Kira Skrevet 9. mai 2022 #26 Skrevet 9. mai 2022 Anonym bruker skrev (30 minutter siden): Har du hørt om placeboeffekten? De kan spise det de vil, men ikke forvent at vertskapet tilrettelegger for 10 forskjellige dietter i ett selskap. Anonymkode: 924a4...3c0 Nei, placeboeffekten har jeg aldri hørt om før. Kanskje du vil lære meg om den? Du som kan så mye.
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2022 #27 Skrevet 9. mai 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Oi, du er virkelig kjip. Anonymkode: 0ed2f...770 Hvorfor er det kjipt? Du kan tenke deg hvordan et selskap skal se ut, hvis det skal tilrettelegges for: * muslimer som ikke kan spise svin, gelatin mv. * de med allergier - melk, egg, nøtter, sitrus, gluten, * de med IBS som tåler dårlig ting som bønner, linser osv * de som spiser lavkarbo * veganere og vegetarianere * de som spiser paleo * de som bygger muskler og spiser så å si bare protein * aktive svømmere, maratonløpere osv som trenger en haug med karbohydrater for å restitueres. Så vet du hva man kan lage for å tilfredsstille alle disse? Vann. Anonymkode: 924a4...3c0
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2022 #28 Skrevet 9. mai 2022 Kira skrev (Akkurat nå): Nei, placeboeffekten har jeg aldri hørt om før. Kanskje du vil lære meg om den? Du som kan så mye. Google er din venn. Anonymkode: 924a4...3c0
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2022 #29 Skrevet 9. mai 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor er det kjipt? Du kan tenke deg hvordan et selskap skal se ut, hvis det skal tilrettelegges for: * muslimer som ikke kan spise svin, gelatin mv. * de med allergier - melk, egg, nøtter, sitrus, gluten, * de med IBS som tåler dårlig ting som bønner, linser osv * de som spiser lavkarbo * veganere og vegetarianere * de som spiser paleo * de som bygger muskler og spiser så å si bare protein * aktive svømmere, maratonløpere osv som trenger en haug med karbohydrater for å restitueres. Så vet du hva man kan lage for å tilfredsstille alle disse? Vann. Anonymkode: 924a4...3c0 Det jeg spurte om var hvorfor er alle så flinke med å tilrettelegge for veganere selv om spesialproduktene deres faktisk er ganske dyre, men ikke for de som av ulike årsaker går på lavkarbo med unnskyldning for at det er dyrt. Du tilrettelegger ikke for noen, så da svarer du i utgangspunktet ikke på mitt spørsmål. Ha en fortsatt fin dag. Anonymkode: 2712c...1c6
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2022 #30 Skrevet 9. mai 2022 Anonym bruker skrev (29 minutter siden): Selv ikke når det er medisinsk begrunnet? Man tilrettelegger jo for folk med allergier. HI Anonymkode: 2712c...1c6 Jeg har allergier, og selv min nærmeste familie tilrettelegger ikke for meg. Har en venninne, som er flink og tar hensyn til allergiene mine. Ellers må jeg ha med egen mat. Selv så tilrettelegger jeg for alle, og her spiser vi vegetarmat noen dager i uken, og vi bruker aldri erstatningsprodukter. Så de middagene er jo ikke dyre. Anonymkode: 1ee8a...10d
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2022 #31 Skrevet 9. mai 2022 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Hvorfor er det kjipt? Du kan tenke deg hvordan et selskap skal se ut, hvis det skal tilrettelegges for: * muslimer som ikke kan spise svin, gelatin mv. * de med allergier - melk, egg, nøtter, sitrus, gluten, * de med IBS som tåler dårlig ting som bønner, linser osv * de som spiser lavkarbo * veganere og vegetarianere * de som spiser paleo * de som bygger muskler og spiser så å si bare protein * aktive svømmere, maratonløpere osv som trenger en haug med karbohydrater for å restitueres. Så vet du hva man kan lage for å tilfredsstille alle disse? Vann. Anonymkode: 924a4...3c0 Tonen din og besserwissermentaliteten din er kjip. Anonymkode: 0ed2f...770
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2022 #32 Skrevet 9. mai 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Det jeg spurte om var hvorfor er alle så flinke med å tilrettelegge for veganere selv om spesialproduktene deres faktisk er ganske dyre, men ikke for de som av ulike årsaker går på lavkarbo med unnskyldning for at det er dyrt. Du tilrettelegger ikke for noen, så da svarer du i utgangspunktet ikke på mitt spørsmål. Ha en fortsatt fin dag. Anonymkode: 2712c...1c6 Men premisset for spørsmålet ditt er jo helt feil! Det er virkelig ikke slik at de fleste tilrettelegger for veganere altså. Hvis jeg skulle hatt en veganer på besøk (kjenner heldigvis ingen med slike nykker) hadde jeg ikke laget egen mat til denne. Om vedkommende hadde unnlatt å spise kjøtt og melkeprodukter og bare tatt eventuelt tilbehør hadde jeg dog ikke lagt meg opp i. Regner likevel med at han ville hatt folkeskikk nok til ikke å ta mer enn sin normale porsjon av tilbehøret, slik at også vanlige mennesker kunne fått smake. Anonymkode: 90fe3...e04
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2022 #33 Skrevet 9. mai 2022 Anonym bruker skrev (49 minutter siden): Selv ikke når det er medisinsk begrunnet? Man tilrettelegger jo for folk med allergier. HI Anonymkode: 2712c...1c6 Nei man tilrettelegger for folk man liker. Andre får seile i egen sjø eller fikse medbrakt. Anonymkode: 88606...c14
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2022 #34 Skrevet 9. mai 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Det jeg spurte om var hvorfor er alle så flinke med å tilrettelegge for veganere selv om spesialproduktene deres faktisk er ganske dyre, men ikke for de som av ulike årsaker går på lavkarbo med unnskyldning for at det er dyrt. Du tilrettelegger ikke for noen, så da svarer du i utgangspunktet ikke på mitt spørsmål. Ha en fortsatt fin dag. Anonymkode: 2712c...1c6 Du svarer heller ikke på hvorfor du ikke bare kan ta litt mindre av feks poteter og ris? Anonymkode: 2cd01...a93
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2022 #35 Skrevet 9. mai 2022 Jeg tilrettelegger i forhold til allergier. Jeg tar ikke hensyn til ulike, selvvalgte dietter. Jeg sender selvsagt ikke ut skjema i forkant av konfirmasjonen for å sjekke hvem som er på lavkarbo, hvem som ikke liker hvilken mat osv. vi serverer middagen ferdig lagt opp på tallerken og de som ikke liker får heller la være å spise de delene. Gjestene med cøliaki og melkeallergi får selvsagt tilrettelagt. selv min utrolig kresne 17 åring, forventer ikke tilrettelegging i selskap, han spiser det han lille han liker av det han får servert og forventer ikke egen meny. Anonymkode: 1a8e3...66a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå