Gå til innhold

Rar reaksjon?? Hva sier jeg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min datter i første har en god venninne fra første år i barnehagen. Hennes beste venn. Hun har fått flere nye venner på skolen. 
Vi har ofte hatt med denne venninne hjem både fra barnehagen og skole. I morgen skal vi ha med en annen venninne hjem for første gang og min datter gleder seg til det. Jeg liker å ha enten to eller fire barn hjemme, tre kan ofte bli litt sjalusi og konflikt. To vil en ting og siste blir lei seg. 
Nå har mammaen til min datters beste venninne spurt meg hvorfor vi bare har invitert dette barnet og ikke hennes datter også. Jeg sa det slik jeg forklarte, jeg vil ha to eller fire hjemme, dessuten har jeg bare én ekstra bilstol. Hun var ikke god på å skjule skuffelsen og lurte på om min datter og hennes datter ikke var venner lengre. Har det skjedd noe, nå blir hennes datter lei seg og føler seg utenfor. Jeg sa at vi kan ta med henne hjem en annen dag men at det er fint at begge ungene knytter flere vennskapsbånd. 
Hva tenker dere? Er det virkelig normalt å legge seg opp i hvem andre har med hjem? Jeg ble egentlig litt paff. Vi er veldig glad i denne jenta og synes besøk er koselig. Samtidig så vil jeg at datteren min knytter flere bånd og har flere venner. Å låse seg til én venninne gjør henne litt sårbar ved sykdom og slike ting. De har i alle år vært veldig oppslukt av hverandre og jeg har jobbet litt for å åpne øynene hennes for at det er flere barn i klassen hennes. 
Er jeg urimelig når jeg vil ha ett og ett barn på besøk?

Anonymkode: 8186f...29e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det er ikke urimelig av deg.

Vi har gjort det samme med barna våres. Kjempefint at de har en bestevenn, men ved sykdom som du skriver så er det godt å vite at barna har andre venner å være med også. 

Anonymkode: 94eca...dc0

Skrevet

Nei, denne moren er helt tullerusk og frekk. 

Anonymkode: 56f1d...9d4

Skrevet

Jeg syns det er veldig fint av moren å spørre jeg. Når det skjer forandringer så er det naturlig å reagere. Du derimot trenger ikke å unnskylde med at du vil ha et visst antall, eller at du bare har to bilstoler. Du inviterer hvem du vil hjem til deg. 

Det som er litt synd her, er at dere ikke på begge sider har invitert til lekedates med andre barn fra barnehagen. Derfor blir det vanskelig i en overgang for den som blir valgt bort, for å bruke det ordet. Men igjen, du gjør ikke noe galt her. 

Anonymkode: 2f26d...b65

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Jeg syns det er veldig fint av moren å spørre jeg. Når det skjer forandringer så er det naturlig å reagere. Du derimot trenger ikke å unnskylde med at du vil ha et visst antall, eller at du bare har to bilstoler. Du inviterer hvem du vil hjem til deg. 

Det som er litt synd her, er at dere ikke på begge sider har invitert til lekedates med andre barn fra barnehagen. Derfor blir det vanskelig i en overgang for den som blir valgt bort, for å bruke det ordet. Men igjen, du gjør ikke noe galt her. 

Jeg har invitert og hatt med andre barn flere ganger. Derfor jeg har erfaringen to eller fire. 😊 Da har nok denne moren ikke fått det med seg. Dette er første gang hun spør og vil jeg skal ta med hennes barn hjem også. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Nei, det er ikke fint av moren å legge seg opp i hvem andre har besøk av. Det er rart og upassende. Og dette er hverken naturlig eller normalt p reagere på. Det er helt vanlig å ha besøk av diverse venner, pg et voksent menneske bør skjønne at det er normalt uten at det betyr at det et uvennskap i bildet. Man blir ikke valgt bort fordi man man ønsker å omgås flere venner. 

Anonymkode: 276de...cb8

Skrevet
Anonym bruker skrev (34 minutter siden):

Jeg har invitert og hatt med andre barn flere ganger. Derfor jeg har erfaringen to eller fire. 😊 Da har nok denne moren ikke fått det med seg. Dette er første gang hun spør og vil jeg skal ta med hennes barn hjem også. 

Ok, da så :-) 

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Nei, det er ikke fint av moren å legge seg opp i hvem andre har besøk av. Det er rart og upassende. Og dette er hverken naturlig eller normalt p reagere på. Det er helt vanlig å ha besøk av diverse venner, pg et voksent menneske bør skjønne at det er normalt uten at det betyr at det et uvennskap i bildet. Man blir ikke valgt bort fordi man man ønsker å omgås flere venner. 

Det gjør ingenting om hun spør. Det var ikke sånn at hun kritiserte eller skjelte ut noen. Da hadde saken vært noe helt annet. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Ok, da så 🙂

Det gjør ingenting om hun spør. Det var ikke sånn at hun kritiserte eller skjelte ut noen. Da hadde saken vært noe helt annet. 

Det er veldig spesielt å spørre hvorfor ikke hennes datter blir invitert sammen med annet besøk når hennes datter ofte blir invitert med på besøk ellers. Det hadde jeg reagert på. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Det er veldig spesielt å spørre hvorfor ikke hennes datter blir invitert sammen med annet besøk når hennes datter ofte blir invitert med på besøk ellers. Det hadde jeg reagert på. 

Kanskje hun faktisk lurte på om det hadde skjedd noe? Om det var noe datteren hadde sagt eller gjort, en konflikt. Det gjør ingenting om foreldre spør om sånt når det er to bestevenner som har vært det i flere år. 

Det er jo ingenting å tenke så mye på. HI gjør ikke noe galt, og blir heller ikke anklaget for det. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Kanskje hun faktisk lurte på om det hadde skjedd noe? Om det var noe datteren hadde sagt eller gjort, en konflikt. Det gjør ingenting om foreldre spør om sånt når det er to bestevenner som har vært det i flere år. 

Det er jo ingenting å tenke så mye på. HI gjør ikke noe galt, og blir heller ikke anklaget for det. 

Skjedd noe fordi venninna har besøk av en annen venninne?🙄

Skrevet

Gæren kjerring. Hun har ikke noe med hvilke barn du inviterer, eller hvor mange som kan være med hver gang.

Anonymkode: 54a68...c35

Skrevet

Dette er en ikke-sak. Du kan selvsagt invitere hvem du vil hjem. Når det er sagt, hadde jeg nok tatt imot den andre jenten når hun spør og føler seg utenfor.

Anonymkode: 87c23...0a9

Skrevet

Jeg synes i utgangspunktet det var veldig spesielt av denne moren å ta kontakt for dette. Jeg hadde nok ikke forklart/unnskyldt, men spurt hvorfor hun tenkte at det var noe galt.

Kan hennes datter bli ekskludert? Kan datteren din eller venninnen hun skal ha med seg sagt noe som har såret henne? Type: «du får ikke komme»? 
Unger kan være ekstremt brutale mot hverandre. Til og med de søteste greieste, men de vet ikke bedre.

Hva slags inntrykk har du hatt av denne moren før? Har hun virker usikker eller overbeskyttende?

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Dette er en ikke-sak. Du kan selvsagt invitere hvem du vil hjem. Når det er sagt, hadde jeg nok tatt imot den andre jenten når hun spør og føler seg utenfor.

Det var ikke jenta som følte det, det var mora...

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det var ikke jenta som følte det, det var mora...

Hvordan vet du at ikke jenta følte det? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hvordan vet du at ikke jenta følte det? 

Spiller ingen rolle. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...