Anonym bruker Skrevet 9. mai 2022 #1 Skrevet 9. mai 2022 Noen som kjenner til rutinene for desinfisering av tannlegekontor mellom pasienter? Tannlegen har ett sett med hansker hele undersøkelsen og etter å ha gravd rundt i min munn med både spytt og blid så tar han jo på mye rundt om. Tastatur på pc, diverse skuffer, lampa, ledningen til røntgen maskinen, masse steder. Hvordan vet den som vasker hvor det skal vaskes mellom hver pasient? Går de over alt? Anonymkode: 870bf...6de
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2022 #2 Skrevet 9. mai 2022 Det høres ut som et avvik. Anonymkode: 6130e...94a
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2022 #3 Skrevet 9. mai 2022 Hos min tannlege tar først tannpleier bilder. Så kommer tannlegen, ser på bildene og sjekker journalen. Etterpå desinfiserer hun hender, og gjennomfører undersøkelsen. Da bruker hun kun sterilt utstyr fra et sterilt brett. Trenger hun noe som ikke er på brettet henter tannpleieren dette. Desinfiserer hender igjen, og oppdaterer journal. Altså ingen av mine bakterier på avveie. Anonymkode: 3757b...4af
Pobie Skrevet 9. mai 2022 #4 Skrevet 9. mai 2022 (endret) Det er et avvik, ingen grunn til å bruke hansker utenom til å håndtere utstyr som skal inn i munnen. Hvis han trenger å bruke tastatur eller noe som helst annet skal han ta han ta av hanskene, vaske hender, bruke utstyret, deretter vaske hender igjen og ta på nye hansker før han tar på sterilt utstyr eller munnen din. Endret 9. mai 2022 av Pobie
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2022 #5 Skrevet 9. mai 2022 Hos min tannlege har de spesielle tastaturer som de spritvasker mellom hver pasient. Anonymkode: 8bcab...b6e
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2022 #6 Skrevet 9. mai 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Noen som kjenner til rutinene for desinfisering av tannlegekontor mellom pasienter? Tannlegen har ett sett med hansker hele undersøkelsen og etter å ha gravd rundt i min munn med både spytt og blid så tar han jo på mye rundt om. Tastatur på pc, diverse skuffer, lampa, ledningen til røntgen maskinen, masse steder. Hvordan vet den som vasker hvor det skal vaskes mellom hver pasient? Går de over alt? Anonymkode: 870bf...6de Alt slikt vaskes mellom hver pasient. Det har de rutiner på, så det er ikke noe problem. Altså, det skal være rutine, men det finnes nok noen som ikke gjør jobben sin så godt som de skal. Anonymkode: 87b0b...443
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2022 #7 Skrevet 9. mai 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Hos min tannlege tar først tannpleier bilder. Så kommer tannlegen, ser på bildene og sjekker journalen. Etterpå desinfiserer hun hender, og gjennomfører undersøkelsen. Da bruker hun kun sterilt utstyr fra et sterilt brett. Trenger hun noe som ikke er på brettet henter tannpleieren dette. Desinfiserer hender igjen, og oppdaterer journal. Altså ingen av mine bakterier på avveie. Anonymkode: 3757b...4af Bare en liten korreksjon: Det er ikke tannpleier som gjør denne jobben, men en tannhelsesekretær. En tannpleier utfører undersøkelser og hygieneoppgaver samt kan borre og fylle enkle hull: https://utdanning.no/yrker/beskrivelse/tannpleier Anonymkode: 87b0b...443
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2022 #8 Skrevet 10. mai 2022 Alle steder behandler eller pasient har rørt vaskes med sprit mellom hver pasient, bortsett fra selve stolen (der brukes det eget vaskemiddel for ikke å ødelegge trekket). Det inkluderer tastatur, røntgenapparat, lampe, dørhåndtak, spyttefontene, apparatene på stolen og alle andre tenkelige steder. Det er ikke miljøvennlig å bytte hansker hele tiden, men hvis behandler (eller sekretær) skal ut av rommet skal hansker, hette og forkle (som ble brukt mye under pandemien) av. Anonymkode: dda91...c38
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå