Gå til innhold

Jeg blir litt irritert.

Anbefalte innlegg

Skrevet
HvittHus skrev (2 minutter siden):

Myndighetene kan jo ikke noe for at det er mangel på råvarer til passene. 

Kanskje de skulle utsatt identifersingen som bankene krever nå, for den gjør at mange som ikke trenger pass eller id kort søker om det for å kunne ha identifikasjon til å vise i banken.

Anonymkode: ed170...748

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Men da er du jo sent ute uansett. Dette er jo ikke noe nytt akkurat. Med unntak av de to somrene med korona, har jo dette med lang ventetid for pass vært et problem i mange år nå. Det burde ikke komme som noe sjokk på noen, men likevel ser det ut som at det er nettopp det som skjer, hvert bidige år! Mitt gamle pass skulle gått ut samtidig som ditt, altså juni i år, men jeg bestilte time og nytt pass i høst likevel, nettopp fordi jeg vet at det er håpløst å få til pass om våren og i hvert fall sommeren. Man må faktisk planlegge litt.

Anonymkode: 397f5...412

Nå har jo politiet altså gått ut og sagt at man ikke skal bestille nytt pass med mindre det gamle er i ferd med å gå ut (eller har gått ut) og man faktisk trenger det. Hvis alle bestiller nye pass seks måneder før de går ut enten de trenger det eller ikke, må det jo produseres enda flere pass.

Jeg bestilte forøvrig passtime før jul og det var tre måneders ventetid på det lokale politikammeret da også. Disse kapasitetsproblemene skyldes ikke at folk ikke har vært ute i god tid, det skyldes en helt håpløs omlegging av systemet.

Anonymkode: cf063...019

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Nå har jo politiet altså gått ut og sagt at man ikke skal bestille nytt pass med mindre det gamle er i ferd med å gå ut (eller har gått ut) og man faktisk trenger det. Hvis alle bestiller nye pass seks måneder før de går ut enten de trenger det eller ikke, må det jo produseres enda flere pass.

Jeg bestilte forøvrig passtime før jul og det var tre måneders ventetid på det lokale politikammeret da også. Disse kapasitetsproblemene skyldes ikke at folk ikke har vært ute i god tid, det skyldes en helt håpløs omlegging av systemet.

Anonymkode: cf063...019

Det var jo i ferd med å gå ut (jeg kunne ikke brukt det i sommer) og det var nødvendig fordi jeg trenger det i sommer. Som du ser i tråden her har folk som begynte å lete etter time i februar (!) fortsatt ikke fått passene sine. Dette var ikke uventet, derfor valgte jeg å være tidlig ute og fikk ordnet det i november i stedet, noe jeg er veldig glad for nå.

Og jo, det skyldes delvis at folk ikke er ute i god nok tid når det i mange år har vært slik at man må vente flere måneder på time og så noen uker på å få selve passet. 

Anonymkode: 397f5...412

Skrevet

Det er da ingen grunn til å bli irritert, det du evt skulle blitt var å bli glad for dette. For om de som ikke trenger pass nå, utsetter sin time kan det bety at ditt barn får pass før dere drar. 
Mitt barn som skulle på ferie i sommer kommer seg nok ikke på ferie siden hun ikke har fått passtime før i juni og nå er det ti uker ventetid på pass. Så om de som egentlig ikke trenger pass nå utsetter som time eller avlyser har hun større sjangs for å kunne dra til farmors i sommer. 

Politiet ber jo ikke de som ikke trenger å utsette, men de aner jo ikke hvem som faktisk trenger eller ikke trenger akkurat nå så da må de jo sende til alle. 

Anonymkode: c819d...b86

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det er da ingen grunn til å bli irritert, det du evt skulle blitt var å bli glad for dette. For om de som ikke trenger pass nå, utsetter sin time kan det bety at ditt barn får pass før dere drar. 
Mitt barn som skulle på ferie i sommer kommer seg nok ikke på ferie siden hun ikke har fått passtime før i juni og nå er det ti uker ventetid på pass. Så om de som egentlig ikke trenger pass nå utsetter som time eller avlyser har hun større sjangs for å kunne dra til farmors i sommer. 

Politiet ber jo ikke de som ikke trenger å utsette, men de aner jo ikke hvem som faktisk trenger eller ikke trenger akkurat nå så da må de jo sende til alle. 

Anonymkode: c819d...b86

Kanskje man ikke trenger pass akkurat nå, men hvis man avlyser så er det jo enorm med ventetid. Hvis jeg skal bestille time nå, så er det ingen ledige før i oktober, og så er det kanskje 8-10 uker ventetid før man får det tilsendt, så man får kanskje pass til jul hvis man er heldig. De spiller på folks samvittighet og får noen til å avbestille, noen som kanskje hadde trengt det til høsten.

Anonymkode: ed170...748

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...