Anonym bruker Skrevet 10. mai 2022 #1 Skrevet 10. mai 2022 Er det noen som har erfaring? Jeg har en liten leilighet, og det blir bare meg 50% av tiden! De andre 50% er det meg og en 4-åring. Tenkte å spare både penger og plass, og fant en kombimaskin til en ok pris. Anonymkode: 023c7...f24
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2022 #2 Skrevet 10. mai 2022 Vi er en familie på 6 stykker, og vi ble frarådet det fordi her vaskes det jo hver eneste dag og gjerne flere maskiner om dagen. Med en sånn storfamilie var ikke en kombimaskin anbefalt. Men veldig greit til små husholdninger fikk vi beskjed om.... Anonymkode: 97f80...82d
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2022 #3 Skrevet 10. mai 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Vi er en familie på 6 stykker, og vi ble frarådet det fordi her vaskes det jo hver eneste dag og gjerne flere maskiner om dagen. Med en sånn storfamilie var ikke en kombimaskin anbefalt. Men veldig greit til små husholdninger fikk vi beskjed om.... Anonymkode: 97f80...82d Det var det jeg håpet på! Det blir ikke mange vasker her! Men jeg har ingen erfaring, så håpte noen her hadde! 😊 Anonymkode: 023c7...f24
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2022 #4 Skrevet 10. mai 2022 Har ingen erfaring selv men min mor har. Den vasker og tørker ok, men et vanlig 60 graders program tar utrolig lang tid. Ca tre timer på vask og 2 timer på tørk. Altså må hun ha 5 timer for en runde.. Jeg vet ikke om det spesielt for hennes maskin, men kan være en fordel å sjekke hvis du ser på en spesifikk maskin. Anonymkode: cc601...691
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2022 #5 Skrevet 10. mai 2022 Styr unna!!!! Jeg har og jeg angrer bittert. Den vasker godt og tørker bra, MEN det er ikke lofilter i denne som det er på en vanlig tørketrommel så det fineste støvet kommer ut i rommet eller blir liggende i klærne og gjerne til de neste vaskene også. Selv ungdommene mine banner over det fine partiklene som legger seg over hele badet. Etter en dag så kan det se ut som jeg ikke har tørka støv på ett halvt år. Ulempen er at jeg må bruke tørketrommelen på honkler da ungene har eksem, så de må ha så myke honklær som mulig og null skyllemiddel. Så om det ikke er egen utluftning for tørketrommelen på den, IKKE velg. Og tror du det kommer partikkler kun når du bruker tørketrommelen tar du også feil. Jeg kjøpte også en dyr maskin for jeg ville ha en som var skikkelig. Men den vasker bra, men det overskygger all den vaskingen jeg må ta. Hver gang jeg vasker min jobbukse så må jeg ta klesrulle på den, for den er full av små partikkler. Den er mørkeblå og mye syntetisk i den så alt klistrer seg på den. De andre klærne kan jeg riste før jeg henger de opp på snora ute, men denne sitter det på. Anonymkode: 5f5e2...0a5
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2022 #6 Skrevet 10. mai 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Styr unna!!!! Jeg har og jeg angrer bittert. Den vasker godt og tørker bra, MEN det er ikke lofilter i denne som det er på en vanlig tørketrommel så det fineste støvet kommer ut i rommet eller blir liggende i klærne og gjerne til de neste vaskene også. Selv ungdommene mine banner over det fine partiklene som legger seg over hele badet. Etter en dag så kan det se ut som jeg ikke har tørka støv på ett halvt år. Ulempen er at jeg må bruke tørketrommelen på honkler da ungene har eksem, så de må ha så myke honklær som mulig og null skyllemiddel. Så om det ikke er egen utluftning for tørketrommelen på den, IKKE velg. Og tror du det kommer partikkler kun når du bruker tørketrommelen tar du også feil. Jeg kjøpte også en dyr maskin for jeg ville ha en som var skikkelig. Men den vasker bra, men det overskygger all den vaskingen jeg må ta. Hver gang jeg vasker min jobbukse så må jeg ta klesrulle på den, for den er full av små partikkler. Den er mørkeblå og mye syntetisk i den så alt klistrer seg på den. De andre klærne kan jeg riste før jeg henger de opp på snora ute, men denne sitter det på. Anonymkode: 5f5e2...0a5 Det du skriver her er grunnen til at jeg valgte å styre unna! I tillegg så tar det, som flere skriver, lang tid. Anonymkode: 14266...a36
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2022 #7 Skrevet 10. mai 2022 Takk for deling av erfaringer! Skal gå litt lengre i grubleboksen, så får vi se hva det blir til. Anonymkode: 023c7...f24
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2022 #8 Skrevet 10. mai 2022 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Vi er en familie på 6 stykker, og vi ble frarådet det fordi her vaskes det jo hver eneste dag og gjerne flere maskiner om dagen. Med en sånn storfamilie var ikke en kombimaskin anbefalt. Men veldig greit til små husholdninger fikk vi beskjed om.... Anonymkode: 97f80...82d Jeg er ikke enig. Vi er en familie på fem, som alle trener og produserer enorme mengder skittentøy. Da tørketrommelen «døde» i fjor erstattet jeg den med en kombi. Leste tester og kjøpte den som var best i test, tror det er LG, men er ikke hjemme så får ikke sjekket. Har da en vanlig vaskemaskin i tillegg. Jeg synes det er fantastisk. Jeg kan sette på to vask samtidig, og tar gjerne håndklær og undertøy i kombimaskinen, og programmerer for både vask og tørk. Den kan brukes både som ren vaskemaskin også, når jeg har et lass med mørk 40 vasker jeg to maskiner og henger opp alt i en operasjon, der jeg tidligere måtte kjøre maskinen flere ganger samme dag. Og for deg som bare skal ha en, jeg hadde ikke nølt. Selvsagt kjøper du en som både vasker og tørker, noe annet ville vært dumt. Anonymkode: cb5e2...2b0
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2022 #9 Skrevet 11. mai 2022 Anonym bruker skrev (13 timer siden): Jeg er ikke enig. Vi er en familie på fem, som alle trener og produserer enorme mengder skittentøy. Da tørketrommelen «døde» i fjor erstattet jeg den med en kombi. Leste tester og kjøpte den som var best i test, tror det er LG, men er ikke hjemme så får ikke sjekket. Har da en vanlig vaskemaskin i tillegg. Jeg synes det er fantastisk. Jeg kan sette på to vask samtidig, og tar gjerne håndklær og undertøy i kombimaskinen, og programmerer for både vask og tørk. Den kan brukes både som ren vaskemaskin også, når jeg har et lass med mørk 40 vasker jeg to maskiner og henger opp alt i en operasjon, der jeg tidligere måtte kjøre maskinen flere ganger samme dag. Og for deg som bare skal ha en, jeg hadde ikke nølt. Selvsagt kjøper du en som både vasker og tørker, noe annet ville vært dumt. Anonymkode: cb5e2...2b0 Takk for svar! Jeg har plass/råd til begge, men ønsker ikke to maskiner! Det hadde vært perfekt med en maskin! Og jeg er hjemme hele dagen, så det gjør ikke noe at det tar lang tid! Jeg skal se hva jeg finner. Link gjerne til den du har, så kan jeg kikke på den! 😊 Anonymkode: 023c7...f24
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2022 #10 Skrevet 11. mai 2022 Anonym bruker skrev (22 timer siden): Styr unna!!!! Jeg har og jeg angrer bittert. Den vasker godt og tørker bra, MEN det er ikke lofilter i denne som det er på en vanlig tørketrommel så det fineste støvet kommer ut i rommet eller blir liggende i klærne og gjerne til de neste vaskene også. Selv ungdommene mine banner over det fine partiklene som legger seg over hele badet. Etter en dag så kan det se ut som jeg ikke har tørka støv på ett halvt år. Ulempen er at jeg må bruke tørketrommelen på honkler da ungene har eksem, så de må ha så myke honklær som mulig og null skyllemiddel. Så om det ikke er egen utluftning for tørketrommelen på den, IKKE velg. Og tror du det kommer partikkler kun når du bruker tørketrommelen tar du også feil. Jeg kjøpte også en dyr maskin for jeg ville ha en som var skikkelig. Men den vasker bra, men det overskygger all den vaskingen jeg må ta. Hver gang jeg vasker min jobbukse så må jeg ta klesrulle på den, for den er full av små partikkler. Den er mørkeblå og mye syntetisk i den så alt klistrer seg på den. De andre klærne kan jeg riste før jeg henger de opp på snora ute, men denne sitter det på. Anonymkode: 5f5e2...0a5 Honkler? ("ronkehonkle"? 😁) Anonymkode: b2f77...387
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2022 #11 Skrevet 11. mai 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Honkler? ("ronkehonkle"? 😁) Anonymkode: b2f77...387 En klassiker! For å bruke i ronketeltet 😂 Anonymkode: 14266...a36
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2022 #12 Skrevet 12. mai 2022 Anonym bruker skrev (17 timer siden): En klassiker! For å bruke i ronketeltet 😂 Anonymkode: 14266...a36 😂😂🤣 Anonymkode: b2f77...387
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2022 #13 Skrevet 12. mai 2022 Anonym bruker skrev (På 11.5.2022 den 11.17): Takk for svar! Jeg har plass/råd til begge, men ønsker ikke to maskiner! Det hadde vært perfekt med en maskin! Og jeg er hjemme hele dagen, så det gjør ikke noe at det tar lang tid! Jeg skal se hva jeg finner. Link gjerne til den du har, så kan jeg kikke på den! 😊 Anonymkode: 023c7...f24 Det er denne vi har☺️ https://www.power.no/hvitevarer/klesvask/kombinert-vasktoerk/lg-p4aqvh1ve-kombi-vasktoerk/p-1164893/store/?gclid=Cj0KCQjw4PKTBhD8ARIsAHChzRImtD2UDlzKA4keBNSCuzHZ3MvejqFU3yVGW-xPQMPKhp77aw2VZ44aAp37EALw_wcB&gclsrc=aw.ds Anonymkode: cb5e2...2b0
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2022 #14 Skrevet 12. mai 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Det er denne vi har☺️ https://www.power.no/hvitevarer/klesvask/kombinert-vasktoerk/lg-p4aqvh1ve-kombi-vasktoerk/p-1164893/store/?gclid=Cj0KCQjw4PKTBhD8ARIsAHChzRImtD2UDlzKA4keBNSCuzHZ3MvejqFU3yVGW-xPQMPKhp77aw2VZ44aAp37EALw_wcB&gclsrc=aw.ds Anonymkode: cb5e2...2b0 Hvordan fungerer det med 9kg vask, men bare 6kg tørk? Er ikke det uhorvelig tungvint? Anonymkode: ac32b...2de
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2022 #15 Skrevet 12. mai 2022 Anonym bruker skrev (24 minutter siden): Det er denne vi har☺️ https://www.power.no/hvitevarer/klesvask/kombinert-vasktoerk/lg-p4aqvh1ve-kombi-vasktoerk/p-1164893/store/?gclid=Cj0KCQjw4PKTBhD8ARIsAHChzRImtD2UDlzKA4keBNSCuzHZ3MvejqFU3yVGW-xPQMPKhp77aw2VZ44aAp37EALw_wcB&gclsrc=aw.ds Anonymkode: cb5e2...2b0 Så gøy! Jeg har kikket rundt på nett, og denne er toppvalget pr nå! Mulig jeg kjører på med denne da! 😊 Takk for svar! Anonym bruker skrev (På 11.5.2022 den 15.15): Honkler? ("ronkehonkle"? 😁) Anonymkode: b2f77...387 Anonym bruker skrev (På 11.5.2022 den 16.36): En klassiker! For å bruke i ronketeltet 😂 Anonymkode: 14266...a36 😂😂😂 Anonymkode: 023c7...f24
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2022 #16 Skrevet 12. mai 2022 Anonym bruker skrev (39 minutter siden): Så gøy! Jeg har kikket rundt på nett, og denne er toppvalget pr nå! Mulig jeg kjører på med denne da! 😊 Takk for svar! 😂😂😂 Anonymkode: 023c7...f24 Takk for at du tok det med humor når vi tullet i tråden din 😅 Jeg har forresten også vært interessert i kombimaskin, men skeptisk pga en del av rådene som kom i denne tråden. Nå ble jeg litt i tvil igjen. Anonymkode: 14266...a36
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2022 #17 Skrevet 12. mai 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Takk for at du tok det med humor når vi tullet i tråden din 😅 Jeg har forresten også vært interessert i kombimaskin, men skeptisk pga en del av rådene som kom i denne tråden. Nå ble jeg litt i tvil igjen. Anonymkode: 14266...a36 Litt tull og tøys må vi alle kunne tåle! 😊 Jeg har bestemt meg for å bestille! Jeg har både plass og råd til å bytte til to maskiner hvis det ikke fungerer som jeg håper! Men jeg tror en kombimaskin for min del vil vera verdt det! 😊 Anonymkode: 023c7...f24
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2022 #18 Skrevet 12. mai 2022 Veldig fornøyd med vår kombimaskin som har gått flere ganger om dagen i 11 år nå. Vasker og tørker godt. Tror lengste tiden er 3 t 2 min, det er 95 grader vask med maks tørk. Anonymkode: d261a...186
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2022 #19 Skrevet 14. mai 2022 Anonym bruker skrev (På 12.5.2022 den 21.00): Hvordan fungerer det med 9kg vask, men bare 6kg tørk? Er ikke det uhorvelig tungvint? Anonymkode: ac32b...2de Det har jeg aldri tenkt på. Jeg vasker og tørker samme mengde tøy. Anonymkode: cb5e2...2b0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå