Gå til innhold

Flagger dere i dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet
7 hours ago, Anonym bruker said:

Det gjør vi. Frihet kommer ikke av seg selv. I dag er en kjærkommen og viktig dag i historiebøkene, og så aktuelt som ikke det har vært på mange år. 

Anonymkode: 0a408...5a1

Nei

Anonymkode: 9ca66...c84

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Det var nettopp dette som skjedde i mellomkrigstiden også. De konservative satt ved makten i to perioder og bygget ned forsvaret og beredskapen, for å sikre skattelette til de rikeste. Det prates om frihet, men det handler ikke bare om det. Sett filosofisk på det så er politiet til for å sikre et vern om våre lover. Hvilken nytte har våre lover om der ikke er noe politi til å ta de som bryter loven? På samme måte er et forsvar viktig for å verne om de områder hvor våre lover gjelder. Hvilken nytte har våre lover om der ikke er noen grense innenfor hvilken våre lover gjelder?

I 1936 kom altså Arbeiderpartiet til makten.

Anonymkode: 882a2...6df

Det er skremmende å se hvor historieløse våre såkalt fremste politikere er i dag!

Anonymkode: 32377...438

Skrevet

Flagger ikke. Kan absolutt ingen ting om historie, alt jeg lærte på skolen er borte for lenge siden. Ikke har jeg kapasitet til å lese meg opp heller. Kunne flagget for syns skyld, men nei... Flagger på bursdager og på 17.mai. Thats it. 

Anonymkode: 08bd9...b61

Skrevet
Anonym bruker skrev (35 minutter siden):

Flagger ikke. Kan absolutt ingen ting om historie, alt jeg lærte på skolen er borte for lenge siden. Ikke har jeg kapasitet til å lese meg opp heller. Kunne flagget for syns skyld, men nei... Flagger på bursdager og på 17.mai. Thats it. 

Det er tre viktige flaggdager i mai. 1. mai, 8. mai og 17. mai. Lær deg dem, og heis flagget! Da er mye gjort. 

Anonymkode: ff7c7...813

Skrevet
sug lut skrev (10 timer siden):

Ja, vi har flagget fra tidlig og det gjør de fleste naboene også. Det er ikke lov å være historieløs.

Jeg flagger alltid 8.mai, men i år har flagglina røket, og vi venter på en lift for å få tredd stanga på nytt. Hadde nesten lyst til å legge ut innlegg om det på Facebook i dag, så ingen tror at vi er helt dust. 🤦🏽‍♀️

Anonymkode: 2ba67...16a

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Det er sånt man får lyst til å svare i slike tråder. Folk svarer så snusfornuftig og riktig når slike kontrollspørsmål stilles. "Dere har husket å flagge i dag, ikke sant?"   "Jaaa, selvfølgelig! Vi har da historien med oss og vi er så takknemlige og ydmyke".

Sikkert. 

Anonymkode: f6f76...82d

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Det er sånt man får lyst til å svare i slike tråder. Folk svarer så snusfornuftig og riktig når slike kontrollspørsmål stilles. "Dere har husket å flagge i dag, ikke sant?"   "Jaaa, selvfølgelig! Vi har da historien med oss og vi er så takknemlige og ydmyke".

Sikkert. 

Anonymkode: f6f76...82d

Hvorfor forbauser det deg at mange faktisk kan historie og flagger på viktige dager? Ikke alle er kunnskapsløse, vet du. 

Anonymkode: f7833...788

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Det er tre viktige flaggdager i mai. 1. mai, 8. mai og 17. mai. Lær deg dem, og heis flagget! Da er mye gjort. 

Anonymkode: ff7c7...813

Det skal jeg gjøre 😊

Skrevet

Det ligger et ansvar i å ha flaggstang. Ingen flaggstang skal stå naken på en slik dag, med mindre det er en svært god grunn til det. 

Anonymkode: f90a2...e57

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Det ligger et ansvar i å ha flaggstang. Ingen flaggstang skal stå naken på en slik dag, med mindre det er en svært god grunn til det. 

Anonymkode: f90a2...e57

Det er jeg veldig enig med deg i. Å ha flaggstang forplikter, hvis man ikke ønsker eller vil bruke den i lengden, så tar man den ned.

Anonymkode: 9890b...049

Skrevet

At absolutt alt skal krangles om…. Noen ting er det innafor å bare gjøre altså. Er det flaggdag så flagger du. Glemmer du det så er ingen lovbrudd begått , men det er greit å vite hvilke dager flagget skal opp. Dette er noe vi lærer barna våre og som de vil lære sine barn. Det handler ikke om at man er flink. 

Skrevet

Nei

Anonymkode: d192d...306

Skrevet

Tråden er ryddet for nedsettende innlegg, brukerangrep, negativ brukerdebatt og avsporinger.

Admin

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...