Anonym bruker Skrevet 13. mai 2022 #1 Skrevet 13. mai 2022 Tidligere var samboer veldig på når det gjaldt sex. Første årene sammen var vi helt oppslukt og hadde sex flere ganger i uken osv. Har kommet noen barn etter hvert og vi er vel i den mest slitne småbarnsperioden. Jobb, unger, husarbeid etc gjør at man har lite overskudd dessverre.. Men kjenner at det gjør noe med meg når vi nå har mye mindre sex enn tidligere. Jeg savner han..kosen og nærheten. Får en slags avstand dersom vi har lite sex. Forstår at jeg også må bli flinkere å ta initiativ.. men føler meg usikker. Har også gått mye ned i vekt og føler meg faktisk lite attraktiv ovenfor han… Andre som har hatt det liggende? Hvordan kom dere ut av denne «onde spiralen»? Føler på en måte vi er litt der.. Greit vi har mye å styre med osv. Men jeg er så redd at det bare skurer og plutselig er det ikke noe oss lenger.. ønsker ikke å komme dit. Anonymkode: aae6a...089
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2022 #2 Skrevet 13. mai 2022 Jeg tror de færreste har like ofte sex i småbarnsperioden som de hadde da de var nyforelska altså… Anonymkode: 8b82b...208
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2022 #3 Skrevet 13. mai 2022 Hvis jeg var den som alltid måtte ta initiativ hvis vi skulle hatt sex, da hadde nok jeg etterhvert følt at den andre egentlig ikke tente så veldig på meg, ikke var særlig interessert, og jeg hadde nok sluttet å ta initiativ fordi jeg hadde fått inntrykk av at jeg ikke vær særlig attraktiv for mannen, tror jeg. Snakk med ham, HI. Han har tatt initiativ i årevis. Nå er dere i tillegg i småbarnsperioden. Det er viktigere enn noen gang at dere kan snakke ordentlig sammen! Du kan jo spørre hvordan han har det, og hvordan han føler han har det i forholdet. Og fortelle ham at du er klar over at du selv ikke har vært god på å ta initiativ, men at du savner å ha mer sex med ham, være mer kjærester. Tør å fortelle at du føler deg usikker på å ta initiativ. Få en god prat med ham! Fortell hvordan småbarnsperioden har påvirket deg og spør hvordan han føler den har påvirket ham, snakk om hvordan dere har endret dere fra dere bare var kjærester. Og du, det å ta initiativ er egentlig ikke så vanskelig. Begynn med å vise at du virkelig ser mannen din i hverdagen - fortell ham når du synes han er kjekk, at han kler noe han har på seg, at du setter så stor pris på at han er tålmodig med barna, at du synes han løste noe fint, at du er så glad han husket å kjøpe xxx på butikken som du glemte, at du setter pris på at han snakker fint med nabokona på 85, at du synes øynene hans er så fine når han smiler til deg, at det er godt når han stryker på deg... kort sagt, hva som helst. Og begynn å ta litt mer på ham i hverdagen, uten at det er seksuelt ladet. Gi ham en klem før dere går på jobb, stryk ham på en skulder når han sitter og jobber med noe, gi ham et kyss på kinnet, lukt på ham når han har pyntet seg eller kommet ut av dusjen eller når som helst og si at han lukter godt og gi ham en klem/kyss. Sitter han og jobber med noe eller ser på tv og du skal på kjøkkenet eller på badet, spør om han vil ha en kopp te. Småting som viser ham at du ser på ham, tenker på ham og setter pris på ham. Slikt har en tendens til å smitte, spesielt hvis du da blir flinkere til å si "jeg liker så godt at du...". Og i en klem eller et kyss eller massere skuldrene eller annet, så er det ikke så langt til mer lyst. Og om det overhodet ikke passer akkurat der og da, sukk litt og si at du gjerne skulle fortsatt, men at dere får ta det igjen til kvelden etter at ungene er i seng. Når slike ting føles mer naturlig for deg, og du blir mer sikker, da kan du bli tydeligere. Kanskje kan dere da også ta en prat om sexen, hva dere gjorde det første året som kjærester som dere kanskje ikke gjør lenger, om det er noe dere liker ekstra godt, om det er noe dere har lyst å prøve. Kjøp inn en god massasjeolje og tilby å massere ham en kveld dere har litt mer tid, f.eks. gå tidligere til sengs en av helgekveldene, eller spør ham om han kan massere deg. Noen ganger kan det bli med den massasjen, men da har dere fått mye nærhet. Og andre ganger blir det naturlig å kjenne at man får lyst på mer og fortsette med sex. Men start med å snakke mer sammen Anonymkode: 01720...ec3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå