Gå til innhold

Alkohol på 17. Mai?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Drikker dere som har barn alkohol på 17. Mai? 

Anonymkode: aa127...eaf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje et glass på ettermiddag/kveld når alt er over. Ellers kjører jeg bil flere ganger i løpet av dagen så det blir lite champagne på meg. 

Anonymkode: 2a1ac...d82

Skrevet

I år skal vi for aller første gang ha frokost hjemme, grytidlig. Og vi har kjøpt ei flaske. Eldste ungen går glipp av alt på 17.mai siden hun må jobbe, så har lovet henne et bittelite glass sjampis til frokosten kl 8 😊 i går var første gang på mine 40 år at jeg tok ett glass sjampanje til maten på ettermiddagen

Anonymkode: 27b9a...42f

Skrevet

Nei, vi drikker ikke på 17. Mai. 

Kanskje mannen tar seg ett par øl på kvelden, men ikke mer en det.

Anonymkode: f9739...109

Skrevet

Da de var yngre kunne vi godt det, men nå er ungene tenåringer som har behov for foreldre som kan kjøre dem.

Anonymkode: 7b317...9a6

Skrevet

Tror ikke det. Mulig det blir et glass vin på kvelden. Mannen og jeg drikker aldri mer enn ett glass, så vi har ikke regler om alkohol rundt barn for vår egen del (måtte sette grenser for besteforeldre). 

Anonymkode: fd6cf...5aa

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Tar 1-2 glass hvitvin på ettermiddagen selvom jeg har barn. 

Anonymkode: 93acb...56c

Skrevet

Jeg drikker ikke, mye kjøring, henting og organisering på 17.mai.

Mannen tar nok et glass eller to når vi skal grille med naboene kl seks. Vanlig at det blir sprettet en flaske bobler da, men vi er ihvertfall 8 voksne så det blir ikke så mye på hver.

Anonymkode: d85bb...61a

Skrevet

Nei i vår familie er det ikke vanlig å drikke alkohol på 17.mai. Liker uansett brus mye bedre enn alkohol. 

Anonymkode: 0c257...345

Skrevet

Nei, denne dagen er ikke alkohol for meg om jeg har barn eller ei. Selv med en far som ofte drakk alkohol var denne dagen alkohol fri, eller det kunne komme frem ett glass på kvelden men da var det ofte snorking på sofaen etter første slurk. Og slik har jeg det nå også, det kan hende jeg tar meg ett glass på kvelden men sovner som regel før jeg får drekt. 

Når eldste ble 18 hadde hun sjampisfrokost, for det var jo helt vanlig mente hun og hun syns det var rart vi ikke hadde. Så jeg hadde en haug med ungdommer her på frokost med sjampis. Konklusjonen var at det ble første og siste gangen, for alkohol hørte ikke til på en slik dag. I år er det russ som kommer inn her på frokost og idag skal det bli fylt opp med fine flaske av eplejuice i kjøleskapet. De skal vist ikke ha en dråpe alkohol, den skal de ta på kvelden om de orker. 

Anonymkode: 4a85a...05d

Skrevet

Det kunne vi godt gjort, men foretrekker Pepsi Max. Var på jobbevent for en uke siden og drakk tre glass vin, da er det lenge til jeg får lyst på alkohol igjen.

Anonymkode: ddf19...c63

Skrevet

Nei, syns ikke alkohol hører hjemme på 17 mai når man har barn. 

Anonymkode: 090ea...d78

Skrevet

Nei, 17. mai er brusdag :D 

Anonymkode: 7f0a2...bde

Skrevet

Nei. Pleier ikke gjøre det. For mye organisering og bilkjøring. Kanskje det blir et glass til mat på kvelden. Kommer ann på om vi må kjøre bil. 

Anonymkode: a5cd2...9e7

Skrevet

Nei, det har begrenset seg helt av seg selv med unger som skal både hit og dit. Når en endelig lander på kvelden frister senga mer 😅 Det har aldri blitt en del av menyen. 

Anonymkode: b25d0...f45

Skrevet

Kanskje, kanskje ikke. Det er ikke noe vi bestemmer på forhånd. Champagne til frokost blir det i alle fall ikke,  det høres helt grusomt ut med champagne til frokost. Men det kan bli et glass vin eller øl på byen på formiddagen, alt etter om vi tar bussen eller hvem av oss som kjører. Og hva vi drikker til maten hjemme, eller om vi går ut og spiser, kommer an på omstendighetene og hva vi har lyst på. 

Her drikker vi det vi har lyst avhengig av om noen må kjøre eller ikke. 

Anonymkode: ae677...a90

Skrevet

Mulig jeg tar et glass rosévin til grillmaten hvis det er fint vær.

Skrevet

Blir et par glass til middagen, men før det skal det jo kjøres overalt, så det går ikke😅

Men hadde vi bodd slik at vi kunne tatt kollektivt eller gått til fots, så hadde det helt klart blitt champagne til lunsj også. Fin frokost har vi ikke på 17. mai, det er grenser for hvor tidlig jeg orker å stå opp. Ungene møter på skolen 8:30.

Anonymkode: 077d1...ca1

Skrevet

Ingen alkohol på 17. mai her, i likhet med de andre 364 dagene i året.

Anonymkode: bda7c...97e

Skrevet
On 5/16/2022 at 12:18 AM, Anonym bruker said:

Ja, ser ikke problemet, ingen av oss er brisen engang

Anonymkode: 1aecf...e70

Skrevet

Synes ikke det var koselig å se togene i år, med unge voksne i bunad ganske beruset. 

Da jeg vokste opp på 2000tallet var 16.mai kvelden festkveld. Og fåtall drakk 17.mai 

Anonymkode: db55b...cb8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...