Anonym bruker Skrevet 8. mai 2022 #1 Skrevet 8. mai 2022 Bare for moro. Både jeg og mannen har yrker som alltid i film og serie nevnes som «han kleine fra *** eller han livstrøtte fra ***. Når en møter nye folk og de spør hva en jobber med, så er selvfølgelig svaret, Åja, spennende da, eller, sikker og trygg jobb da. Men det er ikke akkurat globetrotter og dritspennende som beskriver yrkene våre 😂 Ikke mye wow. Hva er det første du tenker på som ett dørgende kjedelig yrke? Anonymkode: 186f5...014
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2022 #2 Skrevet 8. mai 2022 Saksbehandler. Drømte aldri om å bli det, endte opp med det Anonymkode: 1bce9...402
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2022 #3 Skrevet 8. mai 2022 Bussjåfør! Å kjøre de samme rutene gang på gang gjennom år i samme by eller på samme sted, og å stoppe og slippe folk av og på. Det kunne jeg tørna av tror jeg. Anonymkode: 0cc57...e16
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2022 #4 Skrevet 8. mai 2022 Alt som innebærer å sitte på ett kontor. Anonymkode: e7a3f...f8b
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2022 #6 Skrevet 8. mai 2022 Renhold De som henter søppel Anonymkode: cad05...cc1
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2022 #8 Skrevet 8. mai 2022 Anonym bruker skrev (28 minutter siden): Saksbehandler. Drømte aldri om å bli det, endte opp med det Anonymkode: 1bce9...402 Hehe, samme her, regnskapsfører. Ikke akkurat det jeg drømte om som liten 😅 Aner ikke hvor mange serier eller filmer jeg har sett hvor noen i forbifarten sier «you know, awkward «Tom» from accountant. Det er jo bare weidors som jobber i den type yrker, med svetteringer, måne og blazer i kordfløyel. 😂😂 Anonymkode: 186f5...014
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2022 #9 Skrevet 8. mai 2022 Anonym bruker skrev (35 minutter siden): Alt som innebærer å sitte på ett kontor. Anonymkode: e7a3f...f8b Det er fint om du man har eget kontor der man kan lukke døra, hihi😉 Anonymkode: 4fdeb...32c
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2022 #10 Skrevet 8. mai 2022 For meg er jobb en viktig sosial arena, så alle jobber hvor man sitter alene f.eks på et kontor virker kjedelig for meg. Anonymkode: 4682a...2bd
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2022 #11 Skrevet 8. mai 2022 Anonym bruker skrev (44 minutter siden): Det er fint om du man har eget kontor der man kan lukke døra, hihi😉 Anonymkode: 4fdeb...32c Jeg hadde gått helt i frø. Anonymkode: e7a3f...f8b
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2022 #12 Skrevet 8. mai 2022 De som jobber med å masseproduse ting el. ved et samlebånd må vel ha verdens kjedelige jobb. Heldigvis er det vel ikke så vanlig lenger, i hvert fall ikke i Norge. Men generelt sett synes jeg alt som ikke krever litt hjernearbeid virker kjedelig. Jeg jobbet litt i butikk og som vaskehjelp som student og synes det var dørgende kjedelig. Anonymkode: 5d889...ba3
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2022 #13 Skrevet 8. mai 2022 Turistguide. Peke på samme sakene igjen og igjen, fortelle samme sak gang på gang. Ikke noe nytt. Ingen måte å utvikle seg på i jobben. Ingen mulighet for å bli mer effektiv, flinkere, eller gjøre noe annerledes. Samme jobb, gang på gang, dagen lang. Anonymkode: bd290...97f
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2022 #14 Skrevet 8. mai 2022 For meg virker økonom og revisor dørgende kjedelig. Merkantile stillinger også, særlig dem med ansvar for arkivering. Annen papirflytting også. Og veldig repetitive jobber, på samlebånd og i fabrikk. Jeg er sosionom og har jobbet mange år som saksbehandler i barneverntjenesten. Men det var 70-80% møter, hjemmebesøk, telefoner og samtaler, og lite stillesittende tid ved pulten. Selv om kontorarbeid ikke var så stor del av den jobben har jeg valgt meg bort fra saksbehandler-jobben og er nå miljøterapeut. Spennende og variert, ingen dager er like, men kontorjobben holdes på et minimum. Anonymkode: 7f3eb...82a
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2022 #15 Skrevet 8. mai 2022 the amazing spidermamma skrev (4 timer siden): Maskinoperatør på en fabrikk. Det stemmer, er ganske kjedelig! Anonymkode: 4553a...3fa
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2022 #16 Skrevet 8. mai 2022 Renholdsarbeid. Jeg synes det er så utrolig kjedelig, og ikke minst fordi det er et forholdsvis ensomt arbeid, i hvert fall om man vasker til tider når andre ikke er på jobb. Ikke minst er det en jobb som er undervurdert når det kommer til å bli satt pris på. Alle steder jeg har jobbet har jeg passet på å vise renholdspersonale at jeg ser den jobben de gjør og at jeg setter pris på både det de gjør og dem, og også at jeg forstår at det er langt mer ved den jobben enn "bare å dra ei fille over", som noen synes å tro. Har også sagt til renholdspersonalet på sykehus, når jeg har vært innlagt eller vært der til timer, at jeg synes jobben de gjør er så utrolig viktig, og at det blir satt pris på. Jeg er så inderlig glad for at andre ønsker å gjøre den jobben! Har en venninne som elsker jobben sin, begynte med rengjøring mens hun ventet på en "ordentlig" jobb (iflg. henne selv den gangen) eller fant ut hvilken utdanning hun ville ta. Men så fant hun ut at hun trivdes, tok fagbrev, er stadig engasjert i å forbedre jobben som blir gjort, og hun får gjerne oppdrag med å finne løsninger der renholdet ikke fungerer pga. ekstra utfordringer. Turistguide, som en over nevner, den kan faktisk være veldig variert, ut fra hvilke turister man har med seg. Ulike kulturer, ulike personer, ser ting på forskjellige måter, så når man tror det ikke finnes noe nytt å oppdage med et sted man selv har sett noen tusen ganger før, så dukker det likevel en ny måte å se noe på, nye spørsmål. Jeg trenger et yrke hvor jeg enten har andre kolleger eller på annen måte har noe kontakt med folk. Hva det er spiller egentlig ikke så stor rolle. Jeg er blitt ufør, men håper å komme meg ut i noe jobb igjen. Selv om jeg kanskje ikke får brukt min lange utdannelse og erfaring, så tenker jeg det viktigste er å få en eller annen jobb, og at man kan greie å trives noenlunde med det man gjør, eller miljøet man er i. Jeg kan trives med nesten hva som helst, bare jeg slipper å vaske for mye Anonymkode: 0c3f7...134
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2022 #17 Skrevet 8. mai 2022 Jeg har mange ganger tenkt at de som står og dirigerer trafikken når det er veiarbeid har verdens kjedeligste jobb. I tillegg blir de utskjelt og dårlig behandlet av trafikantene. Stakkars folk! Anonymkode: 42404...876
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2022 #18 Skrevet 8. mai 2022 Anonym bruker skrev (52 minutter siden): Jeg har mange ganger tenkt at de som står og dirigerer trafikken når det er veiarbeid har verdens kjedeligste jobb. I tillegg blir de utskjelt og dårlig behandlet av trafikantene. Stakkars folk! Anonymkode: 42404...876 Enig! Da må man vel revurdere eget yrkesvalg ganske mange ganger i løpet av dagen. Ellers må regnskapsmedarbeider være som å se maling tørke. En liten del av jobben min er å sende inn månedsregnskapet for avdelingen min, og det er det altså en person som sitter og kvalitetssjekker - bilag for bilag. For alle filialene i hele fylket. Da kunne jeg drukket bensin, tror jeg. Anonymkode: 5dd7b...3f5
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2022 #19 Skrevet 8. mai 2022 Bibliotekar.. snork… Anonymkode: 52cec...590
Mrs Remington Skrevet 8. mai 2022 #20 Skrevet 8. mai 2022 Et kjedelig yrke må være der man ikke får pratet med andre
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 9. mai 2022 #22 Skrevet 9. mai 2022 Å kjøre isbilen. Jeg lurer seriøst på om man må bli immun av den pling pling musikken etterhvert eller om man sitter i et endeløst isbil-helvete på hele runden. Jeg hadde definitivt heller vasket , sittet som saksbehandler eller jobbet nattevakt på en grensestasjon hvor det passerte 2 biler i uka.
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2022 #23 Skrevet 9. mai 2022 Tannlege, negldesigner, frisør og andre yrker der du får inn stadig nye folk uten varig oppfølging. Anonymkode: f4605...d32
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2022 #24 Skrevet 9. mai 2022 mamma til adhd gutt<3 skrev (3 timer siden): Å kjøre isbilen. Jeg lurer seriøst på om man må bli immun av den pling pling musikken etterhvert eller om man sitter i et endeløst isbil-helvete på hele runden. Jeg hadde definitivt heller vasket , sittet som saksbehandler eller jobbet nattevakt på en grensestasjon hvor det passerte 2 biler i uka. Haha. Enig i den. En ting er selve jobben, sikkert trivelig, men den lyden. Blir jo smårar bare de 20 minuttene den rusler rundt i gata her. Anonymkode: 186f5...014
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2022 #25 Skrevet 9. mai 2022 mamma til adhd gutt<3 skrev (3 timer siden): Å kjøre isbilen. Jeg lurer seriøst på om man må bli immun av den pling pling musikken etterhvert eller om man sitter i et endeløst isbil-helvete på hele runden. Jeg hadde definitivt heller vasket , sittet som saksbehandler eller jobbet nattevakt på en grensestasjon hvor det passerte 2 biler i uka. Lurer på om de får hørselskader, den spiller rimelig høyt. I nabobyen ble isbilen beskutt med bil og bue for bare noen dager siden, av en mann som var rasende over all lyden. Anonymkode: e7a3f...f8b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå