Gå til innhold

Konfirmasjon... to selskap?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ett år til konf for min sønn. Hans far og jeg gikk hver til vårt for 3 år siden og samarbeidet mellom oss er helt ok. Sønnen vår ønsker å ha ett selskap, jeg ønsker det sønnen vår har lyst til, mens far og stemor heller mer mot to selskap. De tror det vil bli kleint å blande familiene... Jeg mener litt at det er sønnen vår sin dag og at folk må klare å svelge litt kameler om det trengs, på en sånn dag. Hva er deres erfaringer? 

Anonymkode: 1cad1...914

Videoannonse
Annonse
Skrevet

To selskap må være noe av det flaueste som skjer det tiåret i familien. Virkelig.

Anonymkode: be9ec...bff

Skrevet

Om familiene går greit overens og konfirmanten ønsker ett selskap så er det hyggligst tenker jeg. Om ingen går overens og konfirmanten selv ser dette så er nok to selskap best. 

Anonymkode: 1681b...440

Skrevet

Så lenge konfirmanten ønsker et selskap, og foreldrene ikke er i stor konflikt med hverandre, så kjører man et selskap. Konfirmantens dag, og konfirmantens ønske i sentrum

Anonymkode: a4e4c...249

Skrevet

Min venninne sønn  skal konfirmeres snart og skal ha 2 selskap. Mor og far er skikt. Foreldrene til moren har aldri akseptert faren. Mor og stemor snakker ikke sammen. Så først skal han ha selskap med mor og familie fra kl 13-17. Og selskap med far og familie fra kl 18. Er bare trist synes jeg 

Anonymkode: ced6b...fee

Skrevet

Vi hadde felles her. Gikk helt greit. Konfirmant vet veldig godt at vi ikke er sammen lenger og vil aldri bli det. Men alle i alle familier hadde en fin samling for konfirmanten. Her var vi alle mann alle fra begge sider med nye partnere, nye bonus besteforeldre, bonustante/onkler fra alle ledd. 
Gikk helt greit. Folk er voksne, 

Anonymkode: 0dee4...8e7

Skrevet

Er det seriøst noen som har to selskap? Det høres helt vanvittig ut. Folk får skjerpe seg og ha barnet i fokus den dagen. 

Anonymkode: 5e799...cca

Skrevet

Bare vær oppmerksom på at noen ganger er det berettiget. Jeg er redd min eksmann. Jeg velger å ikke kjøre to ting. Men er nødt, for eget liv og helse å tre tilbake når barnets far får lyst å stille.

Anonymkode: 5626c...bf0

Skrevet

Sønnen vår er kapabel til å ikke dukke opp i et selskap nr. 2 dersom far og stemor her hadde insistert på to selskap til konfirmasjonen hans. Det er noen år igjen enda, men sånn jeg kjenner han, så er det selskap med "oss" eller ingen selskap. Og vi inviterer alle, både hele pappaens familie og stemor nære familie (foreldre og søsken m/barn). 

Anonymkode: 1af4f...95f

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Min venninne sønn  skal konfirmeres snart og skal ha 2 selskap. Mor og far er skikt. Foreldrene til moren har aldri akseptert faren. Mor og stemor snakker ikke sammen. Så først skal han ha selskap med mor og familie fra kl 13-17. Og selskap med far og familie fra kl 18. Er bare trist synes jeg 

Anonymkode: ced6b...fee

Hvorfor er det trist? Bedre å ha to fine og hyggelige selskap enn ett som er anstrengt mener jeg. 

Anonymkode: 0c12b...085

Skrevet

Det er ingenting trist med å ha to selskap. Noen foreldre går ikke sammen av ulike grunner, og det er selvfølgelig helt i orden å ha to vellykkede selskap med glade mennesker på begge sider. Jeg syns voksne som kritiser er dette må tenke seg om, og være litt obs på hva de utrykker til omgivelsene. Ingen vet bakgrunnen for at ting er som det er hos andre, og ingen har noe med det heller. 

Anonymkode: aac22...6ee

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Hvorfor er det trist? Bedre å ha to fine og hyggelige selskap enn ett som er anstrengt mener jeg. 

Anonymkode: 0c12b...085

Tror du at konfirmanter er opplagt og klar for en runde til med taler og mat etter en lang dag med konfirmasjon og fest? Hadde du vært klar til å gjøre alt på nytt når festen er over?

Er man nødt til å utsette konfirmanten for to fester har man feilet som foreldre. Enkelt og greit. 

Anonymkode: 36fdc...245

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Det er ingenting trist med å ha to selskap. Noen foreldre går ikke sammen av ulike grunner, og det er selvfølgelig helt i orden å ha to vellykkede selskap med glade mennesker på begge sider. Jeg syns voksne som kritiser er dette må tenke seg om, og være litt obs på hva de utrykker til omgivelsene. Ingen vet bakgrunnen for at ting er som det er hos andre, og ingen har noe med det heller. 

Konfirmasjonen er ikke for foreldrene og de har bare med å ta seg sammen den ene dagen. 

Skrevet

Her nektet far felles selskap selv om konfirmanten ønsket det. Jeg tenkte så klart å følge konfirmantens ønske. Ble et veldig vellykket selskap hos oss og tror det også ble bra hos faren dagen etter.

Anonymkode: 617af...068

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Ett år til konf for min sønn. Hans far og jeg gikk hver til vårt for 3 år siden og samarbeidet mellom oss er helt ok. Sønnen vår ønsker å ha ett selskap, jeg ønsker det sønnen vår har lyst til, mens far og stemor heller mer mot to selskap. De tror det vil bli kleint å blande familiene... Jeg mener litt at det er sønnen vår sin dag og at folk må klare å svelge litt kameler om det trengs, på en sånn dag. Hva er deres erfaringer? 

Anonymkode: 1cad1...914

Ærlig talt. Her får de voksne skjerpe seg. Selvsagt ett selskap. 

Anonymkode: aa623...756

Skrevet
Anonym bruker skrev (41 minutter siden):

Konfirmasjonen er ikke for foreldrene og de har bare med å ta seg sammen den ene dagen. 

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Ærlig talt. Her får de voksne skjerpe seg. Selvsagt ett selskap. 

Ofret dere mye for å ha ett selskap selv isteden for to? Det er i såfall ingen andre som skyld. Dere har absolutt ingenting med hva andre gjør. Seriøst. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Ofret dere mye for å ha ett selskap selv isteden for to? Det er i såfall ingen andre som skyld. Dere har absolutt ingenting med hva andre gjør. Seriøst. 

Det er konfirmanten som ofrer der foreldrene ikke kan ta seg sammen og oppføre seg som folk. 

Skrevet

Her er det far som vil ha ett selskap, mor nekter. Først var argumentet at far sin familie var så stor, så var det kostnadene, far sa han kunne betale for sine gjester pluss litt ekstra. Så var det leie av lokale hun egentlig ikke trengte. Her tilbød han seg også å betale. Min mann holdt på i tre måneder med styr. Enden på visa ble to selskap. Datteren hans er lei seg. Og så for å toppe det mener mor han skal betale for deler av sitt selskap hun skal ha hjemme. Enkelte ser ikke barnas behov, kun egne. 

Anonymkode: f58d8...b49

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Bare vær oppmerksom på at noen ganger er det berettiget. Jeg er redd min eksmann. Jeg velger å ikke kjøre to ting. Men er nødt, for eget liv og helse å tre tilbake når barnets far får lyst å stille.

Selvsagt finnes det tilfeller som ditt der det er ganske åpenbart. Men det er jo ikke det som diskuteres her. Det forstår du vel. 
Alltid kommer noen inn i diskusjonen med unntakene. 

Anonymkode: f58d8...b49

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Det er konfirmanten som ofrer der foreldrene ikke kan ta seg sammen og oppføre seg som folk. 

Javel? Nå er det konfirmanter som syns to selskaper her helt okay  :-) 

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Javel? Nå er det konfirmanter som syns to selskaper her helt okay  🙂

Da har jo foreldrene svikter i oppkjøringen, om konfirmanten faktisk ser at det ikke kan bli en god dag pga at foreldrene ikke kan oppføre seg. Dette ligger 100 % på foreldrenes inkompetanse og egoisme. 

Skrevet

Gutten er på vei til å bli voksen, vis han hvordan voksne oppfører seg: Ett selskap.

Anonymkode: 153da...339

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Ut fra hva jeg leste i HI sitt innlegg så var det ikke snakk om å ofre noe som helst.

Det er selvsagt ekstreme tilfeller - men at det blir litt ubehagelig å samles med alle, det er både umodent og egoistisk.

Skal dere ha to barnedåper også da? To bryllup? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Javel? Nå er det konfirmanter som syns to selskaper her helt okay  🙂

Er det det konfirmanten ønsker, eller er det noe konfirmanten sier er greit fordi det er tydelig at de voksne ønsker det? Har dere gitt et nøytralt spørsmål om et eller to selskap? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Det er jo noe annet men det er jo også rart at en mann som utløser frykt for livet skal ha tilgang på ungene og bestemme slike ting. Høres ut som.et besøksforbud hadde vært bedre for dere. 

Anonymkode: b1b14...fe7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...