Gå til innhold

Ville dere spurt om penger?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Ja, virkelig. Jeg har stødig økonomi, men mine unger får ikke 500 kroner til å sløse bort på 17. mai. De får litt ekstra, og så får de bruke av egne lommepenger. 

Anonymkode: e7a39...2b4

Ja, synes 500 kr er mye. 300 kr er nok. Godt å høre at dine ikke får det. Redd for å føle meg kjip med han og at vennene har mer. 

Anonymkode: e4e8b...8c0

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Ja, synes 500 kr er mye. 300 kr er nok. Godt å høre at dine ikke får det. Redd for å føle meg kjip med han og at vennene har mer. 

Men det er ikke livets undergang. Det er viktig læring for livet. Det er alltid noen som vil ha mer enn en. Det er ingen krise. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Men det er ikke livets undergang. Det er viktig læring for livet. Det er alltid noen som vil ha mer enn en. Det er ingen krise. 

Du har rett. Og det er læring i det og ja. Takk for svar. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Ja, virkelig. Jeg har stødig økonomi, men mine unger får ikke 500 kroner til å sløse bort på 17. mai. De får litt ekstra, og så får de bruke av egne lommepenger. 

Mine får ikke noe ekstra en gang. Poenget med lommepenger er at de må lære å prioritere og spare. Derfor har de vent seg til å ikke bruke alt, men ha et par tusen i på konto.

Anonymkode: 6e7ac...124

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Mine får ikke noe ekstra en gang. Poenget med lommepenger er at de må lære å prioritere og spare. Derfor har de vent seg til å ikke bruke alt, men ha et par tusen i på konto.

Men det henger vel litt sammen med hva de får og hva det skal dekke vel. Min får ikke mye. Så ikke mye han kan legge seg opp. 

Skrevet

Hvor gammel er han?

Om han ikke klarer spørre pappa om penger og har en mamma med lite så må han jo jobbe litt da...

15 åringen min klippet gresset for naboen før helga og fikk penger for det. I tillegg til at alle naboene her vet han gjerne tar oppdrag følger han med på facebookgruppen som heter småjobber i xxx eller noe sånt. Finner stadig noen småjobber der. Ikke lenge siden han var med en mann og bytte ut hagemøblene, han trengte hjelp til bæring og la det ut der. Sønnen min heiv seg på og tjente noen kroner. 

Anonymkode: 0dc63...486

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hvor gammel er han?

Om han ikke klarer spørre pappa om penger og har en mamma med lite så må han jo jobbe litt da...

15 åringen min klippet gresset for naboen før helga og fikk penger for det. I tillegg til at alle naboene her vet han gjerne tar oppdrag følger han med på facebookgruppen som heter småjobber i xxx eller noe sånt. Finner stadig noen småjobber der. Ikke lenge siden han var med en mann og bytte ut hagemøblene, han trengte hjelp til bæring og la det ut der. Sønnen min heiv seg på og tjente noen kroner. 

Anonymkode: 0dc63...486

Han blir 16 i løpet av året. 

Så bra han har fått jobbet litt og fått lagt seg opp litt penger. Håper min og kan få det. Hadde vært supert. Takk for tips om ting han kan se etter. 

Skrevet

Jeg synes virkelig far burde gi han noen penger til 17 mai. Poden bør ta en tlf til far, prate litt først og så spør om han kan få noen Kr hvis ikke far tilbyr.

Anonymkode: 89951...c97

Skrevet

Jeg håper faren av seg tenker det og gir han litt penger. Krysser fingrene litt for det. Regner med de snakkes i morgen. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Men det henger vel litt sammen med hva de får og hva det skal dekke vel. Min får ikke mye. Så ikke mye han kan legge seg opp. 

Mine får 1000 pr mnd. Det dekker alt av klær og sko (hvis det ikke er gaver til jul eller bursdag), snop og mat med venner, sminke, frisør, gaver, kantinen på skolen osv. Fungerer fint.

Skrevet

Ble glad. Han fikk 500 kr av faren uoppfordret. Glad jeg ikke nevnte noe. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 15.5.2022 den 23.10):

Hvor mye trenger han da? Det er vel ikke snakk om mer enn et par hundre kroner, det er det min 16 åring får.

Anonymkode: 0d5d1...3a6

Det kommer ko helt an på hva man skal 

Anonymkode: a1eea...aec

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 17.5.2022 den 16.11):

Det kommer ko helt an på hva man skal 

Anonymkode: a1eea...aec

Joda, men til å handle snop og drikke i byen som jeg tolker at det er til, så trenger de jo ikke flere hundre kroner?

Anonymkode: 0d5d1...3a6

Skrevet
On 5/15/2022 at 10:04 PM, Anonym bruker said:

Ungdommen skulle egentlig til faren på 17 mai, men har planer om frokost og bytur med venner så er ikke vits å reise der for å bare sove. Vi har hatt annen hver 17 mai. Kommer til å bruke penger i byen. Er det ikke rimelig da at far sponser med penger? 

nei det synes jeg ikke, det bør jo du stå for som lar barnet får dra med venner og frokost når hn egentlig skulle til far

Anonymkode: 9157c...9b6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...