Gå til innhold

Hva er vanlig å gjøre i konfirmasjon vedr gaver, gaveåpning, gavebord?

Anbefalte innlegg

Åpner konfirmanten gaver (sikkert hovedsakelig konvolutter), eller gjør de det etter gjester har gått hjem? Åpner de og setter konvoluttene opp slik at alle ser hva alle har gitt?

Hva er vanlig? Jeg er fersk i konfirmant-greia🤣

Anonymkode: d201c...f6b

Fortsetter under...

Vi har vært i mange konfirmasjoner det siste året. Det mest vanlige som vi har sett i alle fall er at konfirmanten åpner det uformelt mellom middag og kaffe og kaker. Uformelt mener jeg at noen er ute, noen barn leker, noen voksne rydder litt, noen mingler og noen kommer og går og ser på gavebordet. Vi blir å gjøre det slik til helgen.

Anonymkode: 6eeb1...deb

Konfirmanten åpner gavene og setter gaver og kort på gavebordet. Pengegaver tas ut, noteres i en bok (som ikke ligger framme) og legges på en trygg plass. Vi har en avtale i familien om beløp som blir gitt til konfirmasjon, så det er ingen hemmelighet. Men av prinsipp noteres ikke gaver eller beløp offentlig. 

Anonymkode: 6fa34...252

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Vi har vært i mange konfirmasjoner det siste året. Det mest vanlige som vi har sett i alle fall er at konfirmanten åpner det uformelt mellom middag og kaffe og kaker. Uformelt mener jeg at noen er ute, noen barn leker, noen voksne rydder litt, noen mingler og noen kommer og går og ser på gavebordet. Vi blir å gjøre det slik til helgen.

Anonymkode: 6eeb1...deb

Sånn har det vært i de fleste (alle?) konfirmasjoner jeg har vært i også. Gaveåpningen er ikke noe som alle følger med på liksom. Men det blir alltid skrevet en gaveliste. Er jo greit å ha når takkekort skal lages.

Anonymkode: d2bda...caa

Hjalp til i konfirmasjon sist helg. Da var ingenting åpnet da kaffedelen var godt igang og jeg dro.

Selv husker jeg at jeg åpnet mellom middag og kaffe. Hadde to lister. En offisiell der det sto kun "penger" hvis jeg fikk det, og en uoffisiell liste der jeg skrev ned beløp.

Anonymkode: af8f1...70e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...