Gå til innhold

Pass og leveringstid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hvor lang tid det tar før man får passet i posten? Glemte å spørre da vi lagde nye....

Anonymkode: 16ad7...f17

Skrevet

Ca 6 uker nå sies det.

Anonymkode: ee40e...ae4

Skrevet

Fikk vite 1-3 måneder nå, pga råvaremangel. Men ID kort fås raskere, det kan brukes som pass i EØS land

Anonymkode: 32de9...a93

Skrevet

6 uker sa de her

Anonymkode: b340a...c09

Skrevet

I Egersund sa de 1-3 måneder pga mangel på pass 

Skrevet

Det er faktisk krise at Norge har stelt seg slik at man ikke kan skaffe seg pass innen rimelig tid! Jeg bestilte i mars, fikk time 31 mai og må altså vente til etter sommeren med å få det? Passet går ut i mai, og man skal jo ikke bestille nytt når man har tid igjen. Merkelig at ingen sier mer på det i media. 

Anonymkode: cddb4...c7c

Skrevet
Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Det er faktisk krise at Norge har stelt seg slik at man ikke kan skaffe seg pass innen rimelig tid! Jeg bestilte i mars, fikk time 31 mai og må altså vente til etter sommeren med å få det? Passet går ut i mai, og man skal jo ikke bestille nytt når man har tid igjen. Merkelig at ingen sier mer på det i media. 

Du får ID kort på noen få dager , bestill det da!!! Her har vi alle både id kort og pass, da id kort er hendig å ha som legitimasjon . Brukes også som pass i EØS !

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Du får ID kort på noen få dager , bestill det da!!! Her har vi alle både id kort og pass, da id kort er hendig å ha som legitimasjon . Brukes også som pass i EØS !

Kan barn også ha det? Det gjelder ikke meg og vi har ikke reiseplaner, men jeg vil at alle skal ha gyldige pass til enhver tid. Poenget mitt er at det er uholdbart at det skal ta opp mot et halvt år å få et gyldig reisedokument. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Her tar det minst 3 uker å få id kort.

Skrevet

Bestilte timen min i februar og hadde den i går. Skal i teorien få det nye passet i posten om ca. 6 uker. Det gamle passet gikk ut for 1 år siden. 

Anonymkode: cba0a...690

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Kan barn også ha det? Det gjelder ikke meg og vi har ikke reiseplaner, men jeg vil at alle skal ha gyldige pass til enhver tid. Poenget mitt er at det er uholdbart at det skal ta opp mot et halvt år å få et gyldig reisedokument. 

Ja, Google politi og ID kort. Usikkert om det er med reiserett for mindre barn ….

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Jeg tenker og i de baner, at alle i familien skal ha gyldig reisedokument til enhver tid. Så sist bestilte jeg time 1 år før passene gitt ut på dato, det er jeg glad for idag. Mener bare at en normalt ikke trenger å vente til det går ut, eller vente med å fornye til en skal reise

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Jeg tenker og i de baner, at alle i familien skal ha gyldig reisedokument til enhver tid. Så sist bestilte jeg time 1 år før passene gitt ut på dato, det er jeg glad for idag. Mener bare at en normalt ikke trenger å vente til det går ut, eller vente med å fornye til en skal reise

Jeg gjorde den tabben å høre på personalet. Bestilte time til begge barna, men under timen ble jeg anbefalt å vente med fornyelse for eldste fordi han passerte en alder hvor passet fikk lengre varighet. Bestilte på nytt på nyåret, ingen time ledig før 1.juni. Utgått pass og en som behøver legitimasjon som ikke er å oppdrive annet i form av ID-kort. Gjett hva, svigers var innom for å fornye sine forrige uke, nå er beskjed at tross du har bestilt begge deler, får du kun en pga råvaremangel. 

Så da er det bare å bestille ny time da, med 5 mnd ventetid og opptil 3 mnd levering. Hva faen? 

Anonymkode: 68e87...68b

Skrevet
Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Passer går ut i mai, og jeg trodde ikke at man kunne overlappe når man har gyldig pass. Det er ingen krise fordi vi skal kun til Danmark, men prinsippet irriterer meg. 

Skrevet

Vi ordnet pass uka etter påske, håper å få det før juni🤞

Anonymkode: 16ad7...f17

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Jeg gjorde den tabben å høre på personalet. Bestilte time til begge barna, men under timen ble jeg anbefalt å vente med fornyelse for eldste fordi han passerte en alder hvor passet fikk lengre varighet. Bestilte på nytt på nyåret, ingen time ledig før 1.juni. Utgått pass og en som behøver legitimasjon som ikke er å oppdrive annet i form av ID-kort. Gjett hva, svigers var innom for å fornye sine forrige uke, nå er beskjed at tross du har bestilt begge deler, får du kun en pga råvaremangel. 

Så da er det bare å bestille ny time da, med 5 mnd ventetid og opptil 3 mnd levering. Hva faen? 

Hva, får man bare ett selv om man har fått bekreftelse på at man har bestilt begge, det er jo skikkelig dårlig. Dyrere er det og, å bestille de hver for seg. Jeg har time til begge om 1 uke, er evigheter siden det ble bestilt, nå blir jeg litt overgitt kjenner jeg.

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Hva, får man bare ett selv om man har fått bekreftelse på at man har bestilt begge, det er jo skikkelig dårlig. Dyrere er det og, å bestille de hver for seg. Jeg har time til begge om 1 uke, er evigheter siden det ble bestilt, nå blir jeg litt overgitt kjenner jeg.

Det var beskjeden de fikk 🤷🏼‍♀️ For kort tid siden kunne du få begge deler selv om du kun bestilte en.  

Skrevet
Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

Passer går ut i mai, og jeg trodde ikke at man kunne overlappe når man har gyldig pass. Det er ingen krise fordi vi skal kun til Danmark, men prinsippet irriterer meg. 

Selvfølgelig kan en overlappe! Det er du som betaler for passet, og noen land, det skal passet ha f eks 6 mnd gyldighet til etter utreise. Men en bør uansett ha med id kort/bevis for alle, om en bare skal i Norden , så ta med gammelt pass isåfall . Vet flere som sier en ikke trenger, men du kan bli stoppet, det gjorde vi, fra Sverige til norge

Skrevet

Hadde time til pass 8. april. Ikke fått de ennå

Anonymkode: 16196...fd4

Skrevet

Hadde time rett etter påske og har fått det alt. Fikk beskjed om seks uker. Min kollega som var der før påske har ikke fått. 

Anonymkode: bf495...779

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 timer siden):

1) Det har stått masse om det i media. 
2) Norge kan ikke gjøre noe med råvaremangel som følge av pandemi og krigen. 

Anonymkode: eb4fa...02f

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

1) Det har stått masse om det i media. 
2) Norge kan ikke gjøre noe med råvaremangel som følge av pandemi og krigen. 

Anonymkode: eb4fa...02f

Ja, det har stått om det det siste halve året eller noe. Derfor bestilte jeg time tidlig. 

Da må ansvarlige myndigheter ha en kriseplan. Å ikke kunne levere en lovpålagt og svært viktig tjeneste er faktisk ikke et alternativ.  

Skrevet

Vi skal til Spania i år,holder det med bare nasjonalt ID kort da? Var så lang leveringstid på pass :S

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Vi skal til Spania i år,holder det med bare nasjonalt ID kort da? Var så lang leveringstid på pass :S

Ja

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...