Anonym bruker Skrevet 9. mai 2022 #1 Skrevet 9. mai 2022 Datteren min ønsker seg bunad til konfirmasjon neste år. Hun vil ha nedre Buskerud, jeg ønsker å gå henne Røykenbunad. Vi blir ikke helt enig, og jeg vet det er hennes valg, men jeg tror hun vil ombestemme seg senere og ønske seg røykenbunad likevel. Hvilken synes dere er finest? https://m.norskebunader.no/nb/product/907/0/nedre-buskerudbunad https://farfarsverksted.com/damebunad/matrialpakker Anonymkode: db2f9...b32
Ekspatt Skrevet 9. mai 2022 #2 Skrevet 9. mai 2022 Nedre Buskerud, men kanskje jeg hadde valgt Røyken som protest mot kommunesammenslåingen. Buskerud døde jo, men gjenoppstår snart. Nye Asker har kommet for å bli.
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2022 #3 Skrevet 9. mai 2022 Ekspatt skrev (3 minutter siden): Nedre Buskerud, men kanskje jeg hadde valgt Røyken som protest mot kommunesammenslåingen. Buskerud døde jo, men gjenoppstår snart. Nye Asker har kommet for å bli. Nye Asker vil jo tilhøre Akershus, så nedre Buskerud vil vi ikke tilhøre lenger da Anonymkode: db2f9...b32
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2022 #4 Skrevet 9. mai 2022 Litt kjedelige begge to, men dette må hun selvsagt få velge selv. Jeg fikk en bunad fra vestlandet til min konfirmasjon og byttet noen år senere til bunad fra mitt hjemfylke. Jeg merket etter hver at ble feil, men hadde jeg blitt tvunget til den bunaden da jeg var yngre hadde jeg nok streiket og konfirmert meg uten bunad. Anonymkode: 335cb...8e7
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2022 #5 Skrevet 9. mai 2022 Jeg bor i Røyken (innflyttet for ca 15 år siden) og skulle veldig gjerne hatt Røykenbunaden. Synes den er så fin 🤩 Anonymkode: 69b55...a63
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2022 #6 Skrevet 9. mai 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Litt kjedelige begge to, men dette må hun selvsagt få velge selv. Jeg fikk en bunad fra vestlandet til min konfirmasjon og byttet noen år senere til bunad fra mitt hjemfylke. Jeg merket etter hver at ble feil, men hadde jeg blitt tvunget til den bunaden da jeg var yngre hadde jeg nok streiket og konfirmert meg uten bunad. Anonymkode: 335cb...8e7 Det er bare disse vi har tilknytning til, så må bli en av dem Anonymkode: db2f9...b32
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2022 #7 Skrevet 9. mai 2022 Røykenbunaden var kjempe fin Anonymkode: c8290...790
Ekspatt Skrevet 9. mai 2022 #8 Skrevet 9. mai 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Nye Asker vil jo tilhøre Akershus, så nedre Buskerud vil vi ikke tilhøre lenger da Anonymkode: db2f9...b32 Jeg mener at konfirmanten likevel er fra tidligere Buskerud, og derfor med rette kan ha den bunaden. Jeg synes kanskje den grønne er enda finere.
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2022 #9 Skrevet 9. mai 2022 Flotte begge to, men jeg hadde også valgt Nedre Buskerud av de to. Anonymkode: ec5e3...9da
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2022 #10 Skrevet 9. mai 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Jeg bor i Røyken (innflyttet for ca 15 år siden) og skulle veldig gjerne hatt Røykenbunaden. Synes den er så fin 🤩 Anonymkode: 69b55...a63 Jeg også liker den veldig godt. Bor i røyken, og alltid bodd her, så etter den fikk status bunad, så ble det den for meg Anonymkode: db2f9...b32
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2022 #11 Skrevet 9. mai 2022 Ekspatt skrev (Akkurat nå): Jeg mener at konfirmanten likevel er fra tidligere Buskerud, og derfor med rette kan ha den bunaden. Jeg synes kanskje den grønne er enda finere. Ingen av oss liker den grønne. Hun argumenterer med at røyken sin bare har blomster nederst. Jeg synes nedre Buskerud er veldig kjedelig Anonymkode: db2f9...b32
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2022 #12 Skrevet 9. mai 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Røykenbunaden var kjempe fin Anonymkode: c8290...790 Jeg også! Trenger gode argumenter for å vinne frem her😂 Anonymkode: db2f9...b32
Hengebukksvinet Skrevet 9. mai 2022 #13 Skrevet 9. mai 2022 Så lenge hun har tilhørighet til begge bunadene bør hun få velge🤩
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2022 #14 Skrevet 9. mai 2022 Jeg synes Røykenbunaden var den desidert fineste! Nydelig bunad. Anonymkode: 1f32e...c66
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2022 #15 Skrevet 9. mai 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Jeg også! Trenger gode argumenter for å vinne frem her😂 Anonymkode: db2f9...b32 Hvorfor tror du at hun kommer til å angre hvis hun velger den hun liker? Anonymkode: 6b1da...992
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2022 #16 Skrevet 9. mai 2022 Jeg liker pasteller og blomster da og syntes Røyken var fin. Men Buskerud er mye mer bunad i mine øyne. Røyken kan nesten gå for en egenkomponert festdrakt. Mangler litt historie på en måte. Likte den uansett best. Anonymkode: b7c2c...f01
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2022 #17 Skrevet 9. mai 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Hvorfor tror du at hun kommer til å angre hvis hun velger den hun liker? Anonymkode: 6b1da...992 Fordi det er litt sånn hun er. Som type person. Jeg foreslår en ting, hun vil noe annet, så ombestemmer hun seg. Man kan ikke ombestemme seg på noe som koster 35 000 Anonymkode: db2f9...b32
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2022 #18 Skrevet 9. mai 2022 Utseende er mindre viktig når man blir voksen. Jeg fikk bunad fra mormor sitt hjemsted til konfirmasjonen, et sted jeg aldri hadde bodd selv. Som voksen flyttet jeg og skiftet familie på det nye stedet. Jeg byttet da bunad til stedet jeg kom fra, jeg ville jo vise hvor jeg var født og oppvokst, ikke hvor mormor kom fra... Bunadene du linker til er ganske like. Hadde vært noe annet om det var veldig forskjellige bunader hun kunne velge mellom, som Telemark og Nordland. Når de hun kan velge i er såpass like spiller det ingen rolle så lenge hun liker den og har tilknytning til den. Anonymkode: ec854...74e
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2022 #19 Skrevet 9. mai 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Utseende er mindre viktig når man blir voksen. Jeg fikk bunad fra mormor sitt hjemsted til konfirmasjonen, et sted jeg aldri hadde bodd selv. Som voksen flyttet jeg og skiftet familie på det nye stedet. Jeg byttet da bunad til stedet jeg kom fra, jeg ville jo vise hvor jeg var født og oppvokst, ikke hvor mormor kom fra... Bunadene du linker til er ganske like. Hadde vært noe annet om det var veldig forskjellige bunader hun kunne velge mellom, som Telemark og Nordland. Når de hun kan velge i er såpass like spiller det ingen rolle så lenge hun liker den og har tilknytning til den. Anonymkode: ec854...74e Jeg synes ikke de er like. Den ene har «rosemaling»-mønster, og den andre har blåveis både på skjorten og kjolen. Anonymkode: db2f9...b32
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2022 #20 Skrevet 9. mai 2022 Kan hende hun vil ombestemme seg, og ønske at hun valgte annerledes når hun blir voksen Men jeg kan nesten garantere at det ikke vil skje dersom du gir henne en bunad hun ikke ønsker nå - da tror jeg det sitter langt inne å endre mening om eget valg.. Anonymkode: 526fe...a5f
Himmel og hav Skrevet 9. mai 2022 #21 Skrevet 9. mai 2022 Nedre Buskerud er absolutt finest i mine øyne. Uansett, så ville jeg som mor latt henne bestemme selv. Hun er tenåring. Ikke 3.
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2022 #22 Skrevet 9. mai 2022 Dette bør hun bestemme selv. Fine begge to, men den første synes jeg var finest. Anonymkode: 8b8f9...f97
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2022 #23 Skrevet 9. mai 2022 Himmel og hav skrev (2 minutter siden): Nedre Buskerud er absolutt finest i mine øyne. Uansett, så ville jeg som mor latt henne bestemme selv. Hun er tenåring. Ikke 3. Og hun er en type som sliter med valgene hun tar. Har kjøpt festdrakt til henne før som hun nektet å bruke et par uker etter den var innkjøpt Anonymkode: db2f9...b32
sug lut Skrevet 9. mai 2022 #24 Skrevet 9. mai 2022 Begge er nydelige. Nedre B vil jeg anta er en eldre og mer tradisjonsrik bunad, uten at det spiller så mye rolle nødvendigvis. Og hva så om hun sliter med valg. Dette er ikke et valg hun kan ta på nytt uansett.
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2022 #25 Skrevet 9. mai 2022 sug lut skrev (14 minutter siden): Begge er nydelige. Nedre B vil jeg anta er en eldre og mer tradisjonsrik bunad, uten at det spiller så mye rolle nødvendigvis. Og hva så om hun sliter med valg. Dette er ikke et valg hun kan ta på nytt uansett. Da blir vi sittende med en bunad til mange tusen som ikke blir brukt Anonymkode: db2f9...b32
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå