Gå til innhold

Noen som har erfaring med MST?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått det foreslått for vårt barn, men blir litt skremt av alvorligheten som skal til for å få det som tiltak. Noen med erfaring?

Anonymkode: dcedb...ba3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

God erfaring her. Omfattende, men det er vel det som skal til når man er kommet så langt 😕

Anonymkode: 84e0f...4df

Skrevet

Det er vel egentlig der jeg lurer... Har vi virkelig kommet så langt? Mangel på sinnekontroll er utfordringen, i situasjoner der det trigges.

Aldri hatt assistenthjelp f.eks. Burde ikke det prøves først for å være i forkant av situasjoner på skolen? Veldig godt forhold til begge foresatte og søsken.

Skrevet

Mst er flere steder litt «utdatert», og tar blant annet ikke hensyn til traumer. Forhør deg litt om hvordan de jobber, og kjenn på om det er riktig for ditt barn og din familie. 
Det finnes andre tilbud også. 

Anonymkode: 6e3e8...195

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 12.5.2022 den 0.05):

Mst er flere steder litt «utdatert», og tar blant annet ikke hensyn til traumer. Forhør deg litt om hvordan de jobber, og kjenn på om det er riktig for ditt barn og din familie. 
Det finnes andre tilbud også. 

Anonymkode: 6e3e8...195

Takk, det var lurt. Synes det virker inngripende og skremmende, men er så redd for å takke nei til det som blir foreslått. Det som skremmer meg mest er at det står at 40% blir plassert utenfor hjemmet (trolig da på institusjon) etterpå, og at de som får dette tilbudet er ungdom som i utgangspunktet har rett på institusjonsplass i forkant av behandlingen. 

Tanken på dette tar meg helt... Tenker og for ungdommen så er det krise hvis han leser/blir fortalt dette.

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Takk, det var lurt. Synes det virker inngripende og skremmende, men er så redd for å takke nei til det som blir foreslått. Det som skremmer meg mest er at det står at 40% blir plassert utenfor hjemmet (trolig da på institusjon) etterpå, og at de som får dette tilbudet er ungdom som i utgangspunktet har rett på institusjonsplass i forkant av behandlingen. 

Tanken på dette tar meg helt... Tenker og for ungdommen så er det krise hvis han leser/blir fortalt dette.

Korleis er kvardagen deres da?

Skrevet
pele skrev (2 minutter siden):

Korleis er kvardagen deres da?

Hverdagen fungerer bra vil jeg si. Hadde hverdagen vært uten skole, bare helger og ferier, så hadde vi hatt et normalt liv- men selvsagt merker vi også at dette barnet blir raskere sint enn de eldre barna våte. God kommunikasjon, han utrykker at familien er de eneste han stoler på. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...