Gå til innhold

Savner dere etternavnet til Anders Baasmo?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For en stund tilbake het skuespilleren Anders Baasmo Christiansen, men så fjernet han etternavnet sitt Christiansen, nå heter han bare Anders Baasmo. Noen her som vet hvorfor han valgte å fjerne etternavnet sitt? Skulle nesten tro at han giftet seg med prinsesse Ingrid Alexandra av Norge. "Ja, jeg heter ikke lenger Anders Baasmo Christiansen, nå heter jeg Anders Baasmo av Norge!" Jeg savner etternavnet hans, jeg. Tror dere han noensinne kommer til å ta tilbake etternavnet sitt?

Anonymkode: 49aa3...69e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I alle dager for en merkelig problemstilling! Nei, jeg savner ikke etternavnet hans.

Anonymkode: acb64...1e6

Skrevet

Han har jo etternavn, han har bare skiftet. 

Det var en utrolig rar problemstilling. Hvor ofte tenker du på hva kjendiser heter? Hva med Tone Damlie da? Føler du samme savn der?

Anonymkode: d10b9...4d2

Skrevet

Syns du det vitner om forfengelighet og jåleri altså? 

Skjønner jo godt at han vil hete Baasmo fremfor det mer ordinære Christiansen i så fall. Jeg har et veldig spesielt mellomnavn selv, men fordi jeg lider av norsk jantelov så vil jeg bruke et mer sjeldent som etternavn. Du er sikkert ikke den eneste som tenker som du gjør... 

Anonymkode: ba0fa...3e2

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Syns du det vitner om forfengelighet og jåleri altså? 

Skjønner jo godt at han vil hete Baasmo fremfor det mer ordinære Christiansen i så fall. Jeg har et veldig spesielt mellomnavn selv, men fordi jeg lider av norsk jantelov så vil jeg bruke et mer sjeldent som etternavn. Du er sikkert ikke den eneste som tenker som du gjør... 

...bruke et *mindre* sjeldent, skulle det selvfølgelig stå 

Skrevet

Naboen min, Kari Nordmannsdatter, giftet seg og tok etternavnet til mannen sin, Ola Nordmannsen. Jeg savner etternavnet hennes.

Nei, jeg er sarkastisk. Hennes etternavn er hennes sak. Jeg kan stusse over uvanlige navn, som når Prince byttet navn til et symbol. Men jeg bryr meg ikke. Ikke jeg som skal leve med navnet.

Anonymkode: 16669...4a1

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Naboen min, Kari Nordmannsdatter, giftet seg og tok etternavnet til mannen sin, Ola Nordmannsen. Jeg savner etternavnet hennes.

Nei, jeg er sarkastisk. Hennes etternavn er hennes sak. Jeg kan stusse over uvanlige navn, som når Prince byttet navn til et symbol. Men jeg bryr meg ikke. Ikke jeg som skal leve med navnet.

Anonymkode: 16669...4a1

Tror nok det var hva hun oppfatter som snobberi hun reagerer på, og ikke selve navnebytte....

Skrevet

Han har valgt å ha ett etternavn, istedenfor to. 

Anonymkode: abc8c...cea

Skrevet

Jeg vet ikke hvem det er engang men han kan da få lov å hete hva han vil.......

Anonymkode: 95492...04d

Skrevet

Ja, jeg savner det, men sikkert fordi jeg har visst hvem han er i 30 år, så det ble litt rart og uvant uten det siste navnet.

Anonymkode: aa135...724

Skrevet

Dette sier han selv om saken: Jeg heter det fortsatt, men krediteres nå bare som Anders Baasmo. Jeg har alltid bare vært Anders Baasmo i bransjen uansett, sier han.

At mange feilaktig har kalt ham Christensen opp gjennom årene, har nok heller ikke hjulpet saken. Så heretter blir det bare Baasmo, sier han.

Anonymkode: d96f1...417

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Tror nok det var hva hun oppfatter som snobberi hun reagerer på, og ikke selve navnebytte....

Snobberi? Å kutte ut etternavnet til fordel for mellomnavnet sitt? 

Anonymkode: d10b9...4d2

Skrevet

Hva skjer når Hanne Bjørkli-Johannesen får barn med Kristian Snekkersbo-Hansen?

Anonymkode: d584e...bcd

Skrevet
Anonym bruker skrev (35 minutter siden):

Hva skjer når Hanne Bjørkli-Johannesen får barn med Kristian Snekkersbo-Hansen?

Anonymkode: d584e...bcd

Sønn: Hans Hansen, Krister Bjørkesnekker

Datter: Hanna Hansen

🙃

Anonymkode: 5af99...7a9

Skrevet

Jeg vet ikke hvem du snakker om HI, men kjenner du ham så får du formidle hva du føler ;)

Anonymkode: 5af99...7a9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...