Anonym bruker Skrevet 16. mai 2022 #26 Skrevet 16. mai 2022 Du får foreslå endring til skolen. Da kan du enten foreslå at programmet på skoleplassen kortes ned eller at vaktene kortes ned uten at programmet endres. Velger man siste alternativ så betyr det at foreldre må bidra oftere. Skal alle vakter kortes ned fra 5 timer til 2,5 timer betyr det jo at dere må bidra dobbel så mange 17. mai. Her må vi hjelpe til to ganger i løpet av barneskolen pr. barn og jeg ville heller hatt lange vakter enn å måtte hjelpe til fire ganger pr. barn. Anonymkode: 86dbd...df8
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2022 #27 Skrevet 16. mai 2022 Anonym bruker skrev (27 minutter siden): Det har du absolutt ingenting med. Noe så jævla uhøflig. Anonymkode: b8df8...a89 Du er heslig. Anonymkode: 9a04b...515
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2022 #28 Skrevet 16. mai 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Du er heslig. Anonymkode: 9a04b...515 Det er uhøflig å spørre fremmede folk om de er syke. Det er det som er heslig. Anonymkode: b8df8...a89
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2022 #29 Skrevet 16. mai 2022 Jeg synes ikke det er GØY nei. Her går alle i tog. Så åpner kiosken og aktiviteter etter toget. Alle får sett egne barn. Her har vi en times vakt. Fra ett til tre, tre puljer. 4-5 trinn har de tøffeste vaktene, kiosk og rigging. Jeg har 2 trinn nå. Jeg gjør dog mine plikter med glede fordi alle ungene er så glade. Jeg hater potetløp, ungene synes det er gøy. Jeg gjør det for barna mine, ikke for meg selv. Er barna glad er jeg glad. Når det er sagt, det skal bli godt når dette er ferdig. Det er slitsomt. Anonymkode: a62b4...39a
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2022 #30 Skrevet 16. mai 2022 Det er vel ikke sånn hvert år? På mitt barns skole har foreldrene ansvar ett år, dvs. jeg har jobbet to år. Det ene året solgte jeg kaker, det andre året var jeg i 17. maikomiteen. Jeg kan love deg at kalesalg er ingenting sammenlignet med å planlegge hele dagen. Anonymkode: 769e1...83c
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2022 #31 Skrevet 16. mai 2022 Anonym bruker skrev (45 minutter siden): Det har du absolutt ingenting med. Noe så jævla uhøflig. Anonymkode: b8df8...a89 Djeses, vi er på et nettforum, slapp av. Anonymkode: 88afc...bd0
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2022 #32 Skrevet 16. mai 2022 Anonym bruker skrev (27 minutter siden): Jeg synes ikke det er GØY nei. Her går alle i tog. Så åpner kiosken og aktiviteter etter toget. Alle får sett egne barn. Her har vi en times vakt. Fra ett til tre, tre puljer. 4-5 trinn har de tøffeste vaktene, kiosk og rigging. Jeg har 2 trinn nå. Jeg gjør dog mine plikter med glede fordi alle ungene er så glade. Jeg hater potetløp, ungene synes det er gøy. Jeg gjør det for barna mine, ikke for meg selv. Er barna glad er jeg glad. Når det er sagt, det skal bli godt når dette er ferdig. Det er slitsomt. Anonymkode: a62b4...39a Men synes virkelig alle barn dette er så gøy? Mine tre hater det. Anonymkode: 3631d...5e9
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2022 #33 Skrevet 16. mai 2022 Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Men synes virkelig alle barn dette er så gøy? Mine tre hater det. Anonymkode: 3631d...5e9 Det kommer som regel an på hvilken holdning de får med seg hjemmefra. Barn som hater å være sammen med venner og spise is og snop er det nok ikke så mange av. Anonymkode: c8abc...7c4
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2022 #34 Skrevet 16. mai 2022 Anonym bruker skrev (20 minutter siden): Men synes virkelig alle barn dette er så gøy? Mine tre hater det. Anonymkode: 3631d...5e9 Hater du det og? Anonymkode: 88afc...bd0
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2022 #35 Skrevet 16. mai 2022 På vår skole er hver vakt 30minutter. Det virker som det er ‘spiselig’ for folk og det er aldri problem å få folk til å stille opp😊 Mine unger elsker 17.mai på skolen. Leker, filmvisning, ballspill, lodd, kaker og is sammen med foreldre og venner Anonymkode: 33335...4a7
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2022 #36 Skrevet 16. mai 2022 Slike innlegg kommer før 17. mai hvert år, og jeg syns alltid det er like rart. 17. mai har jo blitt feiret på denne måten siden tidenes morgen, hvem har klart å utvikle familietradisjoner som ikke involverer barnetog og skoler? Sant nok, en del år mellom jeg selv var skolebarn og jeg fikk barn selv gjorde jeg andre ting, men det involverte sjelden familie. Det er jo bare en dag fri, så man kan ikke reise noe sted for å besøke familien, så ble bare å henge hjemme eller med venner som heller ikke hadde barn. Det var artig det altså, men jeg må si jeg savner voksen-nyttår og voksen-påske mer. Anonymkode: d03d3...944
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2022 #37 Skrevet 16. mai 2022 Anonym bruker skrev (19 minutter siden): Det kommer som regel an på hvilken holdning de får med seg hjemmefra. Barn som hater å være sammen med venner og spise is og snop er det nok ikke så mange av. Anonymkode: c8abc...7c4 Vel, mine barn hater å fortsatt ha vinter på 17. mai etter nesten 10 måneder med snø. Å være ute i flere timer i slik vær er det ingen som liker. Anonymkode: b8df8...a89
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2022 #38 Skrevet 16. mai 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Slike innlegg kommer før 17. mai hvert år, og jeg syns alltid det er like rart. 17. mai har jo blitt feiret på denne måten siden tidenes morgen, hvem har klart å utvikle familietradisjoner som ikke involverer barnetog og skoler? Sant nok, en del år mellom jeg selv var skolebarn og jeg fikk barn selv gjorde jeg andre ting, men det involverte sjelden familie. Det er jo bare en dag fri, så man kan ikke reise noe sted for å besøke familien, så ble bare å henge hjemme eller med venner som heller ikke hadde barn. Det var artig det altså, men jeg må si jeg savner voksen-nyttår og voksen-påske mer. Anonymkode: d03d3...944 Nei, det har ikke vært omfattende salg og 5 timers opplegg på 17. mai for 40 år siden da jeg vokste opp. Anonymkode: b8df8...a89
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2022 #39 Skrevet 16. mai 2022 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Nei, det har ikke vært omfattende salg og 5 timers opplegg på 17. mai for 40 år siden da jeg vokste opp. Anonymkode: b8df8...a89 Der jeg vokste opp var det oppmøte til tog kl 9.00, tog fra 10, taler (med klassisk dårlig mikrofon som gjorde at noen hørte noe) og mannskor på torget, så tilbake på skolen for kaker, loddsalg og potetløp etterpå. Jeg tok ikke akkurat tida, men det må ha vært minst fem timer til sammen. Kankje noe enkel mat hjemme etterpå, hvis vi ikke hadde spist oss mette på pølser. Vi ble også vekket av russ klokka fem - halv seks nesten hvert år, ettersom faren min var lærer på videregående. Anonymkode: d03d3...944
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2022 #40 Skrevet 16. mai 2022 Anonym bruker skrev (31 minutter siden): Det kommer som regel an på hvilken holdning de får med seg hjemmefra. Barn som hater å være sammen med venner og spise is og snop er det nok ikke så mange av. Anonymkode: c8abc...7c4 To av mine fire har ikke likt det i det hele tatt og de to andre har vært litt lunken (selv elsket jeg 17.mai som barn så de har definitivt ikke blitt påvirket hjemme), men det er fordi de har utfordringer som gjør at alle slike dager er stressende for dem. Det blir for mange inntrykk rett og slett. De siste årene, også før pandemien, har vi derfor bare tatt det rolig hjemme i stedet. Ene har vært litt ute med venner, men ellers har vi fått koselige feiringer hjemme, gjerne med noen besteforeldre på besøk. Anonymkode: 004bf...e11
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2022 #41 Skrevet 16. mai 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Min 8-åring synes det er såååå kjedelig, skjønner han godt. 11-åringen vil kun på skolen pga venner, vil hjem etterpå. Og min 8-åring er ikke interessert i å gå rundt alene fra 12.00 til 17.00. Da må jo DERE glede ungene, ikke forvent ar andre gjør drittjobben. Her sitter det en gjeng foreldre i komité og delegerer oppgaver til andre. De selv får gå i tog med barna fordi de har tross alt planlagt i forkant (dvs meldt seg i komité for å slippe slavearbeidet de pålegger oss andre). Anonymkode: 0cf2d...16a Nå vet du hvordan det fungerer hos dere. Meld deg tidlig så er det du som slipper neste 17.mai. Anonymkode: 4edd3...a2b
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2022 #42 Skrevet 16. mai 2022 Anonym bruker skrev (45 minutter siden): Vel, mine barn hater å fortsatt ha vinter på 17. mai etter nesten 10 måneder med snø. Å være ute i flere timer i slik vær er det ingen som liker. Anonymkode: b8df8...a89 Men det er det da bare du/dere som kan gjøre noe med? Det var jo dumt at mennene på Eidsvoll ikke tenkte på dere i nord da de signerte grunnloven, men slik er det altså. Anonymkode: c8abc...7c4
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2022 #43 Skrevet 16. mai 2022 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Nei, ikke hver 17.mai. Men hva med å stå der i puljer på 2 timer feks så man ikke må sende små barn alene i folkemengden hele dagen. Null forståelse. Anonymkode: 0cf2d...16a Da kunne barna kanskje være med besteforeldrene? Venner? Far? Anonymkode: 70bb8...459
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2022 #44 Skrevet 16. mai 2022 Anonym bruker skrev (55 minutter siden): Vel, mine barn hater å fortsatt ha vinter på 17. mai etter nesten 10 måneder med snø. Å være ute i flere timer i slik vær er det ingen som liker. Anonymkode: b8df8...a89 Hvis dere har det sånn 10 måneder i året, så burde dere vel være litt mer vant med det enn det du uttrykker her. Anonymkode: 88afc...bd0
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2022 #45 Skrevet 16. mai 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Hater du det og? Anonymkode: 88afc...bd0 Nei, jeg liker det i utgangspunktet, men det er klart når ingen av barna liker det, så legger jo det en demper på stemningen. Mine barn er ikke opptatt av is og kaker, så det er liksom ikke noe som gjør dagen spesielt stas. Anonymkode: 3631d...5e9
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2022 #46 Skrevet 16. mai 2022 5 timer med arrangement høres da voldsomt ut. Jeg har bodd flere steder i Norge, både små og store og ingen av de stedene har det vært sammenhengende arrangement som varer i 5 timer. Det har vært sånn cirka sånn: Morgentog - med flaggheising og / eller kransenedlegging. "De voksnes 17.mai" I underkant av en time Barnetog - ca 1 time, kanskje litt mer her jeg bor nå for det er en litt større by så det tar litt tid å få alle gjennom. Arrangement for familier og andre. Her jeg bor nå er det egne arrangement på skolene, andre steder har det vært et felles arrangement. Enten litt etter barnetoget, eller litt senere utpå dagen - gjerne etter "ettermiddagstoget" . En time eller to. Ettermiddagstog av en eller annen type, gjerne med lag og forreninger etc, med eller uten dagens hovedtale- en liten time. Jeg håper inderlig at vi ikke klarer å lage 17.mai til en selvdiggende "jeg vil være sammen med familien" - dag. Det fine med denne dagen er jo at det skjer forskjellige ting som gjør at også dem uten familie og uten barn kan kose seg med. Anonymkode: 72d48...84c
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2022 #47 Skrevet 16. mai 2022 Anonym bruker skrev (25 minutter siden): Nei, jeg liker det i utgangspunktet, men det er klart når ingen av barna liker det, så legger jo det en demper på stemningen. Mine barn er ikke opptatt av is og kaker, så det er liksom ikke noe som gjør dagen spesielt stas. Anonymkode: 3631d...5e9 Ikke spesielt stas? Å ha fri, å løpe med venner, få ha egne penger og ikke minst lære litt av historien (det bør jo komme litt på forhånd da, selve 17. mai har man neppe tid til historieundervisning). Jeg har hatt barn i snart 20 år og har faktisk aldri møtt friske barn som ikke syns 17. mai er stas. Men klart de finnes, det finnes jo dem som ikke liker å ha bursdag også. Anonymkode: c8abc...7c4
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2022 #48 Skrevet 16. mai 2022 Anonym bruker skrev (37 minutter siden): Nei, jeg liker det i utgangspunktet, men det er klart når ingen av barna liker det, så legger jo det en demper på stemningen. Mine barn er ikke opptatt av is og kaker, så det er liksom ikke noe som gjør dagen spesielt stas. Anonymkode: 3631d...5e9 Er det bare is og kake som gjør dagen stas, ikke rart de synes det er stusselig. Anonymkode: 88afc...bd0
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2022 #49 Skrevet 16. mai 2022 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Sjelden, de bor langt unna. Sjelden skolegården er full, takk gud for det! Ungene som er ulykkelige er nok de som tilhører de son driver slavearbeid i 5 timer for å glede andres barn. Jeg gir blanke i andres barn, jeg bryr meg om mine barn får en fin feiring. Anonymkode: 0cf2d...16a Du var ei skikkelig solstråle 🙄 Håper nesten du får gnagsår imorgen så du får en god grunn til å være så sur og negativ. Anonymkode: 50151...8c3
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2022 #50 Skrevet 16. mai 2022 Anonym bruker skrev (20 minutter siden): Er det bare is og kake som gjør dagen stas, ikke rart de synes det er stusselig. Anonymkode: 88afc...bd0 Ikke helt det jeg mente, men var en over her som kommenterte «hvilke unger liker ikke is og snop?» Mine liker altså ikke det. Vi bor i Oslo, og barnetoget her er ganske voldsomt. I tillegg er det heftig å komme seg ut av sentrum når det er over. På de fleste skolene går ikke 1.trinn, så for de yngste er det ingenting som skjer før lekene på skolen begynner. Anonymkode: 3631d...5e9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå