Anonym bruker Skrevet 12. mai 2022 #1 Skrevet 12. mai 2022 Min datter konfirmeres denne lørdagen. Vi har tildelt begrenset antall plasser til seremonien, og jeg sa at hun bare fikk invitere dem hun vil til "restplasser" utenfor kjernefamilien. Nå har jeg nettopp oppdaget at hun ikke har invitert mannen min (sin stefar), men derimot venninner og en venninnes mor. Hun har ellers veldig god kontakt med stefar, han hjelper henne mye og har erstattet faren i alle funksjoner. Så dette er høyst uforståelig for meg, og jeg vet at mannen kommer til å bli såret av å bli utelatt. Hva hadde dere gjort i en sånn situasjon? Anonymkode: fe020...067
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2022 #2 Skrevet 12. mai 2022 Har du spurt henne? Kan ho ha glemt han eller tenkt at han tilhørte kjernefamilien? Anonymkode: 03157...7cb
Nullstress;) Skrevet 12. mai 2022 #3 Skrevet 12. mai 2022 Kan det være at hun regnet med at han allerede var invitert?
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2022 #4 Skrevet 12. mai 2022 Hun regnet vel med at stefar var en del av kjernefamilien da. Spørs om det er så mye å gjøre. Ønsker hun ikke og ha han der da? Om hun ønsker å ha han der må dere jo bare ta en tlf til venninnens mor og forklare at det ble rot. Kanskje venninnen kan komme om hun ønsker så får stefar morens billett....? Anonymkode: 45c1c...332
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2022 #5 Skrevet 12. mai 2022 Jeg skjønner faktisk ikke hvorfor hun alene skulle bestemme dette? Du burde jo ha avklart hvem hun ville invitere.. Anonymkode: 21c36...6f5
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2022 #6 Skrevet 12. mai 2022 Hun tenkte vel at han var invitert før hun fikk restplassene, at han var regnet med som kjernefamilien? Reagerte mer på at hun har fått styre dette alene, min datter ble konfirmert forrige helg og dette satte vi opp sammen... Anonymkode: 31999...33b
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2022 #7 Skrevet 12. mai 2022 Kommuniserer ikke folk? Du må jo spørre henne, ikke oss! Anonymkode: a524e...dd6
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2022 #8 Skrevet 12. mai 2022 Hadde jeg vært din mann ville jeg blitt såret over å ikke bli regnet med i kjernefamilien - i alle fall når han bidrar overfor ungdommen, og særlig om han har vært der over tid. Her tenker jeg det var ditt ansvar å sette av plass til han. Som andre nevner - kanskje hun tar for gitt at han er verd mer enn en «restplass» Anonymkode: a3767...995
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2022 #9 Skrevet 12. mai 2022 Jeg skjønner ikke at mannen ikke allerede var invitert? Det har sikkert datteren din tenkt og. Du burde allerede ha invitert han og latt datteren ha én mindre restplass, eller sagt til datteren din at en av disse restplassene er tiltenkt stefar. Anonymkode: 6cd62...adc
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2022 #10 Skrevet 12. mai 2022 Dette må du ta ansvar for selv. For meg er det helt ubegripelig at ikke stefar allerede fra starten av er regnet inn som en del av kjernefamilien. At ikke du har «sikret» ham en plass i kirken i konfirmasjonen er vanskelig å forstå. Hadde jeg vært ham hadde jeg blitt mer skuffet over deg og hvordan du har håndtert dette, enn en potensielt tankeløs 15-åring. Anonymkode: 6ab5f...8c6
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2022 #11 Skrevet 12. mai 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Dette må du ta ansvar for selv. For meg er det helt ubegripelig at ikke stefar allerede fra starten av er regnet inn som en del av kjernefamilien. At ikke du har «sikret» ham en plass i kirken i konfirmasjonen er vanskelig å forstå. Hadde jeg vært ham hadde jeg blitt mer skuffet over deg og hvordan du har håndtert dette, enn en potensielt tankeløs 15-åring. Anonymkode: 6ab5f...8c6 Jeg vil faktisk gå så langt som å si at bonuspappa er selvskreven og ikke trenger å inviteres spesielt, så lenge han er en så stor del av livet som du beskriver over. Anonymkode: 6ab5f...8c6
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2022 #12 Skrevet 12. mai 2022 Hun har selvfølgelig gått ut fra at han allerede var innberegnet som en del av kjernefamilien. Hvorfor skulle han inngå i tillegg-kvoten sammen med hennes venninner og ikke med deg og resten av de nærmeste? Her er det du som har handlet merkelig, ikke datteren din. Anonymkode: 16d7a...332
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2022 #13 Skrevet 12. mai 2022 Hva med besteforeldre, onkler/tanter, faddere? Veldig uvanlig at hun inviterer venninner og mor til en venninne for å se at hun skal konfirmeres i kirken? Er disse invitert i selskap? dette bør du ordne opp i, selvsagt skal stefar delta hele dagen, det samme evt far og fars familie, samt besteforeldre og de som er invitert i selskap. Jeg hadde vært dypt skuffet av deg hadde jeg vært stefar. Anonymkode: ee2b0...3a8
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2022 #14 Skrevet 12. mai 2022 Hvis du overlater noe sånt til en 14-åring, så får du som fortjent. Her i huset var det jeg som fordelte billettene, fordi jeg vet at tenåringer ikke har oversikt. Mannen din kan gjerne bli såra, men det er DEG han bør være fornærma på. Anonymkode: 287fa...68e
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2022 #15 Skrevet 12. mai 2022 Sjelden det er så stor enighet om noe her... Du bør legge deg helt flat overfor mannen din og si at du var dum og glemte ta han med som en av kjernefamilien I mine øyne har ikke tenåringen din gjort noe galt her, du skulle invitert han med i familieantallet før du gav konfirmanten restplassene Anonymkode: 31999...33b
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2022 #16 Skrevet 12. mai 2022 Det du må gjøre er å si fra til datteren din om at det ble en misforståelse, og så må ene hennes invitasjon trekkes tilbake. Ville nok valgt denne moren siden hun lett vil forstå feilen her. Anonymkode: 804cf...e28
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2022 #17 Skrevet 12. mai 2022 Hun tror vel at mannen din automatisk er invitert sammen med deg, eller må hun invitere deg og utenom? Anonymkode: df5b4...caa
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2022 #18 Skrevet 12. mai 2022 Jeg hadde først snakket med datteren min (og ikke et nettforum). Hvis det er sånn at det ikke er plass til mannen din pga de hun har invitert, så må du be henne (eller hjelpe henne med å) avinvitere den som må avinviteres for at det skal bli plass til mannen din. Dette er en ikke-sak som du som voksen bare fikser uten videre dikkedarier. Det har skjedd en misforståelse - det skjer, og det klarer helt sikkert den avinviterte å leve med. Anonymkode: 03c13...3b5
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2022 #19 Skrevet 12. mai 2022 Veldig spesielt at hun har fått styre dette alene?! Anonymkode: 1d0e7...433
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2022 #20 Skrevet 12. mai 2022 Anonym bruker skrev (5 timer siden): remonien, og jeg sa at hun bare fikk invitere dem hun vil til "restplasser" utenfor kjernefamilien. Men stefar er kjernefamilie. Sp skjønner godt at hun ikke tenkte på å invitere han, han bør jo være inkludert før du tildelte henne "restplassene". Denne må du ta på din egen kappe. Anonymkode: c9d93...72b
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2022 #21 Skrevet 12. mai 2022 Høres veldig spesielt ut at du mener din datter selv skal invitere din mann, hennes stefar, etter at du har holdt av til kjernefamilien? Enda mer spesielt hvis dere faktisk bor sammen alle sammen. Hun har nok da antatt som de andre her sier at du har holdt av til han også, og at han er innberegnet i kjernefamilien. Og hvorfor snakker du ikke bare med henne selv og avklarer dette med en gang? Anonymkode: 95bf2...b20
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2022 #22 Skrevet 12. mai 2022 Det merkeligste her er at DU, Hi, ikke holdt av en plass til din mann, som den naturlige delen av kjernefamilien han tydeligvis er. Hvorfor i all verden gjorde du ikke det?? Her er det bare én ting å gjøre, innrømme for din datter at DU tok feil når du telte hvor mange dere i kjernefamilien faktisk er, og at din mann/hennes stefar selvfølgelig er en del av kjernefamilien slik at hun må gi en av billettene til ham, og så må en av de andre hun ga billett til (f.eks. venninnes mor) la være å komme i kirken. DU rotet til dette, Hi, nå må også DU rydde opp igjen. Jeg synes egentlig at du også bør kontakte den som da likevel ikke får billett og forklare at du gjorde feilen, at det ikke var din datters skyld. Anonymkode: e5b16...0b2
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2022 #23 Skrevet 12. mai 2022 Helt enig med de andre her!!! Hvorfor i all verden regnet ikke du med din mann som en del av kjernefamilien?? Anonymkode: 6c928...e31
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2022 #24 Skrevet 13. mai 2022 Vet du ikke hvem som kommer før to dager før festen? Lager dere ikke bordkort? Og så sier jeg som de andre, hvorfor er ikke mannen din regnet med som kjernefamilie? Anonymkode: b0ccb...cbb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå