Anonym bruker Skrevet 16. mai 2022 #1 Skrevet 16. mai 2022 Altså, har ikke folk et liv, en familie? Har folk virkelig lyst til å drive med sekkeløp, kaste baller på blikkbokser og stå i eviglange køer for å kjøpe kake som du ikke aner hvem som har bakt? 🤢 Hvorfor er det tradisjon å feire 17.mai på skolen? Opplegget er ikke ferdig før kl 17.00??!! Vi ønsker å gå i tog med klassen, for så å dra hjem og grille med besteforeldre, tanter og onkler. Er det virkelig ingen andre som synes dette er noe herk? Spesielt når man blir satt til å stå i kiosken i 5 timer og derfor ikke får se barna sine hele dagen. Totalt meningsløst å feire på denne måten. Anonymkode: 0cf2d...16a
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2022 #2 Skrevet 16. mai 2022 Har du fem timer kioskvakt hver 17. mai? Dere bestemmer selv hvordan dere vil feire. Dra hjem med slekta når vakten din er over. Anonymkode: feaa2...4d0
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2022 #3 Skrevet 16. mai 2022 Om du har en skoleklasse med 8 åringer foran deg og spør hva de synes om 17.mai, hva tror du de svarer? Vi gjør jo ikke dette for å glede deg, vi gjør det for ungene... Anonymkode: 61086...84b
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2022 #4 Skrevet 16. mai 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Altså, har ikke folk et liv, en familie? Har folk virkelig lyst til å drive med sekkeløp, kaste baller på blikkbokser og stå i eviglange køer for å kjøpe kake som du ikke aner hvem som har bakt? 🤢 Hvorfor er det tradisjon å feire 17.mai på skolen? Opplegget er ikke ferdig før kl 17.00??!! Vi ønsker å gå i tog med klassen, for så å dra hjem og grille med besteforeldre, tanter og onkler. Er det virkelig ingen andre som synes dette er noe herk? Spesielt når man blir satt til å stå i kiosken i 5 timer og derfor ikke får se barna sine hele dagen. Totalt meningsløst å feire på denne måten. Anonymkode: 0cf2d...16a For en frastøtende parodi du er. Anonymkode: 9a04b...515
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2022 #5 Skrevet 16. mai 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Har du fem timer kioskvakt hver 17. mai? Dere bestemmer selv hvordan dere vil feire. Dra hjem med slekta når vakten din er over. Anonymkode: feaa2...4d0 Nei, ikke hver 17.mai. Men hva med å stå der i puljer på 2 timer feks så man ikke må sende små barn alene i folkemengden hele dagen. Null forståelse. Anonymkode: 0cf2d...16a
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2022 #6 Skrevet 16. mai 2022 Grille med besteforeldre kan dere da gjøre hver eneste helg i hele sommerhalvåret. Hvor ofte er skolegården full av festkledde unger som løper skoene av seg mellom sekkeløp og loddsalg, og fryder seg over is, pølser og kaker. Det er nok noen ulykkelige unger på 17.mai som mistrives med alt oppstyret, men de aller fleste barn elsker det. Derfor bruker vi noen timer på å stå i kiosken, for å glede barna Anonymkode: 61086...84b
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2022 #7 Skrevet 16. mai 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Om du har en skoleklasse med 8 åringer foran deg og spør hva de synes om 17.mai, hva tror du de svarer? Vi gjør jo ikke dette for å glede deg, vi gjør det for ungene... Anonymkode: 61086...84b Min 8-åring synes det er såååå kjedelig, skjønner han godt. 11-åringen vil kun på skolen pga venner, vil hjem etterpå. Og min 8-åring er ikke interessert i å gå rundt alene fra 12.00 til 17.00. Da må jo DERE glede ungene, ikke forvent ar andre gjør drittjobben. Her sitter det en gjeng foreldre i komité og delegerer oppgaver til andre. De selv får gå i tog med barna fordi de har tross alt planlagt i forkant (dvs meldt seg i komité for å slippe slavearbeidet de pålegger oss andre). Anonymkode: 0cf2d...16a
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2022 #8 Skrevet 16. mai 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Grille med besteforeldre kan dere da gjøre hver eneste helg i hele sommerhalvåret. Hvor ofte er skolegården full av festkledde unger som løper skoene av seg mellom sekkeløp og loddsalg, og fryder seg over is, pølser og kaker. Det er nok noen ulykkelige unger på 17.mai som mistrives med alt oppstyret, men de aller fleste barn elsker det. Derfor bruker vi noen timer på å stå i kiosken, for å glede barna Anonymkode: 61086...84b Sjelden, de bor langt unna. Sjelden skolegården er full, takk gud for det! Ungene som er ulykkelige er nok de som tilhører de son driver slavearbeid i 5 timer for å glede andres barn. Jeg gir blanke i andres barn, jeg bryr meg om mine barn får en fin feiring. Anonymkode: 0cf2d...16a
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2022 #9 Skrevet 16. mai 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Nei, ikke hver 17.mai. Men hva med å stå der i puljer på 2 timer feks så man ikke må sende små barn alene i folkemengden hele dagen. Null forståelse. Anonymkode: 0cf2d...16a Da leverer du forlag til fau neste år, gir tilbakemelding på opplegget i år. Her er "kaoset" på skolen i 2 timer, 14-16, og kioskvaktene varer i 2 timer. De som har 13-15 rigger og de som har 15-17 rydder. Anonymkode: 61086...84b
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2022 #10 Skrevet 16. mai 2022 For en unge du er. Dette kunne jo vært skrevet av en 11-åring i opposisjon. Fy flate så flaut. Og du har barn! Helt okay å mislike 17.mai, men som voksen bør du ha et litt annet perspektiv og uttrykksmåte like så. Anonymkode: 7e174...d07
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2022 #11 Skrevet 16. mai 2022 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Altså, har ikke folk et liv, en familie? Har folk virkelig lyst til å drive med sekkeløp, kaste baller på blikkbokser og stå i eviglange køer for å kjøpe kake som du ikke aner hvem som har bakt? 🤢 Hvorfor er det tradisjon å feire 17.mai på skolen? Opplegget er ikke ferdig før kl 17.00??!! Vi ønsker å gå i tog med klassen, for så å dra hjem og grille med besteforeldre, tanter og onkler. Er det virkelig ingen andre som synes dette er noe herk? Spesielt når man blir satt til å stå i kiosken i 5 timer og derfor ikke får se barna sine hele dagen. Totalt meningsløst å feire på denne måten. Anonymkode: 0cf2d...16a Huff så forjævlig du har det. Anonymkode: 9ea47...982
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2022 #12 Skrevet 16. mai 2022 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Da leverer du forlag til fau neste år, gir tilbakemelding på opplegget i år. Her er "kaoset" på skolen i 2 timer, 14-16, og kioskvaktene varer i 2 timer. De som har 13-15 rigger og de som har 15-17 rydder. Anonymkode: 61086...84b Skl absolutt gjøre det! Hørtes svært overkommelig det opplegget deres😊 ja til feiring på skolen og tid til familiefeiring! Anonymkode: 0cf2d...16a
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2022 #13 Skrevet 16. mai 2022 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): For en unge du er. Dette kunne jo vært skrevet av en 11-åring i opposisjon. Fy flate så flaut. Og du har barn! Helt okay å mislike 17.mai, men som voksen bør du ha et litt annet perspektiv og uttrykksmåte like så. Anonymkode: 7e174...d07 Misliker ikke 17.mai,jeg misliker måten feiringen legges opp. Skulle tro ingen her jeg bor har et liv utenom skolen. Anonymkode: 0cf2d...16a
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2022 #14 Skrevet 16. mai 2022 Med mer engasjement i organiseringen og frivillig arbeid kunne du sikkert påvirket dette mer, HI... Jeg har bodd flere steder, og der har arrangement på skolene vart et par timer, inkl. leker for barna og kaker/kaffe. Det har vært tradisjon etter barnetoget, så har folk dratt hjem for å spise lunsj eller middag eller annet, før det har vært ut igjen for borgertog eller russetog i 17-tiden. Ingen steder har det vært vanlig å være på skolen uteover et par timer. De som har hatt kjøkkentjeneste har gjerne møtt tidligere for å koke kaffe o.l., men opprydning har vært raskt i ettertid. Ene stedet jeg bodde var det ikke på skolen, men ved og i idrettshallen. Mange som møtte opp der, og folk var flinke til å rydde etter seg selv og sine, og av de som var igjen når det var slutt, så tok flere i et tak, og så var alt ryddet på veldig kort tid. At du synes 17. mai er et onde, HI, det viser at du har mistet synet på hva dagen representerer, den historiske betydningen og hva dagen også i dag representerer og viktigheten av å ta vare på det. I år er det ekstra viktig å slutte opp positivt om 17. mai-feiringen. Anonymkode: 38d6c...b5a
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2022 #15 Skrevet 16. mai 2022 Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Min 8-åring synes det er såååå kjedelig, skjønner han godt. 11-åringen vil kun på skolen pga venner, vil hjem etterpå. Og min 8-åring er ikke interessert i å gå rundt alene fra 12.00 til 17.00. Da må jo DERE glede ungene, ikke forvent ar andre gjør drittjobben. Her sitter det en gjeng foreldre i komité og delegerer oppgaver til andre. De selv får gå i tog med barna fordi de har tross alt planlagt i forkant (dvs meldt seg i komité for å slippe slavearbeidet de pålegger oss andre). Anonymkode: 0cf2d...16a Da får du melde deg i komiteen og innføre noen endringer. Engasjerer man seg ikke har man ingen rett til å klage. 17. mai er en gang i året, da tåler du nok å se festkledde store og små i skolegården. Anonymkode: c8abc...7c4
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2022 #16 Skrevet 16. mai 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Med mer engasjement i organiseringen og frivillig arbeid kunne du sikkert påvirket dette mer, HI... Jeg har bodd flere steder, og der har arrangement på skolene vart et par timer, inkl. leker for barna og kaker/kaffe. Det har vært tradisjon etter barnetoget, så har folk dratt hjem for å spise lunsj eller middag eller annet, før det har vært ut igjen for borgertog eller russetog i 17-tiden. Ingen steder har det vært vanlig å være på skolen uteover et par timer. De som har hatt kjøkkentjeneste har gjerne møtt tidligere for å koke kaffe o.l., men opprydning har vært raskt i ettertid. Ene stedet jeg bodde var det ikke på skolen, men ved og i idrettshallen. Mange som møtte opp der, og folk var flinke til å rydde etter seg selv og sine, og av de som var igjen når det var slutt, så tok flere i et tak, og så var alt ryddet på veldig kort tid. At du synes 17. mai er et onde, HI, det viser at du har mistet synet på hva dagen representerer, den historiske betydningen og hva dagen også i dag representerer og viktigheten av å ta vare på det. I år er det ekstra viktig å slutte opp positivt om 17. mai-feiringen. Anonymkode: 38d6c...b5a Høres mer normalt ut. Her er det snakk om 5 timer av dager, pluss rigging og rydding. Det er det jeg reagerer på. 17.mai i seg selv er ikke et onde, men måten det legges opp på her jeg bor. Elsker å gå i tog, gå rundt med barna, spise masse is osv. Men å feire 17.mai som slave i 5 timer blir litt feil. Kunne bidratt 2 timer, men dette ødelegger hele dagen. Anonymkode: 0cf2d...16a
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2022 #17 Skrevet 16. mai 2022 Anonym bruker skrev (33 minutter siden): Om du har en skoleklasse med 8 åringer foran deg og spør hva de synes om 17.mai, hva tror du de svarer? Vi gjør jo ikke dette for å glede deg, vi gjør det for ungene... Anonymkode: 61086...84b Ingen har spurt ungene hva de vil. Jeg tror ikke ungene vil at foreldrene deres skal slite seg ut på salg. Anonymkode: b8df8...a89
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2022 #18 Skrevet 16. mai 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Høres mer normalt ut. Her er det snakk om 5 timer av dager, pluss rigging og rydding. Det er det jeg reagerer på. 17.mai i seg selv er ikke et onde, men måten det legges opp på her jeg bor. Elsker å gå i tog, gå rundt med barna, spise masse is osv. Men å feire 17.mai som slave i 5 timer blir litt feil. Kunne bidratt 2 timer, men dette ødelegger hele dagen. Anonymkode: 0cf2d...16a Men fikk du vite det i dag? Du kunne gitt tilbakemelding på at du kan stå to timer og ikke mer, og sluppet å sutre som en - unnskyld meg - drittunge. Anonymkode: c8abc...7c4
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2022 #19 Skrevet 16. mai 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Ingen har spurt ungene hva de vil. Jeg tror ikke ungene vil at foreldrene deres skal slite seg ut på salg. Anonymkode: b8df8...a89 Er du syk? Friske folk blir ikke utslitt av å stå i kiosk en dag, altså. Anonymkode: c8abc...7c4
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2022 #20 Skrevet 16. mai 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Er du syk? Friske folk blir ikke utslitt av å stå i kiosk en dag, altså. Anonymkode: c8abc...7c4 Det har du absolutt ingenting med. Noe så jævla uhøflig. Anonymkode: b8df8...a89
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2022 #21 Skrevet 16. mai 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Det har du absolutt ingenting med. Noe så jævla uhøflig. Anonymkode: b8df8...a89 Er ikke du full av glede og herlighet 😂💐🇳🇴🥳😂 Anonymkode: c8abc...7c4
Sommerkroppen 2029 Skrevet 16. mai 2022 #22 Skrevet 16. mai 2022 Anonym bruker skrev (52 minutter siden): Altså, har ikke folk et liv, en familie? Har folk virkelig lyst til å drive med sekkeløp, kaste baller på blikkbokser og stå i eviglange køer for å kjøpe kake som du ikke aner hvem som har bakt? 🤢 Hvorfor er det tradisjon å feire 17.mai på skolen? Opplegget er ikke ferdig før kl 17.00??!! Vi ønsker å gå i tog med klassen, for så å dra hjem og grille med besteforeldre, tanter og onkler. Er det virkelig ingen andre som synes dette er noe herk? Spesielt når man blir satt til å stå i kiosken i 5 timer og derfor ikke får se barna sine hele dagen. Totalt meningsløst å feire på denne måten. Anonymkode: 0cf2d...16a Men hvem mener du da skal stå for arrangementene? Ja, det er faktisk mange som synes det er kjekt med 17.mai. Spesielt barn og eldre. Og de står gladelig i kø for å delta på aktiviteter og å kjøpe mat. Vi har vært med å arrangert 17.mai i flere år. Nå er vi ferdige med det, og kan bare delta om vi ønsker. Har man barn, så må man også bidra på forskjellige arenaer. Man kan bli irritert og lei, men det er nå likevel sånn det er🤷♀️
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2022 #23 Skrevet 16. mai 2022 Anonym bruker skrev (23 minutter siden): Høres mer normalt ut. Her er det snakk om 5 timer av dager, pluss rigging og rydding. Det er det jeg reagerer på. 17.mai i seg selv er ikke et onde, men måten det legges opp på her jeg bor. Elsker å gå i tog, gå rundt med barna, spise masse is osv. Men å feire 17.mai som slave i 5 timer blir litt feil. Kunne bidratt 2 timer, men dette ødelegger hele dagen. Anonymkode: 0cf2d...16a Neste år slipper du vel? Ta din tørn. Anonymkode: edd3a...685
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2022 #24 Skrevet 16. mai 2022 17. mai er nasjonaldagen. Det er en dag som dreier seg om samfunnet vårt, landet og dets historie, og det er derfor naturlig at det legges opp til et program - ihvertfall for skolebarn -som er litt mer offentlig, inkluderende og fellesskapspreget enn grilling i private hager. Når det er sagt er jeg enig i at skolenes program ikke bør være alt for langvarig, det kan bli for mye av en god ting osv. Anonymkode: 3add3...f6f
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2022 #25 Skrevet 16. mai 2022 Vi gjør det for barna. Punktum. Ikke bare for å glede dem der og da, våre har vært litt lukne til hele opplegget, men også for å være gode rollemodeller. Man stiller opp, uten å sutre, sånn at flest mulig får en fin dag. Med fire barn har det blitt en del runder på oss, men det er likevel bare noen ganger pr. unge, så er man ferdig. Anonymkode: 004bf...e11
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå