Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min «nye» kjæreste, dvs vi har vært sammen ett år «offet» høyt da jeg gjorde noe han syns ble gjort på feil måte, at han ga tydelig inntrykk at det var irriterende. Jeg gjorde det ikke med vilje og med beste hensikt (det er en liten filleting), skulle hjelpe å bære noe også mistet jeg det i bakken, det ble ikke ødelagt. Og det var litt vondt å vite at han allerede blir irritert av sånne småting. Mulig jeg er altfor hårsår, men har levd i et ekteskap i 18 år hvor han drev med psykisk mishandling. Så jeg er litt sårbar kanskje, og følte meg ganske liten 

Anonymkode: c6c38...afe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er kanskje litt hårsår pga tidligere dårlig behandling? Hvis kjæresten din "offet" litt så synes jeg ikke det er så ille, kanskje han skvatt eller var redd tingen ble ødelagt eller redd for om du fikk den på foten din? Hvis offingen fortsatte og han var sur og vemmelig mot deg så skjønner jeg at du ble lei deg, sånt er ikke ok for uhell er uhell og man trenger ikke kjeft for det.

Anonymkode: 7abf7...525

Skrevet

Kommer litt an på situasjonen, hva dere gjorde, hvor viktig det var osv.

De jeg har vært sammen med, de ville kanskje kommet med et "Nei!" eller "Faen!"(og unnskyldt seg for banningen rett etterpå) eller lignende. Men når de så at det ikke ble ødelagt så ville de sagt noe om at der var vi heldige, eller heldigvis gikk dette fint, og så vært like blide igjen.

Hvis dette var en filleting og han blir så irritert, da ville det for meg vært et lite rødt flagg, som jeg i det minste ville hatt i bakhodet i andre situasjoner han ev. overreagerer. Han trenger ikke være en som bevisst driver med psykisk mishandling, han kan "bare" være en person som er mer negativ enn hva de fleste er. Uansett er det noe jeg ikke hadde orket å leve med hvis det var noe som stadig gjentok seg.

En enkeltepisode betyr ikke så mye, men om det er noe som gjentar seg stadig, da hadde jeg takket for meg, for jeg hadde ikke giddet å bruke tid på en mann som fikk meg til å føle at jeg aldri kunne gjøre en uforskyldt feil eller en tabbe.

Anonymkode: 77aee...711

Skrevet

HI; er dette den første gangen han uffer seg, eller er det et mønster? Og hvor lenge har dere kjent hverandre?

Å høylytt demonstrere irritasjon er bad taste, og når man nettopp er blitt kjærester er det en varsellampe. Jeg ville ha blitt meget skeptisk til en fyr som uffer seg og blir irritabel når han er nyforelska. Og egentlig syns jeg det er uhøflig, enten man er kjærester eller ikke.

Anonymkode: 3e574...ce1

Skrevet

Dette synes ikke jeg var noe ille. Han kjeftet jo ikke på deg eller fortsatte å være sint på deg etterpå? Litt offing idet du mister noe i bakken, må da være lov? Hvorfor skal en varsellampe blinke bare pga det? Vil tro tidligere forhold gjør deg litt på vakt, og det er jo forståelig.

Anonymkode: 69902...41a

Skrevet

Det er ikke allright gjort av han. Når noen kritiserer for uhell, eller viser så tydelig misnøye med det, så ville jeg tenkt over om det ikke var mer å reagere på med personen. Jeg noterer meg hva slags forhold du har vært i tidligere, så jeg håper du har forstått hvorfor du tillot psykisk mishandling og hvorfor du falt for en sånn mann. Ellers kan du lett gå i den fella igjen. Dette var uansett en dårlig ting å gjøre av kjæresten din. 

Anonymkode: 811f5...dbe

Skrevet

Jeg synes ikke du er hårsår. Jeg har ikke hatt et slikt forhold du har vært igjennom,  men jeg er ganske klumsete av meg og mister stadigvekk noe. Eller ødelegger ting. Dette er ikke noe jeg klarer å gjøre så mye med. Jo mer jeg "tar meg sammen" jo flere uhell skjer det. Mannen min kan også uff og akke seg når sånne ting skjer, og det er litt sårende. Jeg gjør ikke dette med vilje eller for å irritere han. Helt i orden at han synes det er irriterende,  men å vise dette så tydelig ovenfor meg er ikke til noe hjelp. 

Jeg sier stortsett ikke så mye, men med jevne mellomrom får jeg en utblåsning og forteller hva jeg synes om demonstrasjonen hans. Da blir det litt bedre en stund, til det er tilbake til synlig irritasjon igjen.

Nevn det for han at du syntes det var sårt uten å anklage. Da får du også en grei pekepinn på hvordan han forholder seg til denne typen samhandling.

Anonymkode: e4f51...240

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...