Anonym bruker Skrevet 9. mai 2022 #51 Skrevet 9. mai 2022 32 personer. Stor marsipankake og fem kaker til. Pluss ost, frukt og snacks Anonymkode: 86c43...c9b
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2022 #52 Skrevet 9. mai 2022 Vi var 16 og hadde 5 kaker+frukt. Da var det passer mye igjen. Anonymkode: 08fa4...66f
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2022 #53 Skrevet 9. mai 2022 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Er det ikke vanlig å hjelpe å bake til konfirmasjon? Jeg hadde konfirmant i fjor, da hadde vi 10 kaker pluss diverse og jeg lagde ingenting av det selv. i år har jeg laget kaker til 2 tantebarn sin konfirmasjon. I tillegg skal jeg bake til to venninner og en nabo! Heldigvis er det ulike helger. hos oss kommer svigermor, min far og mine søsken med kaker til konfirmasjon. Alle gir beskjed hva de ønsker å bake og vi passer på det blir variert! Anonymkode: f5f0d...6fe Betaler man de som hjelper til med å bake? Anonymkode: a1a99...b02
sug lut Skrevet 9. mai 2022 #54 Skrevet 9. mai 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Betaler man de som hjelper til med å bake? Anonymkode: a1a99...b02 Nei. Det gjør alle for hverandre.
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2022 #55 Skrevet 9. mai 2022 sug lut skrev (2 minutter siden): Nei. Det gjør alle for hverandre. Betaler kun for ingredienser? Anonymkode: a1a99...b02
sug lut Skrevet 9. mai 2022 #56 Skrevet 9. mai 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Betaler kun for ingredienser? Anonymkode: a1a99...b02 Nei, nei. Alle baker for venner for egen regning.
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2022 #57 Skrevet 9. mai 2022 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Betaler man de som hjelper til med å bake? Anonymkode: a1a99...b02 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Betaler kun for ingredienser? Anonymkode: a1a99...b02 Her er det ikke vanlig å betale for noe når det er snakk om familien. Det går jo fort på rundgang uansett. Hadde jeg derimot spurt en venninne eller nabo el. hadde jeg tilbudt betaling (og hadde de avslått hadde de likevel fått en flaske vin, blomster el. som takk). Anonymkode: 1b85e...643
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2022 #58 Skrevet 9. mai 2022 Anonym bruker skrev (52 minutter siden): Betaler man de som hjelper til med å bake? Anonymkode: a1a99...b02 Jeg bakte tre kaker og lagde lefser til en konfirmasjon. Ble tilbudt betaling fordi jeg ikke var gjest eller noe. Jeg avslo selvfølgelig. Det er ikke en jobb, det er en tjeneste. Anonymkode: 459ff...5b1
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2022 #59 Skrevet 9. mai 2022 Vi hadde konfirmasjon i helgen. 19 gjester og fire ulike kaker. Den ene hadde vi en i reserve av siden det er konfirmantens favoritt. Vi hadde to typer is, sjokolade og kjeks og ost også. Masse kake igjen Anonymkode: 27717...2ff
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2022 #60 Skrevet 9. mai 2022 Anonym bruker skrev (23 minutter siden): Vi hadde konfirmasjon i helgen. 19 gjester og fire ulike kaker. Den ene hadde vi en i reserve av siden det er konfirmantens favoritt. Vi hadde to typer is, sjokolade og kjeks og ost også. Masse kake igjen Anonymkode: 27717...2ff Det skal jo være ‘masse kake igjen’. Jeg tror at det er en misforståelse når noen sier ‘nok kaker’ og man tror at det er nok på samme måte som ved middag. Med et kakebord skal man ikke spise tomt, men ha mye å velge i. Som sagt var jeg i en konfirmasjon der det var fem kaker, og det er litt lite utvalg, enten det er 20 eller 30 gjester. Anonymkode: df800...72c
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2022 #61 Skrevet 9. mai 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Det skal jo være ‘masse kake igjen’. Jeg tror at det er en misforståelse når noen sier ‘nok kaker’ og man tror at det er nok på samme måte som ved middag. Med et kakebord skal man ikke spise tomt, men ha mye å velge i. Som sagt var jeg i en konfirmasjon der det var fem kaker, og det er litt lite utvalg, enten det er 20 eller 30 gjester. Anonymkode: df800...72c Mulig det men i vår konfirmasjon gikk det lite kaker. To av kakene var det kun tatt litt av. Men vi er nok ikke en veldig kakespisende familie. hadde med en nesten urørt kake på jobb i dag. Anonymkode: 27717...2ff
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2022 #62 Skrevet 9. mai 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Det skal jo være ‘masse kake igjen’. Jeg tror at det er en misforståelse når noen sier ‘nok kaker’ og man tror at det er nok på samme måte som ved middag. Med et kakebord skal man ikke spise tomt, men ha mye å velge i. Som sagt var jeg i en konfirmasjon der det var fem kaker, og det er litt lite utvalg, enten det er 20 eller 30 gjester. Anonymkode: df800...72c Kanskje det har blitt forandret på dette? Det var sikkert veldig stas den gangen folk ikke kunne kjøpe hva de ville når de ville, og når kaker liksom var noe helt utenom det vanlige? Dessuten får man kjøpt flotte kaker nå, og mange vil ha et par, tre slike istedenfor en haug som ingen gidder å spise rester av i tre måneder? Anonymkode: 459ff...5b1
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2022 #63 Skrevet 9. mai 2022 Jeg hjalp til i konfirmasjon i helga. Ikke betaling, men som tjeneste. Min venninne serverer da i mitt barns konfirmasjon om et år. Det var 28 gjester og der var det kringle, 2 sjokoladekake, kransekake, pavlova, 2 marsipankaker + en kake jeg ikke husker. Var mer en nok kake. Anonymkode: d368d...762
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2022 #64 Skrevet 9. mai 2022 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Vi ga 10000. Han fikk 40000 totalt. Billappen betaler vi når den tid kommer, og har til nå 150 000 i fond som han skal bruke til bolig. Dette kommer utenom konfgaven. Anonymkode: baa79...a0c Ok! Anonymkode: 6b0a8...b72
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2022 #65 Skrevet 9. mai 2022 23 gjester, 8 kaker, mye igjen, men familien er typisk vestlandsk når det gjelder kaker og da blir det sånn... ellers også noe dalt potetgull og sjokolade. Alle er ulike. jeg hadde ikke hjertet til på si nei til de som ville bake.... Anonymkode: 4bb27...57a
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2022 #66 Skrevet 9. mai 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Betaler man de som hjelper til med å bake? Anonymkode: a1a99...b02 Nei, man får kaken gratis! Men man inviterer ofte på åpent hus dagen etter konfirmasjonen der det serveres rester. Så baker man selvsagt kake tilbake når det trengs i konfirmasjon/dåp/50 årsdag/bryllup osv. Anonymkode: f5f0d...6fe
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2022 #67 Skrevet 9. mai 2022 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Uansett størrelse eller? Fantastisk med 3 personer pr kake? Marsipankaken feks er kjempestor. Anonymkode: 974e8...f45 Er det noen som spiser noe særlig av marsipankake? Det fdt pleier å gå mest av her er ostekake, iskake, snikkerskake, kringle, eplekake, fyrstekake, apelsinsjokoladekake og lefser. Marsipankake er nesten vare en pyntekake. Anonymkode: 231fd...44c
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2022 #68 Skrevet 9. mai 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Kanskje det har blitt forandret på dette? Det var sikkert veldig stas den gangen folk ikke kunne kjøpe hva de ville når de ville, og når kaker liksom var noe helt utenom det vanlige? Dessuten får man kjøpt flotte kaker nå, og mange vil ha et par, tre slike istedenfor en haug som ingen gidder å spise rester av i tre måneder? Anonymkode: 459ff...5b1 Kjøpekaker blir det gjerne rester av. Det spiser ikke folk mye av. Anonymkode: 231fd...44c
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2022 #69 Skrevet 9. mai 2022 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Kjøpekaker blir det gjerne rester av. Det spiser ikke folk mye av. Anonymkode: 231fd...44c Det spørs jo om man kjøper dem på Coop’en eller hos konditor. Vår konditor lager verdens beste marsipankake, jeg har aldri smakt bedre noe sted. Anonymkode: df800...72c
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2022 #70 Skrevet 10. mai 2022 Anonym bruker skrev (9 timer siden): Er det noen som spiser noe særlig av marsipankake? Det fdt pleier å gå mest av her er ostekake, iskake, snikkerskake, kringle, eplekake, fyrstekake, apelsinsjokoladekake og lefser. Marsipankake er nesten vare en pyntekake. Anonymkode: 231fd...44c Ja, her har vi hatt en ganske stor kake (liten langpanne) til rundt 30 gjester, pluss 8-9 andre kaker, og nesten halve kaken har vært borte. Jeg baker den selv og får mye skryt for den. Ene sønnen min elsker marsipankake, så han spiser den som regel opp etterpå også (altså, fryser ned litt da). Anonymkode: 1b85e...643
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2022 #71 Skrevet 10. mai 2022 Anonym bruker skrev (9 timer siden): Er det noen som spiser noe særlig av marsipankake? Det fdt pleier å gå mest av her er ostekake, iskake, snikkerskake, kringle, eplekake, fyrstekake, apelsinsjokoladekake og lefser. Marsipankake er nesten vare en pyntekake. Anonymkode: 231fd...44c Anonym bruker skrev (9 timer siden): Kjøpekaker blir det gjerne rester av. Det spiser ikke folk mye av. Anonymkode: 231fd...44c Hva er det du fabler om? :-D Jeg bakte to svenske prinsessekaker til en konfirmasjon nå og de ble begge spist til siste smule :-) det er altså marsipankaker om du ikke vet. Kjøpekaker blir også spist! Du må jo ikke komme med så tullete påstander, men mulig du ikke har fått gode hverken kjøpekaker eller marsipankaker da. Ler meg skakk av disse kaketrådene og så mange rare og også aggresive kommentarer. Folk er gærne rett og slett :-) Anonymkode: 459ff...5b1
TinaK 1990 Skrevet 10. mai 2022 #72 Skrevet 10. mai 2022 Vi skal ha konfirmasjon på lørdag. Det blir stor marsipankake, langpanne sjokoladekake, kransekake og 6 andre kaker! Vi blir 28. Det skal bugne av ulike kaker. Og ja, det blir mye rester - men jeg skal kose meg på søndag, ha masse kakerester på 17 mai og så har jeg kakeglade kollegaer. Konfirmasjon er ikke familiebursdag. Det skal være ekstra stas, bugne av kaker - litt for enhver smak. Hva andre gjør? Couldn’t care less…
prebs Skrevet 10. mai 2022 #73 Skrevet 10. mai 2022 TinaK 1990 skrev (4 timer siden): Vi skal ha konfirmasjon på lørdag. Det blir stor marsipankake, langpanne sjokoladekake, kransekake og 6 andre kaker! Vi blir 28. Det skal bugne av ulike kaker. Og ja, det blir mye rester - men jeg skal kose meg på søndag, ha masse kakerester på 17 mai og så har jeg kakeglade kollegaer. Konfirmasjon er ikke familiebursdag. Det skal være ekstra stas, bugne av kaker - litt for enhver smak. Hva andre gjør? Couldn’t care less… Kan jeg tilfeldigvis komme innom på søndag? 😁
sug lut Skrevet 10. mai 2022 #74 Skrevet 10. mai 2022 prebs skrev (59 minutter siden): Kan jeg tilfeldigvis komme innom på søndag? 😁 Jeg også 🤩?
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2022 #75 Skrevet 10. mai 2022 Anonym bruker skrev (På 9.5.2022 den 14.29): Er det ikke vanlig å hjelpe å bake til konfirmasjon? Jeg hadde konfirmant i fjor, da hadde vi 10 kaker pluss diverse og jeg lagde ingenting av det selv. i år har jeg laget kaker til 2 tantebarn sin konfirmasjon. I tillegg skal jeg bake til to venninner og en nabo! Heldigvis er det ulike helger. hos oss kommer svigermor, min far og mine søsken med kaker til konfirmasjon. Alle gir beskjed hva de ønsker å bake og vi passer på det blir variert! Anonymkode: f5f0d...6fe Lurt å passe på at det blir litt variert ja,var i en komfirmasjon nylig å tre av kakene var sjokoladekake. Litt kjedelig istedenfor litt variasjon i kakene. Anonymkode: 8c045...8ce
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå