Gå til innhold

Bur til hund, dere som har det,hvilken størrelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Skal få oss beagle valp, etterhvert når den skal være alene hjemme kommer den til å være i bur. Tenker da på hvilken størrelse bur som er lurt. Vil at den skal ha litt plass. Har tenkt på sånn valpegrind, men usikker på om den kan komme til klarte over etterhvert😅 akkurat nå har vi ikke noe egnet rom til å ha den på, kanskje ene rommet etterhvert. 

Noen tips?

Anonymkode: 870f9...63f

Skrevet

I Sverige står det i lovverket (hundeloven) at det ikke er lov å ha hunden i bur når den er alene hjemme... Det er altfor liten plass.

Min har bur, men det står med døren åpen i en innhegning så han har tissekladd, vannkopper, noen leker osv utenfor buret.

Hunder tisser ikke på soveplassen sin, så han bør ha både en soveplass og en tiseeplass tilgjengelig.

Min valp er 12 uker nå, og har faktisk ikke tisset inne på et par uker, men sånt er jo individuelt. Han er hjemme alene 1-2 timer nå og da tisser han ikke, men om du må gå fortere frem kan det hende han ikke klarer holde seg.

Anonymkode: cca96...3fd

Skrevet

Så stort som mulig inne. 

Anonymkode: 9b068...373

Skrevet

Takk for svar.

Ja, er fullt klar over at det ikke er optimalt, men for å unngå at huset blir spist opp den første tiden så tenker vi denne løsningen. Mange valper/hunder blir og mer stresset hvis de har for stort område å bevege seg på. 

Derfor jeg tenkte på sånn valpebinge og, men redd for at den skal klatre ut? 

Hi

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Takk for svar.

Ja, er fullt klar over at det ikke er optimalt, men for å unngå at huset blir spist opp den første tiden så tenker vi denne løsningen. Mange valper/hunder blir og mer stresset hvis de har for stort område å bevege seg på. 

Derfor jeg tenkte på sånn valpebinge og, men redd for at den skal klatre ut? 

Hi

Kan du ikke ha valpegrind i en døråpning da, så får dem bare et rom å være på?

Jeg setter valpegrinden i åpningen mellom tv stua og resten av huset av og til, så er han bare i tv stua.

Det er stor forskjell på valpebingene, en chihuahua trenger ikke store hindret, men det gjør en større hund 😉 Sjekk hva de har i dyrebutikken, biltema o.l og kjenn litt på dem

Om du må ha bur inne ville jeg valgt det absolutt største du fant.

Anonymkode: cca96...3fd

Skrevet

Hvis du har så ung hund at den spiser opp interiøret skal den ikke være alene uansett 

Anonymkode: 7baa6...a6b

Skrevet

Inne, så stort bur som overhodet mulig. Bør ha plass til å ligge både på teppe eller madrass, og rett på burbunnen ved siden av teppet/madrassen. Hunden skal ha mulighet til å stå, snu seg og ligge på ulikt underlag. Det må også være plass til vannskål. 

I bil, det minste buret hunden kan ligge komfortabelt i. Jo mindre plass i buret, jo tryggere er hunden ved bråbrems og kollisjon. 

Anonymkode: e576a...418

Skrevet (endret)

Jeg har aldri hatt hundene mine i bur inne. Jeg har de på kjøkkenet når jeg ikke er hjemme, og med unntak av noen hundesenger har de ikke ødelagt noe. Ha leker og tyggebein tilgjengelig. Om du ikke kan lukke den inne i er rom er valpebinge et bedre alternativ enn bur. En beagle er jo relativt liten så om du kjøper en valpebinge som har høyt gitter kan jeg ikke tenke meg den kan hoppe over. Men som nevnt over her. En så liten valp som ikke kan slappe av uten å spise på møbler og vegger bør ikke være alene over tid. Et alternativ er jo hundegård ute. 

Endret av Blondzilla
Skrevet

Tusen takk for svar dere. Vi har jo ikke fått valpen enda, så vi aner jo ikke hvordan den vil bli, så jeg har bare tenkt føre var. Ikke sikkert den spiser opp huset heller😅 vi har et rom vi evt kan bruke, er bare et oppbevaringsrom nå, er med vindu da. Leser om beagle og de kan være mestere til å ødelegge ting. 

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...