Gå til innhold

Hva skjedde med Rimi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg var barn var Rimi de som var billige. Hva skjedde med butikken egentlig? Hvorfor er Rimi ikke mer? De var jo en stor butikkjede?

Anonymkode: e58b1...a6c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

RIMI ble Coop 

Anonymkode: b9b0e...bfc

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

RIMI ble Coop 

Anonymkode: b9b0e...bfc

Coop har eksistert lenger enn før Rimi ble borte?

Skrevet

De ble kjøpt av Coop og ble vel det som nå heter Coop extra

Anonymkode: 63087...a1b

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

De ble kjøpt av Coop og ble vel det som nå heter Coop extra

Åh... Så trist. :(

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Dette skjedde vel i 2015/16. Har du akkurat oppdaget at de er borte?

Anonymkode: 78c8b...123

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Det er jo mange år siden det skjedde. Snart 10 år. Mener det forsvant i 2014 eller noe. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Når jeg var unge het det Nærmat og Super'n

Anonymkode: ec97f...0f9

Skrevet

De slet en del før de ble kjøpt opp. Den jeg pleide å handle i begynte etterhvert å mangle en del varer, som om de var tatt ut av sortementet. Helt vanlige ting, jeg husker jeg slet med å finne plastposer og matpapir for eksempel. Når det ble så ille at jeg alltid måtte gå innom en annen butikk for å få alt jeg skulle ha uansett, så sluttet jeg å bruke butikken. Det var sikkert ikke bare meg.

Det er rart at en såpass stor og etablert kjede kunne feile på såpass elementært vis, egentlig.

Anonymkode: 25f1e...77a

Skrevet
Anonym bruker skrev (49 minutter siden):

Da du var barn. Det het samvirkelag da jeg var barn. 

Anonymkode: 490f0...812

Skrevet

Noen Rimi butikker ble først gjort om til Ica, som så ble solgt Coop. Det skjedde med Rimi butikken her jeg bor.

Anonymkode: 881f3...1fb

Skrevet

Sosialistiske begrensinger gjorde at de ikke kunne drive fritt (jeg vet, jeg har jobbet på en Rimi-butikk). Norge har veldig lite kapitalisme, og den formen som er her er veldig innskrenket under statens beskyttende hånd. Det gjør det vanskelig for folk å drive noe som helst. De ble lidende under enorme avgifter.

Jeg håper EU-debatten kommer opp igjen snart og at vi får en regjering som tar oss med inn i EU. Da får vi kanskje Lidl tilbake også.

Anonymkode: da2e4...dd1

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Sosialistiske begrensinger gjorde at de ikke kunne drive fritt (jeg vet, jeg har jobbet på en Rimi-butikk). Norge har veldig lite kapitalisme, og den formen som er her er veldig innskrenket under statens beskyttende hånd. Det gjør det vanskelig for folk å drive noe som helst. De ble lidende under enorme avgifter.

Jeg håper EU-debatten kommer opp igjen snart og at vi får en regjering som tar oss med inn i EU. Da får vi kanskje Lidl tilbake også.

Ja det er derfor kjøpmenn som Hagen, Johannson og Reitan har så dårlig råd….

Anonymkode: f3e03...5a1

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Ja det er derfor kjøpmenn som Hagen, Johannson og Reitan har så dårlig råd….

Anonymkode: f3e03...5a1

De har tjent penger ved å jobbe hardt og å gjøre fornuftige og kloke investeringer.

Skrevet

Jeg jobbet i Rimi for snart 20 år siden. Rakk ett år av den tiden de var på topp. Det gikk gradvis nedover. Først kuttet de varm mat, deretter videre nedbemanning. Vi var altfor få på jobb på slutten der. Kort tid etter jeg sluttet ble vår lagt ned, en del andre butikker i kjeden ble solgt og gikk over til Ica, deretter Coop. 

Anonymkode: 8264a...dde

Skrevet
Anonym bruker skrev (36 minutter siden):

Da frasier vi enda mer styrerett over eget land og ressurser.

I tillegg kommer vi å få betydelig innvandring fra lavkostland, noe som gjør at vi risikerer at visse lønninger går ned, eller at nordmenn blir utkonkurrert når det gjelder jobber. Det blir flere som får et sugerør ned i den norske velferdskassa. Enda flere norske bedrifter blir utkonkurrert, enda flere vil bli oppkjøpt av utenlandske eiere slik at overskuddet går ut av landet, osv.

Og du vil ha Norge inn i EU fordi du vil ha Lidl tilbake... Det var jo reflektert...

Anonymkode: 367bc...b65

Skrevet
Anonym bruker skrev (37 minutter siden):

Hva legger du egentlig konkret i sosialistiske begrensninger? Vanskelig å drive i Norge, i noen tilfeller er jeg enig, men samtidig er det få land i verden det er lettere å drive eget og bli millionær. Det er faktisk enklere å tjene sin første million her enn i USA, som er kapitalismen selv. 

Jeg lurer oppriktig på hva du konkret legger i det du skriver her. 

Anonymkode: 8264a...dde

Skrevet

Rimi var Haakongruppen som hadde flere kjeder, men som trakk seg meg og mer ut av norge. Til slutt solgte de vel siste del av kjeden som var Matkroken. Jeg vet ikke hvem som har matkroken nå. 

Anonymkode: 76e10...2ae

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Rimi var Haakongruppen som hadde flere kjeder, men som trakk seg meg og mer ut av norge. Til slutt solgte de vel siste del av kjeden som var Matkroken. Jeg vet ikke hvem som har matkroken nå. 

Anonymkode: 76e10...2ae

Matkroken ligger under Coop det og.

Skrevet
Anonym bruker skrev (50 minutter siden):

Lidl ja, de var her et lite blunk, så var de borte igjen.

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Ja sykt trist !

Anonymkode: a189a...57e

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Da. 

Anonymkode: 8c49b...3fb

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Lidl ja, de var her et lite blunk, så var de borte igjen.

Takk og lov! 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Takk og lov! 

Hvorfor sier du takk og lov? Jeg husker de klarte å erte på seg fagforeninger i oppstarten, men hva skjedde etterpå?

Anonymkode: b4ff5...6a3

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hvorfor sier du takk og lov? Jeg husker de klarte å erte på seg fagforeninger i oppstarten, men hva skjedde etterpå?

Anonymkode: b4ff5...6a3

Pengene går ut av landet. 

Anonymkode: a189a...57e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...