Klavness, de har mange ulike sko og ikke de dyreste selv om de ikke er så billige som kjedebutikkenes sko. Jeg kjedet meg mens jeg ventet på at bunadskoa til min datt skulle komme så jeg prøvde mange ulike sko de hadde i utstillingslokalet sitt. Jeg bor i nærheten og er kompis med en som jobber der, så derfor jeg satt og ventet der. Jeg blei veldig overrasket hvor ulike disse skoene var, mange så helt like ut utvendig og helt normale sko, men inni så var det ikke som en vanlig sko. Jeg har breie bein så jeg bruker en størrelse større enn hva jeg egentlig skal ha, men med flere av disse så kunne jeg bruke sko som passet perfekt i lengden, noen var også for brede for mine bein. 

https://klaveness.no/footwear/medical# Det er veldig mange skobutikker som forhandler sko ifra de, så bare å spørre i dine lokale butikker. 

Idag forsvant min 17åring ut døra i høye bunadsko, eller støvletter. Det er de beste skoa hu har for hun har veldig smake bein så hun sliter med å finne sko som sitter godt. Jeg som har breie bein har samme og er like glade i de, for de sitter like bra på foten selv for meg med brede bein. Min andre datter som er russ skal gå med bunadstølettene til russedressen idag, hun syns de er bedre å gå i enn joggesko når hun skal gå mye som idag. 
Nabojenta har sko ifra de som det er laget spessialsåle i den ene. Hun er veldig fornøyd med skoa. Hun er 15år og ingen problemer med å finne sko som passer inn for hennes alder. Noen av skoa ser litt «gammeldame» sko ut, men de har også flere som ser helt normale ut selv om de egentlig ikke er helt normale. 

Anonymkode: d233f...9de

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...