Anonym bruker Skrevet 9. mai 2022 #1 Skrevet 9. mai 2022 Vi skal ha konfirmasjonen hjemme og har to kjekke ungdommer som har sagt seg villig til å hjelpe til med maten/på kjøkkenet. Spørsmålet er når disse burde komme. Gjestene kommer ca. 16.30, og maten blir levert mellom 16 og 16.30. Da er vi hjemme igjen selv. All maten er allerede lagt på fat, så den trengs bare å løftes ut av eskene og over på serveringsbordet. Bordene er pyntet og dekket på forhånd. Jeg ser for meg at middagen vil ta rundt 1,5 time inkludert diverse taler ol. og så blir det en god pause før kakene. Først tenkte jeg at hjelpen burde være her når maten kommer, men nå lurer jeg på om det kanskje er litt unødvendig siden de får veldig lite å gjøre mens vi spiser og kanskje heller kan komme i 17.30-tiden når vi sannsynligvis nærmer oss ferdig med maten. Eller tenker jeg feil? Er det best å ha noen her hele tiden? Anonymkode: 58070...86d
Lille krøll Skrevet 9. mai 2022 #2 Skrevet 9. mai 2022 Jeg har servert i konfirmasjon før og om man får i oppgave å servere drikke til alle, rydde unna fat som blir tomme, holde litt orden så slipper dere foreldre ev hente is ect under middagen.
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2022 #3 Skrevet 9. mai 2022 Tenker de bør være der fra start, det går mye drikke, rydde unna det som er tomt, forberede kaffe og kaker osv. Anonymkode: f9034...967
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2022 #4 Skrevet 9. mai 2022 Jeg pleier å komme ca 30 min før maten. Da får jeg tid til å orientere meg og forberede meg. Maten pleie man som regel ikke å sette på alt på en gang. Fjerne brett og sette på nye underveis. I tillegg pleier den maten som skal være varm være kald og måtte varmes opp (karbonader, kylling, grillspyd), samt at diverse salater og dressinger ofte er i plastskåler og bør være i glasskåler. Er ofte litt å gjøre ved å sette på maten også Anonymkode: 9c8ef...b2f
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2022 #5 Skrevet 9. mai 2022 Tusen takk for innspill! Her var det litt jeg ikke hadde tenkt på i hvert fall. HI Anonymkode: 58070...86d
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2022 #6 Skrevet 9. mai 2022 Jeg tenker det hadde vært praktisk at de kom før maten kom, ikke alltid like praktisk å bære unna eller ordne med bunad og ørten andre ting som skjer på en gang. Da vet også de hvor alt er, slik at de ikke kommer og de ikke skjønner systemet du hadde når du stressa. Har de aldri vært hos dere før be de komme innom slik at du kan vise litt hvor ting er, dere skal sitte, om dere har ekstra kjøleskap i kjelleren osv. Så om du har glemt å finne noe frem, så bøir det enklere å forklare. Har du ikke hatt konfirmant før og du tror du har god tid mellom tingene, så kan jeg bare si deg at det er helt feil. Den timendu trodde du hadde, blir fort til ørten ting du skal huske, har glemt eller gjester spør om ting. Anonymkode: 21b7b...000
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2022 #7 Skrevet 9. mai 2022 Anonym bruker skrev (57 minutter siden): Jeg tenker det hadde vært praktisk at de kom før maten kom, ikke alltid like praktisk å bære unna eller ordne med bunad og ørten andre ting som skjer på en gang. Da vet også de hvor alt er, slik at de ikke kommer og de ikke skjønner systemet du hadde når du stressa. Har de aldri vært hos dere før be de komme innom slik at du kan vise litt hvor ting er, dere skal sitte, om dere har ekstra kjøleskap i kjelleren osv. Så om du har glemt å finne noe frem, så bøir det enklere å forklare. Har du ikke hatt konfirmant før og du tror du har god tid mellom tingene, så kan jeg bare si deg at det er helt feil. Den timendu trodde du hadde, blir fort til ørten ting du skal huske, har glemt eller gjester spør om ting. Anonymkode: 21b7b...000 Dette er tredje gangen vi har konfirmasjon hjemme, så har litt erfaring 😊 Men de to andre gangene stod vi for all maten selv, så hjelpen på kjøkkenet kom et par timer før vi var hjemme igjen for å varme opp mat, legge over i skåler osv. Dette er første gangen vi får alt servert på døren. Nå har vi avtalt at de kommer en kjapp tur innom dagen før, og kommer kl. 16. Jeg hadde glemt å tenke på det med drikke og at man kanskje må rydde og ordne litt i/med maten underveis. Håper det blir bra 😊 HI Anonymkode: 58070...86d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå