Anonym bruker Skrevet 9. mai 2022 #26 Skrevet 9. mai 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Fordi endel av det blir tørr og misfarget etter litt tid. Det er jo greit å pynte med når en har på sitron mot misfarging, men ellers blir det rart syns jeg. Vi serverer stort sett alltid frukt og ost, men aldri oppskåret. Så jeg bare reagerte på det. Anonymkode: 459ff...5b1 Og jeg synes det er rart å servere hele store frukter, veldig få har lyst til å ta et helt eple, en hel banan, appelsin eller fersken. Hva med melon, det kan man jo ikke servere helt. Anonymkode: 36f99...37d
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2022 #27 Skrevet 9. mai 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Fordi endel av det blir tørr og misfarget etter litt tid. Det er jo greit å pynte med når en har på sitron mot misfarging, men ellers blir det rart syns jeg. Vi serverer stort sett alltid frukt og ost, men aldri oppskåret. Så jeg bare reagerte på det. Anonymkode: 459ff...5b1 Man serverer jo ikke hele epler, pærer og bananer på et kakebord Men vi serverer stort sett ting som ikke trenger deles opp da, forrige helg hadde vi jordbær, blåbær, druer, noen bjørnebæd og vannmelon som var kuttet i passelig store trekanter. Veldig mange tar litt bær ved siden av kakene på tallerkenen sin faktisk, og særlig ungene spiser mye bær. I vår familie er det flere unger som ikke er så glad i kaker, men de spiser mye frukt og bær. Anonymkode: 10092...245
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2022 #28 Skrevet 9. mai 2022 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Og jeg synes det er rart å servere hele store frukter, veldig få har lyst til å ta et helt eple, en hel banan, appelsin eller fersken. Hva med melon, det kan man jo ikke servere helt. Anonymkode: 36f99...37d Melon er jo 99 % vann så den er jo trygg å dele i skiver. Vi serverer gjerne sitrusfrukt, druer og jordbær samt pærer til ost. Jeg vet ikke men vi har bare ulik praksis da :-) Anonymkode: 459ff...5b1
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2022 #29 Skrevet 9. mai 2022 Anonym bruker skrev (22 minutter siden): Fordi endel av det blir tørr og misfarget etter litt tid. Det er jo greit å pynte med når en har på sitron mot misfarging, men ellers blir det rart syns jeg. Vi serverer stort sett alltid frukt og ost, men aldri oppskåret. Så jeg bare reagerte på det. Anonymkode: 459ff...5b1 Serverer du hele bananer, eple og meloner? Som snack? Anonymkode: df800...72c
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2022 #31 Skrevet 9. mai 2022 Vi hadde kun jordbær i tillegg til kakene. Men hadde også ostefat til de som ønsker noe salt. Anonymkode: baa79...a0c
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2022 #32 Skrevet 9. mai 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Vi hadde kun jordbær i tillegg til kakene. Men hadde også ostefat til de som ønsker noe salt. Anonymkode: baa79...a0c Og da hadde vi også druer, forresten. Og blåbær😬 Anonymkode: baa79...a0c
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2022 #33 Skrevet 9. mai 2022 Anonym bruker skrev (20 minutter siden): Serverer du hele bananer, eple og meloner? Som snack? Anonymkode: df800...72c Det er ordinære fruktfat med hel frukt ja. Ikke meloner da :-D ellers er det som oftest bare frukt som sitrus, druer, jordbær og pære til ost. De er hele ja, og ellers oppskåret til pynt. Anonymkode: 459ff...5b1
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2022 #34 Skrevet 9. mai 2022 sug lut skrev (11 minutter siden): 30 gjester - 10 kaker. Uansett størrelse eller? Fantastisk med 3 personer pr kake? Marsipankaken feks er kjempestor. Anonymkode: 974e8...f45
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2022 #35 Skrevet 9. mai 2022 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Uansett størrelse eller? Fantastisk med 3 personer pr kake? Marsipankaken feks er kjempestor. Anonymkode: 974e8...f45 Det handler ikke om "nok kake", det er utvalget. Man skal ha 10 forskjellige kaker å velge i på kakebordet, også blir restene vertskapet sitt problem 😉 Anonymkode: 10092...245
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2022 #36 Skrevet 9. mai 2022 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Uansett størrelse eller? Fantastisk med 3 personer pr kake? Marsipankaken feks er kjempestor. Anonymkode: 974e8...f45 Det er jo ikke meningen at man skal spise opp alle kakene, men at det skal være et godt utvalg for alle. Og selvsagt nok. Anonymkode: df800...72c
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2022 #37 Skrevet 9. mai 2022 28 stykker og 10 kaker av ulike slag, litt bær og is (vegansk, derfor bær og is fordi kakene ikke er veganske og ene gjesten er veganer) og litt chips. Anonymkode: 1b85e...643
sug lut Skrevet 9. mai 2022 #38 Skrevet 9. mai 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Uansett størrelse eller? Fantastisk med 3 personer pr kake? Marsipankaken feks er kjempestor. Anonymkode: 974e8...f45 Uansett størrelse. Det skal være både mange og mye.
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2022 #39 Skrevet 9. mai 2022 sug lut skrev (16 minutter siden): Uansett størrelse. Det skal være både mange og mye. Ikke noe rart at mesteparten av Norges befolkning er overvektige. Anonymkode: f53f8...3d4
Ekspatt Skrevet 9. mai 2022 #40 Skrevet 9. mai 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Ikke noe rart at mesteparten av Norges befolkning er overvektige. Anonymkode: f53f8...3d4 Mesteparten av Norges befolkning er ikke i konfirmasjon hver uke.
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2022 #41 Skrevet 9. mai 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Ikke noe rart at mesteparten av Norges befolkning er overvektige. Anonymkode: f53f8...3d4 Jepp. Det er nok kakebordet i konfirmasjonen som er skyld i det. Hvor mange konfirmasjoner er du i, i en femårsperiode? Anonymkode: df800...72c
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2022 #42 Skrevet 9. mai 2022 sug lut skrev (18 minutter siden): Uansett størrelse. Det skal være både mange og mye. Hmm. Vet ikke hvor interessert jeg er i å kaste kaker for tusenvis - så det blir nok ikke ti kaker. Anonymkode: 974e8...f45
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2022 #43 Skrevet 9. mai 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Hmm. Vet ikke hvor interessert jeg er i å kaste kaker for tusenvis - så det blir nok ikke ti kaker. Anonymkode: 974e8...f45 Skulle tro vi levde for hundre år siden hvor potetkjelleren var det kaldeste vi hadde i huset. Kakerester kan fryses, brukes på restefest, servere i lunsjen på jobb +++ . De fleste av oss arrangerer bare konfirmasjon noen få ganger i løpet av livet. La det nå bugne. Anonymkode: df800...72c
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2022 #44 Skrevet 9. mai 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Ikke noe rart at mesteparten av Norges befolkning er overvektige. Anonymkode: f53f8...3d4 Haha, så du tror det er kakebordene i konfirmasjonene som er årsaken til det Store flotte kakebord til dåp, konfirmasjon og bryllup har det vært i mange generasjoner, og overvekt har ikke vært noe problem. I min familie er kakebordene viktig ved slike store og spesielle selskaper, men ingen er da overvektige. Vi spiser uhyre sjelden kake når det ikke er selskap. Det er nok hverdagene som gjør folk overvektige altså, ikke konfirmasjonene... Anonymkode: 10092...245
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2022 #45 Skrevet 9. mai 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Skulle tro vi levde for hundre år siden hvor potetkjelleren var det kaldeste vi hadde i huset. Kakerester kan fryses, brukes på restefest, servere i lunsjen på jobb +++ . De fleste av oss arrangerer bare konfirmasjon noen få ganger i løpet av livet. La det nå bugne. Anonymkode: df800...72c Vi har ikke jobber der vi kan dra med kaker. Å ha ti kaker på 30 gjester vil nok gi oss rester i et år, og hvor kjekt er det liksom. Anonymkode: 974e8...f45
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2022 #46 Skrevet 9. mai 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Hmm. Vet ikke hvor interessert jeg er i å kaste kaker for tusenvis - så det blir nok ikke ti kaker. Anonymkode: 974e8...f45 Hvorfor skal du kaste restene da? Vi hadde konfirmasjon forrige helg. Noe kake gikk i fryseren, noe tok folk med seg hjem (den som hadde bakt med en sjokoladekake tok med resten av kaken hjem igjen), noe gikk til noen venner av barna og et nabopar dagen etter og resten tok mannen med på jobb så de ble spist i lunsjen der. Ingenting ble kastet. Anonymkode: 10092...245
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2022 #47 Skrevet 9. mai 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Skulle tro vi levde for hundre år siden hvor potetkjelleren var det kaldeste vi hadde i huset. Kakerester kan fryses, brukes på restefest, servere i lunsjen på jobb +++ . De fleste av oss arrangerer bare konfirmasjon noen få ganger i løpet av livet. La det nå bugne. Anonymkode: df800...72c Det er litt merkelig når folk sier la det nå bugne, for det er jo store kulturelle forskjeller på det rundt i landet. Mange steder hvor det ikke er smekkfullt kakebord som er det vanlige. Anonymkode: 36f99...37d
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2022 #48 Skrevet 9. mai 2022 Vi hadde 32 gjester og 8 kaker samt fruktsalat og 5 skåler med diverse sjokolade. Hadde en del til overs Anonymkode: cdc94...74d
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2022 #49 Skrevet 9. mai 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Vi har ikke jobber der vi kan dra med kaker. Å ha ti kaker på 30 gjester vil nok gi oss rester i et år, og hvor kjekt er det liksom. Anonymkode: 974e8...f45 Få konfirmanten til å invitere vennene sine på restefest dagen etter da, unger på 14-15 år klarer å spise en del kake de Anonymkode: 10092...245
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2022 #50 Skrevet 9. mai 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Vi hadde 32 gjester og 8 kaker samt fruktsalat og 5 skåler med diverse sjokolade. Hadde en del til overs Anonymkode: cdc94...74d Hørtes mer normalt ut. Tror vi lander på 7-8 kaker og litt skåler med snacks. HI Anonymkode: 974e8...f45
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå