Anonym bruker Skrevet 9. mai 2022 #1 Skrevet 9. mai 2022 Synes det virker helt umulig å få beiset terrassen når jeg leser om hva som må gjøres. Koste vekk smuss, løv osv, det er jo ok. Vaske med kraftvask, la tørke i 3-4 dager ved gitt temperatur. Slipe bort gammel beis. Deretter beise ved gitte temperaturforhold. Virker som et voldsomt prosjekt. Kam jeg fjerne skitt og støv, vaske og beise uten å skrape eller pusse bort det gamle? Har en bolig som er 10 år gammel. Må vel holde å beise over det gamle og heller bytte ut alt om noen år....? Noen som har beiset veranda/terrasse før uten å gjør det til punkt og prikke? Ok resultat? Anonymkode: b032a...0da
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2022 #2 Skrevet 9. mai 2022 Ja, du trenger kun å vaske først, trenger ikke slipe bort gammelt. Anonymkode: 6a5fd...4c7
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2022 #3 Skrevet 9. mai 2022 Vi oljer terrassen, så det blir kanskje annerledes. Har fjernet rusk, brukt høytrykksspyler med vaskemiddel, og smurt etter at det er tørt. Har ikke tenkt over temperaturer, slipt eller fjernet rester. Mulig det er nødvendig å slipe neste gang, da terrassen er veldig tørr nå (kan ikke vaske den nå på grunn av lite vann i magasinene her, og dermed må vi kanskje utsette smøring til neste år). Anonymkode: 9fb0f...3d4
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2022 #4 Skrevet 9. mai 2022 Takk for svar 😊 er beis fra før og skal velge samme farge, så da vasker jeg og så beiser jeg uten å slipe bort gammelt 👏👏👏 Anonymkode: b032a...0da
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2022 #5 Skrevet 9. mai 2022 Vask led høytrykksspyler, la det tørke og beis. sliping er kun nødvendig hvis den er veldig flisete Anonymkode: 5f89b...850
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2022 #6 Skrevet 9. mai 2022 Vi har aldri slipt. Vasker med kraftvask og høytrykksspyler. Lar det tørke skikkelig. Beiser. Tenker sliping er nødvendig hvis underlaget flasser. Da må jo alt løst bort før ny beis? Anonymkode: 08d5e...618
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2022 #7 Skrevet 9. mai 2022 Flasser ikke bare slitt bort der vi går mest. Anonymkode: b032a...0da
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2022 #8 Skrevet 9. mai 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Flasser ikke bare slitt bort der vi går mest. Anonymkode: b032a...0da Kost, vask, tørk og beis! Så enkelt. Bruk gjerne rull til å fordele brisen, og stryk et drag eller to med kost etterpå, mest for å jevne pent ut og fjerne overflødig beis. Bruk både rull og kost på langt skaft, da kan du gå oppreist i hele prosessen. Bare tull å krabbe rundt på kne. Anonymkode: 2c47f...99e
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2022 #9 Skrevet 9. mai 2022 Terrasserens tok bort det meste av gammel beis i tillegg til skitten her iallfall 😊 Anonymkode: 68b86...803
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2022 #10 Skrevet 9. mai 2022 Kaster meg på med et spørsmål; vi har skruer som stikker litt opp. Når jeg forsøker å skrue de lengre ned så går de bare rundt. Kan jeg bare beise over dette? Jeg tenkte det ble et problem under sliping, men hvis jeg kan droppe sliping gjør det kanskje ikke så mye st det står litt opp. Merker det ikke når jeg går. Anonymkode: a7aed...249
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2022 #11 Skrevet 9. mai 2022 Kommer veldig ann på hva du har ifra før av. Slik gammeldags beis som trekker inn i plankene flasser ikke, så da trengs det bare å vaske og tørke. Har du den mer nymotens beis som legger seg mer som ett lag på planekene bør du gjøre dette for å få ett resultat som varer. Jeg beisa her i fjor og borettslaget har valgt den nymotens beis, det står bare beis på spanna så i mitt hode var det slik jeg har brukt før, men det var feil. Første strøk trakk seg ned og en så ikke jeg beiset, lag nr 2 trakk seg inn, men laget nesten en hinne. Hinne blir vel feil, men nermeste jeg kan forklare. En ser godt det ikke maling, men ikke slik gammeldags beis. Om jeg skal beise her igjen, så må jeg vaske og slipe ned. For dette flasser der det får mye vann på seg (der det drypper fra taket når det fossregner) jeg prøvde å beise over, men da blir det så skille at det ble mye penere uten noe. Så om alt skulle blitt beisa igjen, måtte jeg slipt så ikke det ble skikkelig sjållete. Anonymkode: 6c8a3...ed7
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2022 #12 Skrevet 9. mai 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Kommer veldig ann på hva du har ifra før av. Slik gammeldags beis som trekker inn i plankene flasser ikke, så da trengs det bare å vaske og tørke. Har du den mer nymotens beis som legger seg mer som ett lag på planekene bør du gjøre dette for å få ett resultat som varer. Jeg beisa her i fjor og borettslaget har valgt den nymotens beis, det står bare beis på spanna så i mitt hode var det slik jeg har brukt før, men det var feil. Første strøk trakk seg ned og en så ikke jeg beiset, lag nr 2 trakk seg inn, men laget nesten en hinne. Hinne blir vel feil, men nermeste jeg kan forklare. En ser godt det ikke maling, men ikke slik gammeldags beis. Om jeg skal beise her igjen, så må jeg vaske og slipe ned. For dette flasser der det får mye vann på seg (der det drypper fra taket når det fossregner) jeg prøvde å beise over, men da blir det så skille at det ble mye penere uten noe. Så om alt skulle blitt beisa igjen, måtte jeg slipt så ikke det ble skikkelig sjållete. Anonymkode: 6c8a3...ed7 Det du kaller «nymotens beis» skal jo ikke legges i to strøk? Og alt overskytende strykes av med fordriver, så riktig påført blir det ingen hinne, kun det som treet trekker til seg skal være igjen. Høres ut som du må slipe og gjøre jobben slik bruksanvisningen sier, så blir det nok akkurat samme resultat som «gammeldags beis»… Anonymkode: 08d5e...618
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå