Gå til innhold

Tips til sko til dress?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til en konfirmant. Som absolutt ikke vil ha dress-sko. Og heller ikke Nike Air Force, eller Vans. (Jepp! Han er litt sær.. 😅)

Han elsker sine røde Adidas nmd. Men han får ikke bruke dem til dressen altså! Så… Tips? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sorte Adidas? Sånne gammeldagse med tre striper på siden.

Ellers har de mye kule sko i butikker som selger "street wear", sjekk f.eks boardshop, sønnen min handler mye der.

Anonymkode: f87c1...282

Skrevet

Røde sko er flott til dress! Bare se til at de er rene👌

Anonymkode: e8530...7dd

Skrevet
Anonym bruker skrev (47 minutter siden):

Røde sko er flott til dress! Bare se til at de er rene👌

Anonymkode: e8530...7dd

Joda… Men de får jeg nok ikke rene nok gitt. 😅 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Sorte Adidas? Sånne gammeldagse med tre striper på siden.

Ellers har de mye kule sko i butikker som selger "street wear", sjekk f.eks boardshop, sønnen min handler mye der.

Nei. Vil ikke ha sånne sko med flat såle heller. Ellers hadde klassiske Adidas vært fint. 😅 Men skal ta han med på Boardshop eller lignende. Takk for tips! 👍🏻

Skrevet

Noen ganger går kotyme foran egne særheter og til konfirmasjon har man ordentlige sko. Sånn er det bare, velger man en sermoni som krever en viss type antrekk må man faktisk bare stå i det. 

Anonymkode: ca222...2dc

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Noen ganger går kotyme foran egne særheter og til konfirmasjon har man ordentlige sko. Sånn er det bare, velger man en sermoni som krever en viss type antrekk må man faktisk bare stå i det. 

Verden er ikke sånn lenger, ungdommene som vokser opp i dag bryr seg lite om forrige generasjoners "skikk og bruk".

Skrevet

Det er SKO … herregud . Tipper ungdommen både ser flott ut og får en flott dag i de skoene han ender med å ha på seg.

Til HI; jeg ville bare si; gratulerer med konfirmanten og jeg er helt sikker på at dere får en super dag uansett hvilke sko dere ender opp med. ❤️

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Det heter kutyme. Er for så vidt enig. 

Anonymkode: 40c53...d43

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (5 minutter siden):

Det er SKO … herregud . Tipper ungdommen både ser flott ut og får en flott dag i de skoene han ender med å ha på seg.

Til HI; jeg ville bare si; gratulerer med konfirmanten og jeg er helt sikker på at dere får en super dag uansett hvilke sko dere ender opp med. ❤️

Er det blitt forbudt å ha en annen mening enn deg, eller hva er greia di?

Anonymkode: ff5c9...532

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (13 minutter siden):

Han hadde nok sett flott ut i jeans og sneakers også, det er vel ikke tema her. 

Skrevet

Jada… Selvfølgelig kom det noen som mener at han ikke kan gå i joggesko. Det får dere jo bare mene. Det viktigste for meg er at han får en så fin dag som mulig. Joggesko eller ei! 
Tenker han blir skikkelig fin uansett hva han ender opp med. 
Takk til dere som kom med tips, og takk for lykkeønskninger @mamma til adhd gutt<3 ❤️

Skrevet
TøffiTrynet☠ skrev (9 timer siden):

Jada… Selvfølgelig kom det noen som mener at han ikke kan gå i joggesko. Det får dere jo bare mene. Det viktigste for meg er at han får en så fin dag som mulig. Joggesko eller ei! 
Tenker han blir skikkelig fin uansett hva han ender opp med. 
Takk til dere som kom med tips, og takk for lykkeønskninger @mamma til adhd gutt<3 ❤️

Selvsagt er det viktigste at dagen blir god for gutten❤️

Skrevet

Ganske fantastisk at det er skoene som avgjør om dagen blir fantastisk eller ei. Det er like idiotisk å stille i joggesko til dress som slippers til bunad. Hva gjør du den dagen lille poden lå i begravelse men helst vil stille i joggebukse og barbeint for han trives best sånn? Er det greit og? Viktigste er at nussegutten får en fin opplevelse liksom. At en femtenåring ikke greier en dag i sko som hører til dress er rett og slett skremmende. 

Anonymkode: 5a5f5...d93

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Ganske fantastisk at det er skoene som avgjør om dagen blir fantastisk eller ei. Det er like idiotisk å stille i joggesko til dress som slippers til bunad. Hva gjør du den dagen lille poden lå i begravelse men helst vil stille i joggebukse og barbeint for han trives best sånn? Er det greit og? Viktigste er at nussegutten får en fin opplevelse liksom. At en femtenåring ikke greier en dag i sko som hører til dress er rett og slett skremmende. 

Anonymkode: 5a5f5...d93

Synes det er fascinerende at voksne mennesker ikke evner å tenke over at det muligens er en grunn til at akkurat de skoene var det som gjorde dagen god. Jeg tenker at denne problemstillingen neppe gjelder særlig mange, men for de ungdommene som av ulike årsaker har utfordringer i slike sammenhenger kan det da virkelig ikke være vits at vi voksne gjør oss vanskelige angående sko? Det dras også ut av alle proposjoner her. Hi hadde neppe tenkt joggebukse hadde vært passende i hverken konfirmasjon eller begravelse . Min gutt er heller ikke glad i penklær , men her gikk det fint likevel . Det ble pensko, men hvis det stoppet ved dress og sneakers så hadde det gått fint det også. 

Skrevet
mamma til adhd gutt&lt;3 skrev (1 minutt siden):

Synes det er fascinerende at voksne mennesker ikke evner å tenke over at det muligens er en grunn til at akkurat de skoene var det som gjorde dagen god. Jeg tenker at denne problemstillingen neppe gjelder særlig mange, men for de ungdommene som av ulike årsaker har utfordringer i slike sammenhenger kan det da virkelig ikke være vits at vi voksne gjør oss vanskelige angående sko? Det dras også ut av alle proposjoner her. Hi hadde neppe tenkt joggebukse hadde vært passende i hverken konfirmasjon eller begravelse . Min gutt er heller ikke glad i penklær , men her gikk det fint likevel . Det ble pensko, men hvis det stoppet ved dress og sneakers så hadde det gått fint det også. 

Hi skriver ingenting om at gutten har utfordringer utover å være sær. Da bør man kunne forvente at en så gammel gutt klarer å følge normen en så viktig dag. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Hi skriver ingenting om at gutten har utfordringer utover å være sær. Da bør man kunne forvente at en så gammel gutt klarer å følge normen en så viktig dag. 

Det er ikke nødvendig å skrive det fordi vi voksne mennesker burde ha evne til å tenke seg til at det KAN være grunner til at gutten ikke kan/klarer/vil ha på pensko. Når det er sagt så ser jeg mange stilige ungdommer som kjører sin egen stil på sin egen konfirmasjon .

Skrevet
mamma til adhd gutt&lt;3 skrev (2 minutter siden):

Det er ikke nødvendig å skrive det fordi vi voksne mennesker burde ha evne til å tenke seg til at det KAN være grunner til at gutten ikke kan/klarer/vil ha på pensko. Når det er sagt så ser jeg mange stilige ungdommer som kjører sin egen stil på sin egen konfirmasjon .

Når det ikke blir nevnt som en del av problemstillingen får man gå ut fra at det faktisk ikke er det.

En femtenåring er på god vei til å bli voksen og må skjønne at det innebærer at man ikke alltid kan gjøre ting akkurat som man vil. 

Om alle andre sko enn de godt brukte røde er uaktuelt så kan man faktisk ikke stille på et arrangement som har en ganske klar kleskode. 

Jeg hadde forklart i ganske klare ord at om han insisterer på å gå i sneakers så gir han et svært klart signal om at han er en tenåring med spesielle behov. 

Skrevet

Når det ikke blir nevnt som en del av problemstillingen får man gå ut fra at det faktisk ikke er det.

En femtenåring er på god vei til å bli voksen og må skjønne at det innebærer at man ikke alltid kan gjøre ting akkurat som man vil. 

Om alle andre sko enn de godt brukte røde er uaktuelt så kan man faktisk ikke stille på et arrangement som har en ganske klar kleskode. 

Jeg hadde forklart i ganske klare ord at om han insisterer på å gå i sneakers så gir han et svært klart signal om at han er en tenåring med spesielle behov. 

Så null konfirmasjon om han ikke tar på pensko? Javel …

Anonymkode: 5d2c9...b20

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Så null konfirmasjon om han ikke tar på pensko? Javel …

Anonymkode: 5d2c9...b20

Egentlig, ja. Om det bare er pga ‘vil ikke’. En konfirmasjon er en høytidelig sermoni, gjestene pynter seg og setter av tid til å feire, noen reiser langt. Foreldre har lagt ned mange timer og mye penger for å lage en flott festdag og da er det minste hovedpersonen kan gjøre å følge normer og tradisjoner. 

Er dere like åpne for sneakers til bunad? 

Skrevet
TøffiTrynet☠ skrev (20 timer siden):

Joda… Men de får jeg nok ikke rene nok gitt. 😅 

Nye av samme type?

Anonymkode: 9b703...53d

Skrevet

Neida. Gutten min er en helt vanlig tenåring, uten utfordringer. Og vi skal nok klare å finne noen sko som både han og jeg blir fornøyd med. Ser det er mange gutter/menn rundt om som bruker både Vans, Nike Air Force og andre typer sneakers/joggesko til dress. Synes det er kult jeg. 
Og jeg har også sett ei nydelig konfirmantjente som hadde matchende tøysko til bunaden sin. Jeg synes hun var fin og tøff som kjørte sin helt egen stil. Selv om mange nok tenkte sitt om det. 
Uansett. Jeg tenker at folk som er så innmari i mot joggesko til dress mest sannsynlig bare finnes på anonyme forum, og da mest for å provosere, krangle og kverulere. (Og jeg går gjerne på en diskusjon altså, men jeg gidder ikke la meg provosere.)

Skrevet
TøffiTrynet☠ skrev (45 minutter siden):

Neida. Gutten min er en helt vanlig tenåring, uten utfordringer. Og vi skal nok klare å finne noen sko som både han og jeg blir fornøyd med. Ser det er mange gutter/menn rundt om som bruker både Vans, Nike Air Force og andre typer sneakers/joggesko til dress. Synes det er kult jeg. 
Og jeg har også sett ei nydelig konfirmantjente som hadde matchende tøysko til bunaden sin. Jeg synes hun var fin og tøff som kjørte sin helt egen stil. Selv om mange nok tenkte sitt om det. 
Uansett. Jeg tenker at folk som er så innmari i mot joggesko til dress mest sannsynlig bare finnes på anonyme forum, og da mest for å provosere, krangle og kverulere. (Og jeg går gjerne på en diskusjon altså, men jeg gidder ikke la meg provosere.)

De finnes nok ikke bare på nettet, men de menneskene som synes at til fin dress og fin anledning så bør man ha pene sko, er de samme som har dannelse nok til å ikke si det rett ut til hverken deg eller gutten. Det er ikke alltid det er tøft  å kjøre sin egen stil. Av og til skriker det bare manglende oppdragelse. 

Det finnes kompromisser, for øvrig: https://www.nettbutikk.rosenvold.no/produkt/gregers-sko/

Anonymkode: d5652...4ee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...