Gå til innhold

Sommerferie til Spania

Anbefalte innlegg

Hei. Vi er en familie på 3 stykker. Meg, min mann og vår datter på 9 år. Vi skal reise til Spania i sommerferien, men vi vet ikke helt hvor i Spania ennå. Vi tenker på både Tenerife, Grand Kanaria, Barcelona, Benidorm og Mallorca. Hvor i Spania anbefaler dere å reise til?

Anonymkode: 04be7...c93

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144429811-sommerferie-til-spania/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer vel helt an på hva dere ønsker dere. Øyene Gran Canaria og Tenerife kan ikke sammenlignes med en storby som Barcelona. Spesielt Gran Canaria er veldig "syden", og det er ikke et positivt ord i mine øyne, men mange andre liker det. Sannsynligvis i mangel på kunnskap om bedre alternativer, men det er nå så.

Mallorca har mye flott natur. Benidorm er som en prostituert 80-åring; hadde sine glansdager for et sultent publikum for 60 år siden. Alle stedene du nevner har strand.

Igjen; det kommer helt an på hva dere vil få ut av dagene?

Jeg tror dere må finne ut litt hva slags type ferie dere er ute etter. Barcelona blir jo en byferie, selv om det er en strand der. Benidorm er en klasse for seg selv 😂 På øyene finnes det mange forskjellige type steder, og de er kanskje litt mer turistifisert. Så kanskje spesifisert litt mer hva dere ønsker? 

Personlig er jeg glad i Costa Blanca. Strendene er de beste i Spania, det finnes mange små og koselige byer, mye god mat og korte avstander uansett om man vil være på stranden, gå tur i fjellet eller shoppe.

Vi har leid hus utenfor Benidorm. Elsker denne delen av Spania. Hadde ikke valgt Kanariøyene om sommeren da klima ikke er så varmt her. Mallorca er uten tvil nummer 1, men vi kjører ned i år og da er Mallorca litt stress. 

Anonymkode: 854b9...193

Ekspatt skrev (38 minutter siden):

Det kommer vel helt an på hva dere ønsker dere. Øyene Gran Canaria og Tenerife kan ikke sammenlignes med en storby som Barcelona. Spesielt Gran Canaria er veldig "syden", og det er ikke et positivt ord i mine øyne, men mange andre liker det. Sannsynligvis i mangel på kunnskap om bedre alternativer, men det er nå så.

Mallorca har mye flott natur. Benidorm er som en prostituert 80-åring; hadde sine glansdager for et sultent publikum for 60 år siden. Alle stedene du nevner har strand.

Hehe!! Benidorm godt beskrevet ja!! Minner meg i grunn også om briter . De liker seg også godt der. 

Anonymkode: 06408...98d

Annonse

Kanariøyene er for varme om sommeren, dit reiser man om man trenger varme om vinteren. Det er langt unna, Afrika liksom...

Når dere har et såpass stort barn tenker jeg at typisk charterferie på "splash-hotell" med bassenger, vannsklier og kort vei til stranden blir litt kjedelig? Gøy et par dager å bade, men så blir både hotellområdet og badingen litt slitsom og bråkete med alle de små barna osv.

Jeg ville nok heller reist til et mindre hotell, passet på at det er fin natur og kanskje litt andre ting å oppleve og se.

Sist vi var i Spania bodde vi litt utenfor Marbella, og hadde leiebil. Så vi var innom mange av de kjente og spesielle stedene på solkysten. Det var veldig fint. Marbella er en koselig by å rusle i, og steder som Banus bør jo oppleves med kjempefine luksusbåter, luksusbutikker osv. 

Barcelona er jo storbyferie, så det er en helt annen type ferie. Jeg personlig ville ikke valgt det på den varmeste tiden midt på sommeren.

Anonymkode: 7432a...2cf

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Kanariøyene er for varme om sommeren, dit reiser man om man trenger varme om vinteren. Det er langt unna, Afrika liksom...

Anonymkode: 7432a...2cf

Nei det er de virkelig ikke. Det er «kaldt» der om sommeren i forhold til fastland Spania. 

Ekspatt skrev (1 time siden):

«Mangel på kunnskap «🤮fader, så arrogant!

Og jeg har ikke vært der siden jeg var 6 år, men uansett. Pretensiøse wannabe. 

Anonymkode: 36ea2...412

Dere som snakker ned Benidorm, når var dere der sist?

Byen var slitt, og preget av mye turisme forrige ti-år. Myndighetene har brukt MYE ressurser på å ruste opp og bli kvitt «harry»-stempelet. En kan absolutt se resultatet av det nå.

Til hi:

Hvor dere skal dra, avhenger av interesser. Barcelona er en fantastisk by. En har strand, shopping og byliv. Egentlig alt, men det koster mer en feks Benidorm. Benidorm er en liten by, men vesentlig billigere å bo. Du har også lange strender her, i tillegg til diverse badeland og fornøyelsesparker. Dere kan også dra på dagstur til Valencia, om dere ønsker litt storbyliv. Tar en times tid med buss fra Benidorm.

Øyene skal jeg ikke uttale meg om, da jeg ikke har vært på alle. Spania er et fantastisk land, kos dere!

Anonymkode: b7d76...0da

Annonse

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Hei. Vi er en familie på 3 stykker. Meg, min mann og vår datter på 9 år. Vi skal reise til Spania i sommerferien, men vi vet ikke helt hvor i Spania ennå. Vi tenker på både Tenerife, Grand Kanaria, Barcelona, Benidorm og Mallorca. Hvor i Spania anbefaler dere å reise til?

Anonymkode: 04be7...c93

Barcelona er ikke stedet i hvert fall, partystrand og storbyliv. Mange raringer der nede og mye vind og bølger. Mallorca kan du risikere å få oppholdsvær halve ferien. Så jeg vil anbefale Gran Canaria på sørkysten, eller Tenerife. Der får du 95% sikkert mellom 28 og 32 grader lett bris og skyfri himmel hele ferien, ingen insekter og ekle stikk, ingen lausbikkjer. Herlig badetemperatur også, ikke like varmt som i luften, deilig avkjølende. Flyturen tar et par timer mer, men det er verdt det. Alt er profesjonelt tilrettelagt for turister for en avslappende og fin ferie med mange aktiviteter til barn i oversiktlige og trygge omgivelser. Veldig god og billig transport langs kystlinjen også.

Anonymkode: 85412...517

Vi fløy til Barcelona og tok buss nordover til Tossa del Mar. Det er en fin småby med strender og en borg. Fint utgangspunkt for kjøreturer, du kan dra til Andorra og du er rett ved Frankrike.

Begynn eller avslutt ferien med noen dage ri Barcelona.

Nyttårs barn skrev (11 timer siden):

Vi fløy til Barcelona og tok buss nordover til Tossa del Mar. Det er en fin småby med strender og en borg. Fint utgangspunkt for kjøreturer, du kan dra til Andorra og du er rett ved Frankrike.

Begynn eller avslutt ferien med noen dage ri Barcelona.

Barcelona er en flott by😊 dropp typiske «syden-tråkk» hi. 

Anonymkode: 06408...98d

Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Barcelona er ikke stedet i hvert fall, partystrand og storbyliv. Mange raringer der nede og mye vind og bølger. Mallorca kan du risikere å få oppholdsvær halve ferien. Så jeg vil anbefale Gran Canaria på sørkysten, eller Tenerife. Der får du 95% sikkert mellom 28 og 32 grader lett bris og skyfri himmel hele ferien, ingen insekter og ekle stikk, ingen lausbikkjer. Herlig badetemperatur også, ikke like varmt som i luften, deilig avkjølende. Flyturen tar et par timer mer, men det er verdt det. Alt er profesjonelt tilrettelagt for turister for en avslappende og fin ferie med mange aktiviteter til barn i oversiktlige og trygge omgivelser. Veldig god og billig transport langs kystlinjen også.

Anonymkode: 85412...517

Hvordan i alle dager får du 32 grader på Kanariøyene om sommeren??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...