Anonym bruker Skrevet 9. mai 2022 #1 Skrevet 9. mai 2022 Jeg har i flere år følt at jeg er inni en merkelig skumgummi drakt. Jeg kommer meg ikke ut av den. Jeg aner virkelig ikke hvem jeg er! Jeg vet ikke hvilken religion jeg har, aner ikke hva jeg føler om folk. Jeg skjønner ikke hvorfor jeg er i et dårlig forhold, men jeg vet egentlig. Jeg er livredd for å bli forlatt. Jeg har fullstendig angst for "å stå alene". Dette sliter meg fullstendig ut. Jeg klarer ikke å ta valg. Aner virkelig ikke hva jeg vil. Sliter sosialt. Ønsker å ruse meg osv. Har du peiling på hvorfor jeg har det sånn? Jeg har konstant en merkelig magefølelse inni meg. Merkelig følelse. Slapper aldri av. Overanalyser alt som er. Tenker masse forferdelige ting om meg selv Anonymkode: cbe37...083
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2022 #2 Skrevet 9. mai 2022 Har du kontaktet fastlegen? Kan være nyttig og sortere tanker hos psykolog. ❤️ Det kan vi alle trenge. Tatt blodprøver i det siste? Man kan føle seg bedre med d-vitaminer kapsler 80, begynn med det. 😊 Hormoner? Jeg er bare 38,men da jeg var 36 var jeg helt i kjelleren. Samme som du beskriver.. Fikk en knekk. Men kom meg igjennom det. Hormonene tuller ikke lenger. Anonymkode: b5655...64c
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2022 #3 Skrevet 10. mai 2022 Hei! Det høres ut som om du kan ha en depresjon. Har du økonomisk mulighet ville jeg absolutt anbefale å oppsøke en psykolog eller en psykiater. Bestill også en time hos fastlegen som kan skrive en henvisning til offentlig psykolog (dessverre ventetid her). Anonymkode: 6e233...438
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2022 #4 Skrevet 10. mai 2022 Ring fastlegen din og ta det derfra. Anonymkode: 71af7...52c
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2022 #5 Skrevet 10. mai 2022 Hvordan har oppveksten din vært? Tenker uansett at du bør begynne hos fastlegen. Det er mye med kroppen som kan påvirke psyken. En venninne hadde så høyt stoffskifte feks at de syntes det var rart hun ikke var psykotisk. Få utelukket det fysiske først. Om man ikke finner noe kan fastlegen henvise deg videre til dps/psykolog. Lykke til. Anonymkode: d14b4...810
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2022 #6 Skrevet 10. mai 2022 Anonym bruker skrev (20 timer siden): Jeg har i flere år følt at jeg er inni en merkelig skumgummi drakt. Jeg kommer meg ikke ut av den. Jeg aner virkelig ikke hvem jeg er! Jeg vet ikke hvilken religion jeg har, aner ikke hva jeg føler om folk. Jeg skjønner ikke hvorfor jeg er i et dårlig forhold, men jeg vet egentlig. Jeg er livredd for å bli forlatt. Jeg har fullstendig angst for "å stå alene". Dette sliter meg fullstendig ut. Jeg klarer ikke å ta valg. Aner virkelig ikke hva jeg vil. Sliter sosialt. Ønsker å ruse meg osv. Har du peiling på hvorfor jeg har det sånn? Jeg har konstant en merkelig magefølelse inni meg. Merkelig følelse. Slapper aldri av. Overanalyser alt som er. Tenker masse forferdelige ting om meg selv Anonymkode: cbe37...083 Borderline pf? Anonymkode: 5edd6...111
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2022 #7 Skrevet 10. mai 2022 Anonym bruker skrev (22 timer siden): Har du kontaktet fastlegen? Kan være nyttig og sortere tanker hos psykolog. ❤️ Det kan vi alle trenge. Tatt blodprøver i det siste? Man kan føle seg bedre med d-vitaminer kapsler 80, begynn med det. 😊 Hormoner? Jeg er bare 38,men da jeg var 36 var jeg helt i kjelleren. Samme som du beskriver.. Fikk en knekk. Men kom meg igjennom det. Hormonene tuller ikke lenger. Anonymkode: b5655...64c Jeg har hatt det sånn i 20 år.. så er ikke hormoner vill jeg tro. Har tatt blodprøver 🤔 Anonymkode: cbe37...083
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2022 #8 Skrevet 10. mai 2022 Anonym bruker skrev (16 timer siden): Hei! Det høres ut som om du kan ha en depresjon. Har du økonomisk mulighet ville jeg absolutt anbefale å oppsøke en psykolog eller en psykiater. Bestill også en time hos fastlegen som kan skrive en henvisning til offentlig psykolog (dessverre ventetid her). Anonymkode: 6e233...438 Tja. Føler meg egentlig ikke deprimert. Er det som er så merkelig 😔 bare føler noe galt inni meg. Merkelig følelse inni meg Anonymkode: cbe37...083
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2022 #9 Skrevet 10. mai 2022 Anonym bruker skrev (12 timer siden): Hvordan har oppveksten din vært? Tenker uansett at du bør begynne hos fastlegen. Det er mye med kroppen som kan påvirke psyken. En venninne hadde så høyt stoffskifte feks at de syntes det var rart hun ikke var psykotisk. Få utelukket det fysiske først. Om man ikke finner noe kan fastlegen henvise deg videre til dps/psykolog. Lykke til. Anonymkode: d14b4...810 Oppveksten har jeg alltid trodd var så bra. Men etterhvert som jeg ble voksen skjønte jeg hvor redd jeg var. Mye angst. Voldelig oppvekst, både fysisk og psykisk 😔 så jeg er lei meg for det. Har alltid følt meg anderledes og utenfor på skolen 😔 Jeg går på medisin for stoffskifte, så alt er i orden fysisk Anonymkode: cbe37...083
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2022 #10 Skrevet 10. mai 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Borderline pf? Anonymkode: 5edd6...111 Det har jeg aldri hørt om, googlet det og kjente meg veldig igjen. Hvordan kan jeg finne ut av om det er mitt svar på min gåte? Har du erfaring med det? Kan fu fortelle litt? Hva som gjorde at du tenkte dette om det jeg skrev? Anonymkode: cbe37...083
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2022 #11 Skrevet 11. mai 2022 Emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse. Også kalt for borderline. Anonymkode: 76691...928
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2022 #12 Skrevet 11. mai 2022 Anonym bruker skrev (55 minutter siden): Emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse. Også kalt for borderline. Anonymkode: 76691...928 Oj. Er det 2 som sier det? Vil du fortelle litt om det? Hva som gjør at du også tenker det? Anonymkode: cbe37...083
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2022 #13 Skrevet 12. mai 2022 Anonym bruker skrev (På 11.5.2022 den 22.25): Oj. Er det 2 som sier det? Vil du fortelle litt om det? Hva som gjør at du også tenker det? Anonymkode: cbe37...083 Har diagnosen selv, så kjente meg igjen i det du skrev. Du kan be fastlegen om henvisning til utredning. Anonymkode: 76691...928
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2022 #14 Skrevet 12. mai 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Har diagnosen selv, så kjente meg igjen i det du skrev. Du kan be fastlegen om henvisning til utredning. Anonymkode: 76691...928 Kan man bli frisk av det? Vil du fortelle litt? 🙏 Anonymkode: cbe37...083
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2022 #15 Skrevet 13. mai 2022 Anonym bruker skrev (13 timer siden): Kan man bli frisk av det? Vil du fortelle litt? 🙏 Anonymkode: cbe37...083 Ja, prognosen er god. Jeg går i gruppeterapi, men har ikke kommet så veldig langt i prosessen enda. Anonymkode: 76691...928
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2022 #16 Skrevet 13. mai 2022 Anonym bruker skrev (På 11.5.2022 den 21.29): Emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse. Også kalt for borderline. Anonymkode: 76691...928 Disse to diagnosene er ikke eksakt det samme. De har litt ulike kriterier. Anonymkode: 5edd6...111
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2022 #17 Skrevet 13. mai 2022 Anonym bruker skrev (På 10.5.2022 den 23.55): Det har jeg aldri hørt om, googlet det og kjente meg veldig igjen. Hvordan kan jeg finne ut av om det er mitt svar på min gåte? Har du erfaring med det? Kan fu fortelle litt? Hva som gjorde at du tenkte dette om det jeg skrev? Anonymkode: cbe37...083 Det som først og fremst fikk meg til å tenke på Borderline var beskrivelsen du ga om følelse av manglende identitet/ å ikke vite hvem du er i det hele tatt, rusønske og kronisk sterk redsel for å bli forlatt. Samtidig er det mye ved beskrivelsen din som også minner meg om lettere dissosiative lidelser, les f.eks. om depersonlisering. Ved en utredning så kan det tenkes at det ikke bare en diagnose du hadde fått, men to. Samtidig er progosene i dag gode for å kunne bli mye bedre av begge og få et godt liv. Dissosiative symptomer - Traumebehandling med voksne Kognitiv terapi ved depersonalisering og derealisasjon | Tidsskrift for Norsk psykologforening (psykologtidsskriftet.no) Både Borderline og ulike former for dissosiative lidelser antas å være sterkt forbundet med traumer. Anonymkode: 5edd6...111
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2022 #18 Skrevet 13. mai 2022 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Det som først og fremst fikk meg til å tenke på Borderline var beskrivelsen du ga om følelse av manglende identitet/ å ikke vite hvem du er i det hele tatt, rusønske og kronisk sterk redsel for å bli forlatt. Samtidig er det mye ved beskrivelsen din som også minner meg om lettere dissosiative lidelser, les f.eks. om depersonlisering. Ved en utredning så kan det tenkes at det ikke bare en diagnose du hadde fått, men to. Samtidig er progosene i dag gode for å kunne bli mye bedre av begge og få et godt liv. Dissosiative symptomer - Traumebehandling med voksne Kognitiv terapi ved depersonalisering og derealisasjon | Tidsskrift for Norsk psykologforening (psykologtidsskriftet.no) Både Borderline og ulike former for dissosiative lidelser antas å være sterkt forbundet med traumer. Anonymkode: 5edd6...111 Takk for linker, det skal jeg lese mer om. Veldig interessant. Jeg har allerede fått ptsd.. men jeg føler at det er noe mer 😔😔 Anonymkode: cbe37...083
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå