Gå til innhold

Eksens fraseparerte kone ber meg vitne

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hva tror dere kommer til å skje i en slik rettsak? Tror dere virkelig han blir buret inne på livstid?

Mannen får ett klaps på lankene, det står på rullebladet hans og thats it 🤷‍♀️

Hvor mange spør om rullebladet til mannen de møter? Og tror dere virkelig ikke at denne mannen klarer å få vridd nyeste exen til å bli problemet for sin neste partner på lik linje med det han sansynligvis har fremstilt HI for sin separerte kone? 

Folk her inne er bare ufattelig naive 🙄

Anonymkode: 69a12...d6b

Jeg tror ikke alle er så naive, men skal slike menn stoppes må det flere saker til.

Når den tiende kvinnen anmelder en mann for vold er det større sjanse for skikkelig straff enn når en gjør det...

Derfor bør alle anmelde.

Men jeg skjønner hvorfor det ikke blir gjort, jeg skjønner frykten for represalier fra mannen som er voldelig.

Anonymkode: e4d87...0b6

Videoannonse
Annonse
Skrevet
prekæs skrev (20 minutter siden):

Jeg mener at Hi skal kontaktes via påtalemyndighetene, og kalles inn til vitneavhør. Da blir det opp til påtalemyndighetene å kalle henne inn som vitne i en rettsak. Det er dessverre ikke uvanlig at offer anmelder, for senere å trekke anmeldelsen mot mishandler og fortsette samlivet. Hva skjer om det skjer? Er muligheten stor for at Hi da, igjen, blir utsatt for trakassering, fordi det andre offeret må dekke ryggen sin. Det er neimen ikke enkelt dette her altså.

Så sant. Fort å glemme i kampens hete om hva som er rett og galt. 

Anonymkode: 0a005...e48

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Det var det da. Hun var ikke høy i hatten da hun ringte, og hun sa omtrent ordrett "Hei dette er *navn* som var gift med *navn*. Jeg har anmeldt han for vold, og jeg vet at du var utsatt for det samme, så jeg lurer på om du vil vitne for meg i retten? Jeg fikk spørsmål fra advokaten min og tenkte å høre om du var interessert"  Ca sånn forløp samtalen med litt enstavelsesord fra meg før jeg altså la på. Hun burde startet med en beklagelse mener nå jeg. Blir så forbanna siden hun har satt ut rykter også. 

Anonymkode: b4c37...640

Du er jo ei skikkelig drittkjerring. Her ringer ei som har opplevd DET SAMME som deg, og så er du SUR for at hun var naiv i starten av et forhold og sikkert trodde du løy/forelska og så ikke skogen for bare trær. Så når hun endelig finner ut at du snakker sant, opplever samme dritten, så skal du være så jævla viktig at du ikke vil redde potensielle andre fordi DU er vonbråten? Nei vet du hva. For et menneske, skam deg. 

Anonymkode: 17468...c72

Skrevet
Anonym bruker skrev (54 minutter siden):

Jeg er bare sånn i tvil om hun egentlig ikke er helt god. Jeg kan ikke gå inn på hvilke rykter hun satte ut og alt hun har sagt, men hun oppførte seg så ondsinnet. En voksen dame som sitter og høylytt trakkaserer andre, pluss at hun har mange uvenner. Jeg lurer på om hva jeg risikerer hvis jeg ikke stiller opp og den tanken plager meg skikkelig. Jeg vil ikke gjøre det fordi jeg er redd henne! Jeg har et dilemma, men jeg er lei av å være redd. Jeg nekter å la meg skremme til ting. Kanskje jeg vil få mer klarhet hvis jeg  ringer henne tilbake. 

Hun fortjener fortsatt ikke å bli utsatt for ekstrem vold fra partneren sin. 

Anonymkode: 94940...233

Skrevet

Du vitner. Blir du innkalt kan du ikke nekte heller. Men du kan selvsagt si til henne at du trengte litt betenkningstid pga oppførselen hennes mot deg. Men samtidig så er det viktigere å stoppe han. Egentlig burde du selv anmeldelse han nå og ta saken videre. Da er det større sjanse for at han faktisk dømmes.

Anonymkode: 75b4c...d3c

Skrevet

Problemet er bare at hun har oppført seg utrolig dårlig mot meg. 

Eksen min er voldelig, og det var derfor jeg skilte meg fra ham etter bare to år. Han viste ingen slik side før vi var gift, men til gjengjeld giftet vi oss kun etter ett år. Tidligere hadde han vært samboer og gift med to andre. De bodde et annet sted i landet. Da jeg tok ut separasjon flyttet jeg utebys et par år for å slippe unna ham. Da jeg kom tilbake hadde han truffet henne som nå ber meg vitne. Hun ga meg stygge blikk når vi møttes. Hun satte ut rykter om meg, og en gang satt hun på fortauscafeen og snakket høyt om meg på en nedlatende måte mens hun lo hånlig med et par venninner. Da jeg gikk derfra så stoppet jeg og sa til henne at eksen endelig kanskje hadde funnet sin likesinnede?  Så tonen mellom oss har aldri vært god. Jeg visste jo at hun kom til å oppdage at han var voldelig, for jeg hadde fått vite at han var det i alle forhold, men fordi han flyttet ofte rundt, så er sånt vanskelig å få vite. Nå, etter bare seks måneder som gift, har jeg altså fått telefon fra henne om jeg vil vitne. Jeg bare la på uten å svare. Noen av vennene mine syns at jeg bør for å få litt oppreisning selv på en måte, samtidig som det kanskje vil spare flere offer for ham. Noen venner skjønner godt at jeg ikke vil. Jeg er i tvil men heller helt klart mot å ikke gjøre da hun oppførte seg som hun gjorde. Hva ville du ja gjort her, og vennligst  begrunn svaret. 

Selvfølgelig bør du det. Ikke nødvendigvis for hennes del, men for egen del og for å beskytte kvinner i fremtiden 

Anonymkode: ff664...fad

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Du er jo ei skikkelig drittkjerring. Her ringer ei som har opplevd DET SAMME som deg, og så er du SUR for at hun var naiv i starten av et forhold og sikkert trodde du løy/forelska og så ikke skogen for bare trær. Så når hun endelig finner ut at du snakker sant, opplever samme dritten, så skal du være så jævla viktig at du ikke vil redde potensielle andre fordi DU er vonbråten? Nei vet du hva. For et menneske, skam deg. 

Og du ser ut til å være samme ulla som henne. Jeg gidder ikke å forholde meg til mennesker som deg. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg er bare sånn i tvil om hun egentlig ikke er helt god. Jeg kan ikke gå inn på hvilke rykter hun satte ut og alt hun har sagt, men hun oppførte seg så ondsinnet. En voksen dame som sitter og høylytt trakkaserer andre, pluss at hun har mange uvenner. Jeg lurer på om hva jeg risikerer hvis jeg ikke stiller opp og den tanken plager meg skikkelig. Jeg vil ikke gjøre det fordi jeg er redd henne! Jeg har et dilemma, men jeg er lei av å være redd. Jeg nekter å la meg skremme til ting. Kanskje jeg vil få mer klarhet hvis jeg  ringer henne tilbake. 

Det er da det samme hvordan hun er? Du beskytter fremtidige ofre ved å vitne mot han. Har du vurdert å anmelde han selv?

Overgriperen i dette tilfellet fikk faktisk 14 års fengsel, her var det to ofre som gikk sammen om å anmelde. 

https://www.kk.no/livet/dora-hjemme-matte-alltid-vaere-ulast-sa-jeg-kunne-romme-ut/72871037

Anonymkode: 861fc...c99

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det er da det samme hvordan hun er? Du beskytter fremtidige ofre ved å vitne mot han. Har du vurdert å anmelde han selv?

Overgriperen i dette tilfellet fikk faktisk 14 års fengsel, her var det to ofre som gikk sammen om å anmelde. 

https://www.kk.no/livet/dora-hjemme-matte-alltid-vaere-ulast-sa-jeg-kunne-romme-ut/72871037

Rettelse, 13 års fengsel. 

Skrevet

At du ikke anmeldte da du gikk er synd, men samtidig fullt forståelig. Nå har du sjansen til å hjelpe en som har funnet styrken til å anmelde. Kanskje dere kan få tak i de andre han har vært voldelig mot også, så står dere enda sterkere?

Anonymkode: a218c...4c6

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

At du ikke anmeldte da du gikk er synd, men samtidig fullt forståelig. Nå har du sjansen til å hjelpe en som har funnet styrken til å anmelde. Kanskje dere kan få tak i de andre han har vært voldelig mot også, så står dere enda sterkere?

Anonymkode: a218c...4c6

Hvor leser du at jeg bør gjøre dette for å hjelpe henne, og hvorfor tror du at jeg vil samarbeide med henne om noe som helst? Det er ikke noe "dere" her, det er ei dame som er ekstremt usympatisk som trenger min hjelp. Hvis jeg velger å vitne så er det ikke for hennes skyld.

Det er mulig at jeg anmelder han nå, og så får det være hjelpen jeg gir til andre potensielle fremtidige partnere av ham. Jeg tror nesten at det er det jeg kommer til å gjøre. Jeg har ihvertfall to reelle vitner som vil stille, så det er nok best at jeg gjør det sånn. 

Skrevet

Dere er tydeligvis en gjeng søplete undermennesker. Stygge blikk? Herlighet. Men du kan potensielt løfte deg et hakk ved å hjelpe henne å faktisk få dømt en voldelig tulling.

Anonymkode: f4321...45a

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Dere er tydeligvis en gjeng søplete undermennesker. Stygge blikk? Herlighet. Men du kan potensielt løfte deg et hakk ved å hjelpe henne å faktisk få dømt en voldelig tulling.

Anonymkode: f4321...45a

Hun er mellomleder i en stor bedrift. Eksen min driver eget firma og har to lange utdannelser, master. Selv har jeg også master. Du er nok det du selv kaller andre her, og jeg tror du må revurdere syner ditt både på de som er voldelige og de som er utsatt for vold. Det er fryktelig ubehagelig å lese slike kommentarer fra personer som deg. Tenke på at det går voksne mennesker rundt med slike motbydelige holdninger. 

Skrevet

Er vel neppe hi som er drittkjerring her, skjerp deg!

Anonymkode: d085d...81c

Skrevet
prekæs skrev (3 timer siden):

Jeg mener at Hi skal kontaktes via påtalemyndighetene, og kalles inn til vitneavhør. Da blir det opp til påtalemyndighetene å kalle henne inn som vitne i en rettsak. Det er dessverre ikke uvanlig at offer anmelder, for senere å trekke anmeldelsen mot mishandler og fortsette samlivet. Hva skjer om det skjer? Er muligheten stor for at Hi da, igjen, blir utsatt for trakassering, fordi det andre offeret må dekke ryggen sin. Det er neimen ikke enkelt dette her altså.

Ikke uenig i det du skriver her. Samtidig så vet vi at politiet ikke nødvendigvis etterforsker slike saker til bunns. Derfor tenker jeg det er best om HI kontakter politiet og sier seg villig til å fortelle sin historie. En ting er sikkert, mannen selv kommer ikke til å fortelle at han har mishandlet flere kvinner. Og da står det på ressursene lokalt om politiet tar kontakt med HI eller de andre kvinnene denne mannen ha mishandlet.

Anonymkode: 18563...4c5

Skrevet

Det er mulig at jeg anmelder han nå, og så får det være hjelpen jeg gir til andre potensielle fremtidige partnere av ham. Jeg tror nesten at det er det jeg kommer til å gjøre. Jeg har ihvertfall to reelle vitner som vil stille, så det er nok best at jeg gjør det sånn. 

Dette tror jeg er lurt, HI. Også for din egen del.

Ta kontakt med politiet og fortell at du vet om saken hans siste kone har anmeldt ham for, og at du vil fortelle din historie. Da er det faktisk mulig at politiet på eget initiativ også anmelder ham.

Hvis du anmelder ham så vil du ha litt mer rettigheter, bl.a. vil du få en bistandsadvokat, så jeg tror det er lurt. At du har vitner i tillegg er jo veldig bra.

Hev deg over de mindre gode kommentarene i tråden. Jeg synes du er tøff tross alt, jeg!

Stå i dette og ta vare på deg selv!

Anonymkode: 18563...4c5

Skrevet

Kan det få følger for deg om du vitner? Tenker på din eks,  den dama utgjør ingen trussel. 

Anonymkode: b4cbe...e3f

Skrevet

Han er nok mest sannsynlig manipulerende og har fått henne til å tro ting om deg. Dessverre veldig vanlig for sånne type menn. 

Nå har hun innsett hvordan han er og derfor ber deg om hjelp. 

Så ja jeg hadde vitnet. 

Anonymkode: 6854a...884

Skrevet

Du bør vitne. Du trenger ikke si noe for eller mot hennes sak. Bare fortell sannheten (på en nøktern måte) om at han var voldelig mot deg.

Hvis du blir stevnet/innkalt har du forresten ikke noe valg. Da er det lovpålagt å vitne.

Anonymkode: 4c664...4a6

Skrevet

Selvfølgelig ville jeg vitnet. Du trenger ikke late som om du liker henne av den grunn.

Anonymkode: ece67...168

Skrevet

bør tenke lengre enn din egen nese og vitne ,slik det ikke skjer flere damer

Anonymkode: fd348...a0f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...