Anonym bruker Skrevet 16. mai 2022 #1 Skrevet 16. mai 2022 Hun er 22 år så hun er jo voksen, og jeg har ingenting med dette altså. Men det viser seg at hun har hatt en utelukkende seksuelt forhold til en ti år eldre fyr i veldig lang tid. De har aldri vært et par, men hatt dette opplegget. Han har nå kjæreste og har hatt henne i noen måneder ifølge min datter. Min datter har villet avslutte det de to har hatt, men han er visst veldig på hugget. Han ber min datter om å ha på snap-map slik at han kan se hvor hun er. Er hun hos noen han mistenker kan være en fyr, så sender han ufine meldinger til henne og spør henne ut. Han er rett og slett sjalu uten å ha noen grunn. Han maser stadig om å treffes, og vil betale drosje for flere hundre kroner for å få henne kjørt hjem til seg når ikke kjæresten er hjemme (spesielt i helgene, men også i ukene). Er han ute på byen og kjæresten ikke er med, så henger han på henne hele kvelden - veldig åpenlyst. Han blir visst sur dersom hun prater med andre menn, og kan ende opp med å sende meldinger på meldinger hele natten. Min datter har truffet han selv om han er i forhold, det har jeg skjønt. Og jeg vet at hun er svak for ham. Men jeg synes det er så ugreit at han viser slike kontrollerende og psykopatiske trekk. For det er det jeg vil kalle det. Det har jeg sagt til min datter også, men hun er så vant til det nå. Hun sier at hun har blokket ham flere ganger pga dette, men så skjerper han seg igjen. Har dere noen tips å komme med her? Noen som evnt har vært i samme situasjon? Anonymkode: 9b415...839
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2022 #2 Skrevet 16. mai 2022 1. Fokus bort fra at hun er «den andre kvinnen». Det er ikke hennes ansvar og med å fokusere på det fordeler du skyld. Hun var i tillegg inne i bildet før kjæresten og er et minst like stort offer her. 2. Foreslå at hun flytter hjem en periode så du kan hjelpe henne å sette grenser. Hjelp henne med å komme til hos psykolog om hun er student finns det kanskje en tjeneste på studiestedet). Anonymkode: 2bff4...b1d
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2022 #3 Skrevet 16. mai 2022 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): 1. Fokus bort fra at hun er «den andre kvinnen». Det er ikke hennes ansvar og med å fokusere på det fordeler du skyld. Hun var i tillegg inne i bildet før kjæresten og er et minst like stort offer her. 2. Foreslå at hun flytter hjem en periode så du kan hjelpe henne å sette grenser. Hjelp henne med å komme til hos psykolog om hun er student finns det kanskje en tjeneste på studiestedet). Anonymkode: 2bff4...b1d Takk for råd 🙂 Jeg har aldri sagt til henne at hun gjør noe galt, jeg har aldri lagt meg opp i dette. Når hun kom og fortalte dette, så sa jeg at synes han var en dust og at fyren virkelig ikke var noe å samle på. Det har hun vært enig i, men hun klarer fortsatt ikke å avslutte dette. Han hadde visst sagt at han ikke brydde seg om dama fikk vite dette. Anonymkode: 9b415...839
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2022 #4 Skrevet 16. mai 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Takk for råd 🙂 Jeg har aldri sagt til henne at hun gjør noe galt, jeg har aldri lagt meg opp i dette. Når hun kom og fortalte dette, så sa jeg at synes han var en dust og at fyren virkelig ikke var noe å samle på. Det har hun vært enig i, men hun klarer fortsatt ikke å avslutte dette. Han hadde visst sagt at han ikke brydde seg om dama fikk vite dette. Anonymkode: 9b415...839 Dette vil du bli sint på meg for at jeg sier rett ut, men det er ikke fordi hun har noen særlig følelser for fyren at hun er sammen med han fra tid til annen; det er fordi sex med en slik fyr er helt fantastisk... Anonymkode: 3b002...027
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2022 #5 Skrevet 16. mai 2022 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Dette vil du bli sint på meg for at jeg sier rett ut, men det er ikke fordi hun har noen særlig følelser for fyren at hun er sammen med han fra tid til annen; det er fordi sex med en slik fyr er helt fantastisk... Anonymkode: 3b002...027 Og det tror jeg du har rett i. Anonymkode: 1e3d3...c50
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2022 #6 Skrevet 16. mai 2022 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Dette vil du bli sint på meg for at jeg sier rett ut, men det er ikke fordi hun har noen særlig følelser for fyren at hun er sammen med han fra tid til annen; det er fordi sex med en slik fyr er helt fantastisk... Anonymkode: 3b002...027 Jeg blir ikke sint. Jeg vet at hun er klar over at han ikke er kjærestemateriale, men at det likevel er en grunn for at hun har hatt dette opplegget med ham i flere år nå. Anonymkode: 9b415...839
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2022 #7 Skrevet 16. mai 2022 Anonym bruker skrev (55 minutter siden): 1. Fokus bort fra at hun er «den andre kvinnen». Det er ikke hennes ansvar og med å fokusere på det fordeler du skyld. Hun var i tillegg inne i bildet før kjæresten og er et minst like stort offer her. 2. Foreslå at hun flytter hjem en periode så du kan hjelpe henne å sette grenser. Hjelp henne med å komme til hos psykolog om hun er student finns det kanskje en tjeneste på studiestedet). Anonymkode: 2bff4...b1d Nei, å fokusere på det er å gi henne en "wake up-call" og hindre at hun blir brukt og lurt. Ved å henge på denne mannen vil hun bruke opp flere år der hun faktisk kunne ha funnet seg en kjæreste. Anonymkode: 6ba57...b75
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2022 #8 Skrevet 16. mai 2022 Anonym bruker skrev (19 minutter siden): Takk for råd 🙂 Jeg har aldri sagt til henne at hun gjør noe galt, jeg har aldri lagt meg opp i dette. Når hun kom og fortalte dette, så sa jeg at synes han var en dust og at fyren virkelig ikke var noe å samle på. Det har hun vært enig i, men hun klarer fortsatt ikke å avslutte dette. Han hadde visst sagt at han ikke brydde seg om dama fikk vite dette. Anonymkode: 9b415...839 Så dobbeldrittsekk altså. Går bak ryggen til dama og bryr seg i tillegg ikke om dama får vite det. Hvorfor vil datteren din være i nærheten av en slik ufølsom drittsekk, HI? Og hvorfor tror hun at han vil behandle henne på samme måte hvis disse to blir sammen? Anonymkode: 6ba57...b75
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2022 #9 Skrevet 16. mai 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Så dobbeldrittsekk altså. Går bak ryggen til dama og bryr seg i tillegg ikke om dama får vite det. Hvorfor vil datteren din være i nærheten av en slik ufølsom drittsekk, HI? Og hvorfor tror hun at han vil behandle henne på samme måte hvis disse to blir sammen? Anonymkode: 6ba57...b75 Slik jeg har forstått det, så er hun overhodet ikke interessert i et kjæresteforhold. Hun synes også han oppfører seg kjipt, og vet at han ikke vil forandre seg for noen. Jeg synes likevel dette overvåkings-opplegget han kjører overfor henne, er merkelig. Hun sier hun ofte har tatt av snap-map og oversett meldingene hans, men han gir seg ikke før hun svarer. Anonymkode: 9b415...839
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2022 #10 Skrevet 16. mai 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Slik jeg har forstått det, så er hun overhodet ikke interessert i et kjæresteforhold. Hun synes også han oppfører seg kjipt, og vet at han ikke vil forandre seg for noen. Jeg synes likevel dette overvåkings-opplegget han kjører overfor henne, er merkelig. Hun sier hun ofte har tatt av snap-map og oversett meldingene hans, men han gir seg ikke før hun svarer. Anonymkode: 9b415...839 Han er farlig. En mann som overvåker kvinnen på denne måten, kan finne på mer skumle ting etter hvert. Hun MÅ bort fra denne hekten hun har på ham. Og du som mor burde hjelpe henne med det. Anonymkode: 6ba57...b75
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2022 #11 Skrevet 16. mai 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Han er farlig. En mann som overvåker kvinnen på denne måten, kan finne på mer skumle ting etter hvert. Hun MÅ bort fra denne hekten hun har på ham. Og du som mor burde hjelpe henne med det. Anonymkode: 6ba57...b75 Det er jeg enig i. Kanskje er han farlig, kanskje er han bare er sånn. Men uansett er det svært usunt og jeg er enig i at det bør blinke opptil flere lamper her. Og da gjelder det oppførselen hans, ikke det at han er i et forhold. Det at han er i et forhold er jo hans ansvar, ikke din datters. Anonymkode: 1e3d3...c50
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2022 #12 Skrevet 16. mai 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Det er jeg enig i. Kanskje er han farlig, kanskje er han bare er sånn. Men uansett er det svært usunt og jeg er enig i at det bør blinke opptil flere lamper her. Og da gjelder det oppførselen hans, ikke det at han er i et forhold. Det at han er i et forhold er jo hans ansvar, ikke din datters. Anonymkode: 1e3d3...c50 Jeg synes det er uansett på sin plass å ta en generell prat med datteren om konsekvensen ved å bidra til andres utroskap. Hun har selvfølgelig intet ansvar overfor hans kone sånn sett, men det er moralsk riktig og solidarisk å ikke være med på noe slik. Anonymkode: 6ba57...b75
prekæs Skrevet 16. mai 2022 #13 Skrevet 16. mai 2022 Ville nok sagt rett ut at hun er utsatt for en stort avvik i maktbalansen. Et forhold med likeverdige, ville aldri ha ført til slik oppførsel som mannen her legger for dagen. Vis til eksempel. Hva ville du tenkt om andre du er glad i var utsatt for det samme osv. Jeg tror selv hun er inne på tanken. Du må hjelpe henne på rett vei. Ta henne med på ferier, oppmuntre til å gå ut med venner.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2022 #14 Skrevet 16. mai 2022 Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Han er farlig. En mann som overvåker kvinnen på denne måten, kan finne på mer skumle ting etter hvert. Hun MÅ bort fra denne hekten hun har på ham. Og du som mor burde hjelpe henne med det. Anonymkode: 6ba57...b75 Ja det er derfor jeg ber om litt råd her inne. HI Anonymkode: 9b415...839
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2022 #15 Skrevet 16. mai 2022 prekæs skrev (6 minutter siden): Ville nok sagt rett ut at hun er utsatt for en stort avvik i maktbalansen. Et forhold med likeverdige, ville aldri ha ført til slik oppførsel som mannen her legger for dagen. Vis til eksempel. Hva ville du tenkt om andre du er glad i var utsatt for det samme osv. Jeg tror selv hun er inne på tanken. Du må hjelpe henne på rett vei. Ta henne med på ferier, oppmuntre til å gå ut med venner. Helt riktig. Hun er mye ute med venner, og bor vanligvis i en annen by der hun studerer. Men med det samme hun kommer hjem, så begynner han å melde og ringe. Og hun har aldri i forkant sagt at hun skal hjem. Noen ganger har hun også slått av snap-map. Så han skulle egentlig ikke vite at hun er hjemme. Hun vet ikke hvordan han får rede på det. Anonymkode: 9b415...839
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2022 #16 Skrevet 16. mai 2022 Anonym bruker skrev (32 minutter siden): Jeg synes det er uansett på sin plass å ta en generell prat med datteren om konsekvensen ved å bidra til andres utroskap. Hun har selvfølgelig intet ansvar overfor hans kone sånn sett, men det er moralsk riktig og solidarisk å ikke være med på noe slik. Anonymkode: 6ba57...b75 Joda, den praten kan man absolutt ta. Men som mor ville jeg i dette tilfelle ha vært mest bekymret for hans oppførsel og vært mest opptatt av det. Anonymkode: 1e3d3...c50
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2022 #17 Skrevet 16. mai 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Hun er 22 år så hun er jo voksen, og jeg har ingenting med dette altså. Men det viser seg at hun har hatt en utelukkende seksuelt forhold til en ti år eldre fyr i veldig lang tid. De har aldri vært et par, men hatt dette opplegget. Han har nå kjæreste og har hatt henne i noen måneder ifølge min datter. Min datter har villet avslutte det de to har hatt, men han er visst veldig på hugget. Han ber min datter om å ha på snap-map slik at han kan se hvor hun er. Er hun hos noen han mistenker kan være en fyr, så sender han ufine meldinger til henne og spør henne ut. Han er rett og slett sjalu uten å ha noen grunn. Han maser stadig om å treffes, og vil betale drosje for flere hundre kroner for å få henne kjørt hjem til seg når ikke kjæresten er hjemme (spesielt i helgene, men også i ukene). Er han ute på byen og kjæresten ikke er med, så henger han på henne hele kvelden - veldig åpenlyst. Han blir visst sur dersom hun prater med andre menn, og kan ende opp med å sende meldinger på meldinger hele natten. Min datter har truffet han selv om han er i forhold, det har jeg skjønt. Og jeg vet at hun er svak for ham. Men jeg synes det er så ugreit at han viser slike kontrollerende og psykopatiske trekk. For det er det jeg vil kalle det. Det har jeg sagt til min datter også, men hun er så vant til det nå. Hun sier at hun har blokket ham flere ganger pga dette, men så skjerper han seg igjen. Har dere noen tips å komme med her? Noen som evnt har vært i samme situasjon? Anonymkode: 9b415...839 Har hun ikke en far som kan skremme denne fyren litt? Hadde noen behandlet vår datter slik, hadde mannen eksplodert. Uansett om vår datter hadde vært svak for fyren. Anonymkode: 82a6e...349
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2022 #18 Skrevet 16. mai 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Har hun ikke en far som kan skremme denne fyren litt? Hadde noen behandlet vår datter slik, hadde mannen eksplodert. Uansett om vår datter hadde vært svak for fyren. Anonymkode: 82a6e...349 Ja, la faren få bot eller havne i fengsel for ulovlige trusler. Dette vil nok hjelpe datteren til HI... not. Anonymkode: 6ba57...b75
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2022 #19 Skrevet 16. mai 2022 Anonym bruker skrev (19 minutter siden): Ja, la faren få bot eller havne i fengsel for ulovlige trusler. Dette vil nok hjelpe datteren til HI... not. Anonymkode: 6ba57...b75 Det bare å gjøre det på en smart måte. Anonymkode: 82a6e...349
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2022 #20 Skrevet 16. mai 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Det bare å gjøre det på en smart måte. Anonymkode: 82a6e...349 Det er ikke lov å oppfordre til lovbrudd. Jeg rapporterer deg. Anonymkode: 6ba57...b75
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2022 #21 Skrevet 16. mai 2022 Jeg var i hennes posisjon. Datet en mann som var i et forhold, og de fikk også barn i den tida. Han og jeg var som kjærster å regne, dro på ferie, overnatta hos meg hele tiden osv. han forlangte og at jeg hadde på snapkart, at jeg sa fra når jeg la meg, hvis jeg fikk besøk, hvis jeg dro på fest etc. Jeg er voksen, langt eldre enn din datter, men de har en makt likevel. Han jeg traff var gal. Oppriktig gal. Mente jeg måtte svare på snapper med en gang, og hvis jeg skulle i møte på jobb feks måtte jeg sende han mld og gi beskjed om at jeg kom til å være utilgjengelig. Og jeg gjorde det! Det er så sykt. Han var jo ikke alltid tilgjengelig på jobb! Det tok slutt når jeg fortalte dama hans hva han holdt på med. Kanskje datteren din bare må gjøre det. Så får hun en slutt på dette kaoset som mer enn garantert sliter henne ut Anonymkode: 0a6d7...c37
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2022 #22 Skrevet 16. mai 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Helt riktig. Hun er mye ute med venner, og bor vanligvis i en annen by der hun studerer. Men med det samme hun kommer hjem, så begynner han å melde og ringe. Og hun har aldri i forkant sagt at hun skal hjem. Noen ganger har hun også slått av snap-map. Så han skulle egentlig ikke vite at hun er hjemme. Hun vet ikke hvordan han får rede på det. Anonymkode: 9b415...839 Da har han mest trolig lagt inn et eller annet spionutstyr eller app på mobilen hennes som gjør at han uansett har kontroll på hva hun gjør, hvor hun er, kanskje til og med oversikt over alle hennes samtaler, meldinger osv. Det at han likevelmaser for å få henne til å slå på snap-map, svare ham på meldinger osv., det er trolig bare en del av kontrollregimet hans. Jeg ville IKKE laget noe poeng ut av det at hun "bidrar til utroskap" som en over her sier. For gjør du det, HI, da er det en reell risiko for at hun bruker det som argument overfor ham, og at han heller dumper nydama og tilsynelatende velger din datter - som allerede over år har vist at hun lar seg manipulere og forme av denne psykopaten. Han vet - eller han tror - han har full kontroll på din datter og hennes liv, så må han velge mellom to, da velger han trolig den han har kontroll på. For den nye dama er han tydeligvis ikke forelsket i, hun betyr ikke noe for ham, det har han jo allerede sagt ved å si at han driter i om han mister den nye. Ergo kan man anta at den nye dama også er et ledd i hans nedbryting og manipulasjon av din datter - se hvor langt han kan strekke strikken, se hvor mye "mind-games" han kan komme unna med, hvor mye manipulasjon og nedbryting han kan få din datter til å akseptere. Jeg ville fått profesjonelle til å gå gjennom telefonen hennes og hennes sosiale medier, viser ikke den noe spionprogram/skjulte apper som han har tilgang på, da ville jeg fått sjekket f.eks. lommebok, veske, nøkkelknippe - ting hun alltid har med seg. En over sier "kanskje er han farlig, kanskje bare er han sånn". Selv om han "bare er sånn", så er dette en farlig mann. For det han holder på med er psykisk vold og ulovlig trakassering! Og menn som holder på slik er alltid farlig for psyken til sitt offer. Og dessverre så er det mange av de som går så langt som han allerede har gjort, som senere også utøver fysisk vold mot partner, eller om man forsøker å forlate ham. Jeg ville også forhørt meg med politiet, for det han holder på med er psykisk vold og trakassering, og det er ulovlig. Jeg ville forsøkt å få din datter til å fortelle "alt" som har vært ugreit opp gjennom årene hun har holdt på med ham (antar det er år siden han nå har hatt ny dame, og at din datter har hatt en "greie" med ham "i veldig lang tid"). Skriv gjerne ned alt, punktvis ev. også med ca når det skjedde, og så kan dere sammenligne det hun har opplevd med hvordan psykopater opererer. Bare det at han nekter å la seg avvise er et alvorlig faresignal! I prinsipp er han nå en stalker, og dere bør ikke undervurdere hvor farlig han kan være/bli, selv om hun ev. ikke har opplevd fysisk vold fra hans side enda. Din datter trenger kunnskap om hvordan psykopater fungerer, og hun trenger å få langvarig støtte til å forstå at når hun kutter kontakt med ham, så SKAL han respektere at hun gjør det slutt. Når han ikke gjør det, men fortsetter å manipulere og kontrollere henne, da er det han gjør ulovlig! Men det bør hun ikke si til ham før hun er klar for å ta et endelig brudd! For når hun gjør det, da er det store muligheter for at ting vil eskalere og at han blir verre, truende og kanskje farlig. Om hun ikke skulle oppleve det, da er hun svært heldig! Og trolig vil det først skje hvis han har ei han kan kontrollere mer enn din datter. Dama han er med nå er helt tydelig ikke den dama, for hun er han ikke redd for å miste kontroll over. Jeg blir veldig forundret om denne mannen ikke har en lengre historie med å holde på på lignende vis. Snakk med politiet og be om råd, det er flott om din datter hadde blitt med på et møte med politiet, de kan si litt om alvorligheten når menn holder på slik og hvordan det kan utvikle seg. Men før hun ev. er klar for det kan du selv ta kontakt og spørre om råd (ha da hele navnet på denne mannen). Og få noen som virkelig kan til å sjekke mobilen hennes for spionprogram/apper mannen bruker for å ha kontroll på henne. Og sett deg og din datter inn i kunnskap om psykopater og stalkere - hun vil trenge kunnskap og forståelse om hun skal komme seg unna ham uten å ødelegge livet sitt eller kaste bort mange år på denne psykopaten. Anonymkode: e4bd9...bfe
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2022 #23 Skrevet 16. mai 2022 Anonym bruker skrev (44 minutter siden): Det er ikke lov å oppfordre til lovbrudd. Jeg rapporterer deg. Anonymkode: 6ba57...b75 Har ikke oppfordret til lovbrudd, les igjen. Anonymkode: 82a6e...349
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2022 #24 Skrevet 16. mai 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Da har han mest trolig lagt inn et eller annet spionutstyr eller app på mobilen hennes som gjør at han uansett har kontroll på hva hun gjør, hvor hun er, kanskje til og med oversikt over alle hennes samtaler, meldinger osv. Det at han likevelmaser for å få henne til å slå på snap-map, svare ham på meldinger osv., det er trolig bare en del av kontrollregimet hans. Jeg ville IKKE laget noe poeng ut av det at hun "bidrar til utroskap" som en over her sier. For gjør du det, HI, da er det en reell risiko for at hun bruker det som argument overfor ham, og at han heller dumper nydama og tilsynelatende velger din datter - som allerede over år har vist at hun lar seg manipulere og forme av denne psykopaten. Han vet - eller han tror - han har full kontroll på din datter og hennes liv, så må han velge mellom to, da velger han trolig den han har kontroll på. For den nye dama er han tydeligvis ikke forelsket i, hun betyr ikke noe for ham, det har han jo allerede sagt ved å si at han driter i om han mister den nye. Ergo kan man anta at den nye dama også er et ledd i hans nedbryting og manipulasjon av din datter - se hvor langt han kan strekke strikken, se hvor mye "mind-games" han kan komme unna med, hvor mye manipulasjon og nedbryting han kan få din datter til å akseptere. Jeg ville fått profesjonelle til å gå gjennom telefonen hennes og hennes sosiale medier, viser ikke den noe spionprogram/skjulte apper som han har tilgang på, da ville jeg fått sjekket f.eks. lommebok, veske, nøkkelknippe - ting hun alltid har med seg. En over sier "kanskje er han farlig, kanskje bare er han sånn". Selv om han "bare er sånn", så er dette en farlig mann. For det han holder på med er psykisk vold og ulovlig trakassering! Og menn som holder på slik er alltid farlig for psyken til sitt offer. Og dessverre så er det mange av de som går så langt som han allerede har gjort, som senere også utøver fysisk vold mot partner, eller om man forsøker å forlate ham. Jeg ville også forhørt meg med politiet, for det han holder på med er psykisk vold og trakassering, og det er ulovlig. Jeg ville forsøkt å få din datter til å fortelle "alt" som har vært ugreit opp gjennom årene hun har holdt på med ham (antar det er år siden han nå har hatt ny dame, og at din datter har hatt en "greie" med ham "i veldig lang tid"). Skriv gjerne ned alt, punktvis ev. også med ca når det skjedde, og så kan dere sammenligne det hun har opplevd med hvordan psykopater opererer. Bare det at han nekter å la seg avvise er et alvorlig faresignal! I prinsipp er han nå en stalker, og dere bør ikke undervurdere hvor farlig han kan være/bli, selv om hun ev. ikke har opplevd fysisk vold fra hans side enda. Din datter trenger kunnskap om hvordan psykopater fungerer, og hun trenger å få langvarig støtte til å forstå at når hun kutter kontakt med ham, så SKAL han respektere at hun gjør det slutt. Når han ikke gjør det, men fortsetter å manipulere og kontrollere henne, da er det han gjør ulovlig! Men det bør hun ikke si til ham før hun er klar for å ta et endelig brudd! For når hun gjør det, da er det store muligheter for at ting vil eskalere og at han blir verre, truende og kanskje farlig. Om hun ikke skulle oppleve det, da er hun svært heldig! Og trolig vil det først skje hvis han har ei han kan kontrollere mer enn din datter. Dama han er med nå er helt tydelig ikke den dama, for hun er han ikke redd for å miste kontroll over. Jeg blir veldig forundret om denne mannen ikke har en lengre historie med å holde på på lignende vis. Snakk med politiet og be om råd, det er flott om din datter hadde blitt med på et møte med politiet, de kan si litt om alvorligheten når menn holder på slik og hvordan det kan utvikle seg. Men før hun ev. er klar for det kan du selv ta kontakt og spørre om råd (ha da hele navnet på denne mannen). Og få noen som virkelig kan til å sjekke mobilen hennes for spionprogram/apper mannen bruker for å ha kontroll på henne. Og sett deg og din datter inn i kunnskap om psykopater og stalkere - hun vil trenge kunnskap og forståelse om hun skal komme seg unna ham uten å ødelegge livet sitt eller kaste bort mange år på denne psykopaten. Anonymkode: e4bd9...bfe Uff jeg håper ikke han har lagt inn noen sporing på mobilen 😮 Det har faktisk ikke slått meg. Men det kan jo hende! Hun har stusset noe veldig over hvordan han vet at hun er hjemme, når han egentlig ikke burde ha visst det. Vi har tenkt at kan kanskje har kompiser eller andre som har sett henne. Hun antar at kompisene hans vet om dette, siden han ikke legger skjul på at de treffes. Men dette er ikke folk hun omgås, så det hele er veldig rart. HI Anonymkode: 9b415...839
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2022 #25 Skrevet 16. mai 2022 Jeg tror hun forteller deg dette for å få hjelp til å bli kvitt denne mannen. Spør hva du kan hjelpe henne med i situasjonen, så kanskje hun er konkret med deg, og sier hva hun trenger deg til. Anonymkode: c19e9...769
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå