Gå til innhold

Kjøper jeg for små bh'er?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Jeg vet ikke om jeg tørr. Men jeg burde kanskje det? Er alt butikken sin feil? Husker at jeg elsket prima donna sine bh'er. Men da må jeg kjøre langt for å komme til en butikk som selger det merket. 

Anonymkode: 36701...a8b

Hvis du fikk hjelp i butikken for å finne riktig størrelse, ja, da er dette den ansattes/butikkens feil, og ene og alene deres feil. Dette er en butikk som (helt feilaktig, er min erfaring) hevder at de er eksperter på å hjelpe kundene å finne den helt rette bh'en. De ga deg en størrelse som er altfor stor rundt, altfor liten cup, og selv om vi ikke ser formen, trolig feil form for dine bryst også. Det ser forresten også ut som om dette er en bh med for lite "hold" i materialet for dine bryst.

Bøylene skal sitte helt tett inntil kroppen din, helt under brystet. Dine bøyler er flere centimeter ut fra kroppen, og brystene dine sklir da ned mellom bøylene og kroppen. Det viser at denne bh'en er altfor vid rundt kroppen din! Cup'ene passer ikke til din kropp og de er altfor små i tillegg.

Ring en butikk du har handlet hos før, ev. ring Det Lille Under, som jeg skrev om oppi her, jeg tror du får bedre hjelp på den måten enn denne Change-butikken ga deg.

Ikke gi deg på dette, for det du betalte for denne bh'en er bortkastede penger. Er leder profesjonell så innser denne også at her har de et alvorlig problem, at de tydelig ikke har lært opp den ansatte, og at hvis denne ansatte fortsetter slik så kommer folk til å slutte å handle hos dem. Så om du klager på dette gjør du egentlig butikken en tjeneste, om de er smarte nok til å forstå det. Men be om å få snakke med daglig leder (og du trenger ikke si til andre enn denne hva det gjelder på forhånd). Er ikke daglig leder der, spør når hun er i butikken neste gang.

Anonymkode: 5eba6...ad4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En ting til. Få tilbake pengene og ta en tur dit du kan få kjøpt Primadonna, siden du har vært fornøyd med disse tidligere. De er dessuten langt mer holdbare i kvalitet også enn hva Change sine er. Ingen slår komforten Primadonna sine modeller gir.

Anonymkode: 5eba6...ad4

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Kjør til en skikkelig bh butikk. Bruk masse penger! Det er det verdt.. 

Lykke til. Få tilbake pengene for den du viste. Herregud, så dårlig passform kan de ikke selge 

Anonymkode: fec63...1e4

Takk for støtten. Finnes det gode butikker i Bergen? Noen som vet? 

Skrevet

Prøvde du ikle bh'n i butikken? 

Anonymkode: f942c...68a

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg klikker. Klarer ikke å bøye meg uten at bh er ubehagelig og jeg må presse puppene inn igjen. Det er som om bh henger utenpå puppene.... den burde vært inntil huden/brystkassen?  Forstår dere? Eller skal jeg ta et bilde?

Ta bilde. 

Anonymkode: dc864...0bc

Skrevet

Her er jeg... med dekkende cuper. Fra change. Jeg er i grunn ikke fornøyd med de bh'ene jeg har kjøpt hos change. Syns ikke prisen står i forhold til kvaliteten, hva syns dere?

20220507_132812.jpg

Den er altfor altfor liten! Gå uten heller... 

Skrevet
Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

Prøvde du ikle bh'n i butikken? 

Anonymkode: f942c...68a

Jo. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Den er altfor altfor liten! Gå uten heller... 

Ja. Noe er det. Den er utrolig plagsom. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Ta bilde. 

Jeg har lagt ut

Skrevet
Anonym bruker skrev (48 minutter siden):

Takk for støtten. Finnes det gode butikker i Bergen? Noen som vet? 

https://netty.no/

Anonymkode: a9500...3f6

Skrevet

Men hvordan kunne du tro at den BH-en er passe? Har du aldri kjøpt bh før? Du vet at det er meninga at puppene skal være INNI?

Anonymkode: 4b8d4...241

Skrevet

Les deg heller litt opp på valg av bh. For egen del har jeg bher i alle priskategorier, men syns at den ene "butikktilpassede" er som et mareritt. Ingenting behagelig med den, men mulig den former og støtter slik at puppene kommer til sin rett :D 

Har etter hvert kommet fram til at bh skal brukes for egen bekvemmelighets skyld. Mulig du må ned  en størrelse i omkrets, men ikke vær ukritisk til hva damen i butikken sier. Mine bh favoritter kommer fra HM.

Skrevet

Men hvordan kunne du tro at den BH-en er passe? Har du aldri kjøpt bh før? Du vet at det er meninga at puppene skal være INNI?

Fordi den er sånn som på bilde. Og det virker som den passer. Men når jeg løfter litt da blir det som på første bilde. Alt virker greit i butikken. Medarbeider målte cup på meg. Er det pga puppene henger litt da?

20220507_132738.jpg

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Fordi den er sånn som på bilde. Og det virker som den passer. Men når jeg løfter litt da blir det som på første bilde. Alt virker greit i butikken. Medarbeider målte cup på meg. Er det pga puppene henger litt da?

20220507_132738.jpg

En annen ting er at puppene ikke er like store. Da blir det sånn 😢

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

En annen ting er at puppene ikke er like store. Da blir det sånn 😢

Da må du gå ut fra den største puppen. Og det er ingenting å 😢for. Det finnes verre ting i livet enn BH-er som ikke passer. 

Ta med deg et utvalg i prøverommet og test til du finner en som passer også når du beveger armene. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (52 minutter siden):

Da må du gå ut fra den største puppen. Og det er ingenting å 😢for. Det finnes verre ting i livet enn BH-er som ikke passer. 

Ta med deg et utvalg i prøverommet og test til du finner en som passer også når du beveger armene. 

Takk for tips. ❤️

Skrevet

20220507_132738.jpg

Vanskelig å se når du bare viser bunnen, detter de ut på oversiden nå? 

Skrevet

20220507_132738.jpg

Du må jo legge den under og putte de ordentlig oppi.

Anonymkode: e01b5...5c3

Skrevet

20220507_132738.jpg

Ser helt ærlig ut som du har for stor omkrets. Hvordan sitter bh-en fra den andre vinkelen? 

Anonymkode: 5a22d...529

Skrevet

Du har altfor stor omkrets. Gjorde akkurat samme tabben før selv (og fikk akkurat de samme dårlige rådene).

Neste gang du går i butikken så leter du etter en bh som sitter helt tett inntil, helst på ytterste hakk slik at den varer lenger. Ikke så stramt at det blir ubehagelig, men tett. Så skal du ha så stor cup at du kan legge brystene oppi cupen uten at bhbåndet flytter seg ut fra brystkassen eller sklir opp bak. Juster stroppene etter preferanse (jeg liker de ganske løse), bare husk at de egentlig ikke skal bære så mye vekt, bare støtte.

Vedder på at du må 2-3 str ned i omkrets og muligens 1-3 cuper opp, avhengig av passformen på bhen og brystene dine.

Hilsen frøken hengepupp som bruker 70-75 H-J avhengig av passform og merke, og som før trodde hun var 80-85 C-D. 

Anonymkode: c4c90...d74

Skrevet

Du må nok ha 80J ut i fra bildet der.

Change pleide å ha elendig utvalg i den størrelsen og bh’ene var generelt sett av dårlig passform. Jeg bruker curvykate eller elomi. Et lite tips hvis du ikke har en skikkelig bh-butikk i nærheten ville vært å bestille fra f.eks Zalando.

Princess balcony bra fra CurvyKate (Zalando) er topp 3 i favoritter - på tilbud nå.

Anonymkode: 0ddcf...118

Skrevet
Anonym bruker skrev (21 timer siden):

20220507_132738.jpg

Som den sitter der, hvis det « er det beste du får til» har de tatt feil. Den er alt for stor i omkrets og for liten i cup og det burde de ha sett. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Som den sitter der, hvis det « er det beste du får til» har de tatt feil. Den er alt for stor i omkrets og for liten i cup og det burde de ha sett. 

Ja. Jeg tok et bilde oppe når jeg prøvde å få puppene inni. Det såg ikke bra ut 😵💫😵💫

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...