Gå til innhold

Evt graviditet og spiral🙈

Anbefalte innlegg

Skrevet

Minstemann (og sistemann) er blitt 11 uker, og om en uke skal spiralen inn. Vi har ikke brukt noen prevensjon frem til nå, siden sannsynligheten for graviditet er liten enda. Men så kan man jo begynne å tenke da. Hva hvis? Vil en evt påbegynt graviditet bli en abort når spiralen blir satt inn? Vil jordmor kunne se en tidlig graviditet om det er en? Dette er min fjerde og siste, så jeg burde jo absolutt vite bedre, men hvor stor er sannsynligheten for ny graviditet så tidlig? Jeg ammer hele døgnet.

Anonymkode: f4224...335

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spørs om dere har sex

Anonymkode: 10313...1da

Skrevet

Har ei venninne med samme historie og mer eller mindre et år mellom de 2 minste...
Mest sannsynlig var hun allerede gravid når spiralen ble satt inn og det gikk veldig bra, men det er ikke alltid det gjør det.
Råder deg for sikkerhetsskyld til å ta en test dagen du skal sette den inn

Anonymkode: ee1a3...037

Skrevet

Du kan bli gravid selv om du ammer, og de vil ikke kunne se hvis det er veldig tidlig. Du må være minst 4-5 uker på vei for at det skal vises på UL.

Ikke ha ubeskyttet sex igjen før spiralen skal inn, og ta en test samme morgen, så burde du være ganske sikker. Du burde også si ifra at du har hatt ubeskyttet sex og at det er mulighet for at du er gravid.

Lite sannsynlig hvis du ikke har fått mensen, men absolutt mulig, siden du har EL før du får mensen. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Spørs om dere har sex

Anonymkode: 10313...1da

Jeg har resonnert meg frem til at sex vanligvis har en eller annen sammenheng med alle fire svangerskap. Grunnen til spørsmålet mitt er nettopp at vi har sex uten prevensjon 😏

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Har ei venninne med samme historie og mer eller mindre et år mellom de 2 minste...
Mest sannsynlig var hun allerede gravid når spiralen ble satt inn og det gikk veldig bra, men det er ikke alltid det gjør det.
Råder deg for sikkerhetsskyld til å ta en test dagen du skal sette den inn

Anonymkode: ee1a3...037

Ja, jeg tenkte å ta en test, men den viser vel ikke svangerskap yngre enn en 10-12 dager? Om ikke det blir oppdaget så er det jo vanskelig å identifisere symptom på nytt svangerskap også😶🌫️

Skrevet
Pobie skrev (6 minutter siden):

Du kan bli gravid selv om du ammer, og de vil ikke kunne se hvis det er veldig tidlig. Du må være minst 4-5 uker på vei for at det skal vises på UL.

Ikke ha ubeskyttet sex igjen før spiralen skal inn, og ta en test samme morgen, så burde du være ganske sikker. Du burde også si ifra at du har hatt ubeskyttet sex og at det er mulighet for at du er gravid.

Lite sannsynlig hvis du ikke har fått mensen, men absolutt mulig, siden du har EL før du får mensen. 

Har ikke fått mensen, men siden el kommer før så har jeg jo ikke helt kontroll🙈

Skrevet

Om du fullammer døgnet rundt, aldri mer enn 6 timer mellom ammingene, er sjansen for å bli gravid den samme som om du tar minipillen. Ikke veldig stor, selv om det jo skjer.

Går det mer enn 6 timer mellom ammingene er sjansen betydelig større.

Anonymkode: 97954...52c

Skrevet
Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Om du fullammer døgnet rundt, aldri mer enn 6 timer mellom ammingene, er sjansen for å bli gravid den samme som om du tar minipillen. Ikke veldig stor, selv om det jo skjer.

Går det mer enn 6 timer mellom ammingene er sjansen betydelig større.

Anonymkode: 97954...52c

Da er jeg ihvertfall veldig beskyttet, det går langt mindre enn seks timer mellom😅

Skrevet

Jeg fikk aldri mensen mellom mine. De skiller 11.5 mnd. Fullammet. Rakk ikke spiral kan du si. 

Anonymkode: c4d26...133

Skrevet

Ville brukt kondom om du absolutt ikke ønsker ny graviditet, hyppig fullamming er ingen garanti. Om du blir gravid og du bare er 3-4 uker på vei, er der ikke sikkert det ses på UL før spiralen settes inn, eller at det er for tidlig for at det slår ut på graviditetstest. 

Anonymkode: dfaa3...de4

Skrevet

Bruk kondom i en måned før spiralen skal inn og ta graviditetstest samme morgen som du skal sette inn spiral. Da er du sikker. 😊

Anonymkode: 6ad09...de9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...