Gå til innhold

Hvor mange kaker i konfirmasjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet
TinaK 1990 skrev (5 timer siden):

Vi skal ha konfirmasjon på lørdag. Det blir stor marsipankake, langpanne sjokoladekake, kransekake og 6 andre kaker! Vi blir 28. Det skal bugne av ulike kaker. Og ja, det blir mye rester - men jeg skal kose meg på søndag, ha masse kakerester på 17 mai og så har jeg kakeglade kollegaer.

Konfirmasjon er ikke familiebursdag. Det skal være ekstra stas, bugne av kaker - litt for enhver smak.

Hva andre gjør? Couldn’t care less…

Nå snakker vi! Slik skal en markere en høytidelig festdag. 

Anonymkode: df800...72c

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (På 9.5.2022 den 15.49):

Fordi endel av det blir tørr og misfarget etter litt tid. Det er jo greit å pynte med når en har på sitron mot misfarging, men ellers blir det rart syns jeg. Vi serverer stort sett alltid frukt og ost, men aldri oppskåret. Så jeg bare reagerte på det. 

Anonymkode: 459ff...5b1

Fruktfat med hele frukter står jo hjemme hos folk i hverdagen. Det er jo ikke et sånt fat man setter frem i en konfirmasjon! Aldri sett at noen gjør.

Frukt som serveres ifm kaker, som dessert ol skal skjæres opp.

Anonymkode: 5d17b...ce6

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Fruktfat med hele frukter står jo hjemme hos folk i hverdagen. Det er jo ikke et sånt fat man setter frem i en konfirmasjon! Aldri sett at noen gjør.

Frukt som serveres ifm kaker, som dessert ol skal skjæres opp.

Anonymkode: 5d17b...ce6

Litt ulik praksis der. Det er veldig vanlig å servere ost, frukt og også brød til her, og da serveres frukten hel. Det er viktig å ha frisk frukt, og gjester deler den selv. Jeg har aldri opplevd at man skjærer opp frukten, så derfor jeg lurte. Det er som sagt ulik praksis :-) 

Skrevet
Anonym bruker skrev (48 minutter siden):

Litt ulik praksis der. Det er veldig vanlig å servere ost, frukt og også brød til her, og da serveres frukten hel. Det er viktig å ha frisk frukt, og gjester deler den selv. Jeg har aldri opplevd at man skjærer opp frukten, så derfor jeg lurte. Det er som sagt ulik praksis 🙂

Altså, frukten blir jo skjært opp rett før servering og er nærmest duggfrisk. Jeg syns det er merkelig å sitte å gumle på et eple under kaffen. Da blir man jo mett på frukt. Hvis man skal ta seg litt ost må man ha en hel pære i tillegg? Det er det rareste. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Litt ulik praksis der. Det er veldig vanlig å servere ost, frukt og også brød til her, og da serveres frukten hel. Det er viktig å ha frisk frukt, og gjester deler den selv. Jeg har aldri opplevd at man skjærer opp frukten, så derfor jeg lurte. Det er som sagt ulik praksis 🙂

Din praksis har jeg aldri opplevd.

Anonymkode: 36f99...37d

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Altså, frukten blir jo skjært opp rett før servering og er nærmest duggfrisk. Jeg syns det er merkelig å sitte å gumle på et eple under kaffen. Da blir man jo mett på frukt. Hvis man skal ta seg litt ost må man ha en hel pære i tillegg? Det er det rareste. 

Det er jo opp til den enkelte om de vil "gumle" på et eple å bli mett, ikke sant? Det er ingen tvang å spise altså. Det er heller ingenting i veien for å spise bare et halvt eple eller en båt av det hvis man føler for det. Det er fruktkniver ved fruktfat :-) 

Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Din praksis har jeg aldri opplevd.

Anonymkode: 36f99...37d

Jeg hadde heller ikke hørt om oppskjært frukt før jeg leste det her inne. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Det er jo opp til den enkelte om de vil "gumle" på et eple å bli mett, ikke sant? Det er ingen tvang å spise altså. Det er heller ingenting i veien for å spise bare et halvt eple eller en båt av det hvis man føler for det. Det er fruktkniver ved fruktfat 🙂

Jeg hadde heller ikke hørt om oppskjært frukt før jeg leste det her inne. 

Jøss. Da har du virkelig ikke vært tilstede i den virkelige verdenen, hvis du aldri har hørt om oppskåret frukt. Det er jo nesten pinlig.

Anonymkode: c81c9...b1b

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jøss. Da har du virkelig ikke vært tilstede i den virkelige verdenen, hvis du aldri har hørt om oppskåret frukt. Det er jo nesten pinlig.

Anonymkode: c81c9...b1b

Jeg har hørt om det. I barnehager får de jo det. Til pynt er det også ganske vanlig. Det er da ingenting pinlig med det :-D folk gjør da ting på ulike måter. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 9.5.2022 den 21.45):

Det skal jo være ‘masse kake igjen’. Jeg tror at det er en misforståelse når noen sier ‘nok kaker’ og man tror at det er nok på samme måte som ved middag. Med et kakebord skal man ikke spise tomt, men ha mye å velge i. Som sagt var jeg i en konfirmasjon der det var fem kaker, og det er litt lite utvalg, enten det er 20 eller 30 gjester. 

Jeg synes det er sløseri at det skal være masse igjen. I vår familie betyr det nemlig at det blir kastet. Ingen vits i å fryse det ned for det blir ikke spist senere heller. Det blir i stedet dyr kompost.

For andre familier gjelder det sikkert at restene blir spist. 

Anonymkode: 65bb9...f65

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Dette er det INGEN andre som gjør. Brød og hele epler til kaffen? Nei.

Anonymkode: 2128d...5ad

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Dette er det INGEN andre som gjør. Brød og hele epler til kaffen? Nei.

Anonymkode: 2128d...5ad

Nei, ikke brød til kaffen :-D brød, frukt og ost er et måltid som spises med te til. 

Skrevet
On 5/9/2022 at 12:55 PM, Anonym bruker said:

Vi blir ca 30 gjester....har kommet til 6 kaker, hvorav den ene er en stor marsipankake. Hvor mange trenger man egentlig?

Anonymkode: 974e8...f45

6 holder lenge

Anonymkode: 6876d...f5a

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 11.5.2022 den 9.25):

Jeg synes det er sløseri at det skal være masse igjen. I vår familie betyr det nemlig at det blir kastet. Ingen vits i å fryse det ned for det blir ikke spist senere heller. Det blir i stedet dyr kompost.

For andre familier gjelder det sikkert at restene blir spist. 

Hvor mange konfirmasjoner arrangerer du i løpet av livet? Er det da så ille om noen kakerester går i søpla etterpå? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Hvor mange konfirmasjoner arrangerer du i løpet av livet? Er det da så ille om noen kakerester går i søpla etterpå? 

Ja, jeg synes det. Er det så ille om du bare finner to kaker du liker? Er alle konfirmasjoner et sted du skal fråtse i kake? Kan ikke de som arrangerer konfirmasjonen selv bestemme? Så kan du lage kaker herfra til evigheten når du arrangerer?

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Ja, jeg synes det. Er det så ille om du bare finner to kaker du liker? Er alle konfirmasjoner et sted du skal fråtse i kake? Kan ikke de som arrangerer konfirmasjonen selv bestemme? Så kan du lage kaker herfra til evigheten når du arrangerer?

Ikke ille, men jækla stusselig. Folk som sparer når det er fest er faktisk en helt spesiell form for kjip. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Helt ærlig, så tenker jeg at folk som har lite utvalg i konfirmasjon og bryllup, er enten litt gjerrige eller mangler forståelse for sosiale normer. 

Anonymkode: 1b85e...643

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Helt ærlig, så tenker jeg at folk som har lite utvalg i konfirmasjon og bryllup, er enten litt gjerrige eller mangler forståelse for sosiale normer. 

Du er veldig opptatt av sosiale normer. Hvorfor bruker du det som en hersketeknikk i flere tråder? Det i seg selv er jo dårlig sosial norm kan du si. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Du er veldig opptatt av sosiale normer. Hvorfor bruker du det som en hersketeknikk i flere tråder? Det i seg selv er jo dårlig sosial norm kan du si. 

Haha, her blander du meg nok sammen med en annen anonym. Og dette er ikke en hersketeknikk, men en mening, altså hva jeg tenker.

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Haha, her blander du meg nok sammen med en annen anonym. Og dette er ikke en hersketeknikk, men en mening, altså hva jeg tenker.

Når du skriver til noen at de mangler sosiale normer, så er det en hersketeknikk uansett om du mener det eller ikke. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (41 minutter siden):

Når du skriver til noen at de mangler sosiale normer, så er det en hersketeknikk uansett om du mener det eller ikke. 

Direkte til dem, ja. På generelt grunnlag, son jeg gjorde, nei.

Skrevet

8-9 kaker

Anonymkode: e07af...5e4

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 9.5.2022 den 18.50):

Vi har ikke jobber der vi kan dra med kaker. Å ha ti kaker på 30 gjester vil nok gi oss rester i et år, og hvor kjekt er det liksom. 

Anonymkode: 974e8...f45

Tviler jeg på

Anonymkode: e07af...5e4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...