Anonym bruker Skrevet 7. mai 2022 #1 Skrevet 7. mai 2022 Hvordan jobber de med inkludering innen idretten? Er det kun fokus på inkludering innad laget, eller også det å lære seg å være en god medspiller på andre områder i livet? Mitt inntrykk - både fra da jeg vokste opp, og når jeg nå ser egne barn vokse opp - er at det er vanskelig å bli en del av det som skjer på skolen og på fritiden dersom man ikke er aktiv i idrett. Jeg mener ikke at dette er idrettens ansvar, men det er en utfordring, slik jeg ser det.. Aller mest er jeg nysgjerrig på å høre fra dere som har idrettsungdom 😊 Anonymkode: e9322...d15
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 7. mai 2022 #2 Skrevet 7. mai 2022 Jeg vet ikke om det ikke er mulig å være en del av det som skjer uten å være en del av idretten , men jeg vet at idretten åpner mange dører. Vi voksne har et godt nettverk i idretten og barna har en god og trygg arena . Ser også ( dessverre må jeg si) at det er de ungdommene som er gode i idrett som er populære.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2022 #3 Skrevet 7. mai 2022 mamma til adhd gutt<3 skrev (Akkurat nå): Jeg vet ikke om det ikke er mulig å være en del av det som skjer uten å være en del av idretten , men jeg vet at idretten åpner mange dører. Vi voksne har et godt nettverk i idretten og barna har en god og trygg arena . Ser også ( dessverre må jeg si) at det er de ungdommene som er gode i idrett som er populære. Ja, og det er endel av utfordringen. De ungdommene som er populære er ofte en aktiv del av idretten. De setter standarder for hvem som er «ute» og hvem som er «inne» og i mange tilfeller virker det som om de har litt manglende evne til å inkludere og gi folk en sjanse. Igjen - det er jo ikke sånn at dette er idrettens ansvar. Men jeg spør meg hvorfor det er slik. Det er vel gjerne sånn at de ville vært på samme måte uansett om de var med i idrett eller ikke - men det er i mine øyne synd at så mange av «lederne» oppfører seg så lite forbilledlig. HI Anonymkode: e9322...d15
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2022 #4 Skrevet 7. mai 2022 Det er vel si enkelt som at de man holder på med idrett sammen med kjenner man bedre og har mer felles med enn de andre og da er man mer med dem utenom treninger også. Anonymkode: db29c...cc8
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 7. mai 2022 #5 Skrevet 7. mai 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Det er vel si enkelt som at de man holder på med idrett sammen med kjenner man bedre og har mer felles med enn de andre og da er man mer med dem utenom treninger også. Anonymkode: db29c...cc8 Jeg tror det er slik ja. Det blir gjerne ikke så mye tid til annet enn trening/idrett og skole og da ser man jo kompiser på trening. Det er i alle fall sånn her.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2022 #6 Skrevet 7. mai 2022 Jeg drifter en barneaktivitet som ofte får de som ikke trives i idretten. og fellestrekket er jo at inkludering er lik null, "vil du ikke det vi vil og så mye som vi vil at det skal skje så synd for deg". Greier du ikke lære deg spagat med riktig fot foran eller spille fotballl 5 av 7 dager i uken så synd for deg. Foreldrene kommer ofte å sier at barna har fått et nytt liv, at de kan bli kjent med andre på en helt annen måte... Jeg syns iallefall idretten her i bygda driftes på en ekstremt egoistisk og selvopptatt måte. De går foran alt. det må være plass til flere enn de som innordner seg alle krav uten å mukke. OG så mye tid det forventes at du skal bruke... det er jo få som blir profesjonelle idrettsutøvere og kan leve av det. Anonymkode: 1bfa1...328
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 7. mai 2022 #7 Skrevet 7. mai 2022 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Ja, og det er endel av utfordringen. De ungdommene som er populære er ofte en aktiv del av idretten. De setter standarder for hvem som er «ute» og hvem som er «inne» og i mange tilfeller virker det som om de har litt manglende evne til å inkludere og gi folk en sjanse. Igjen - det er jo ikke sånn at dette er idrettens ansvar. Men jeg spør meg hvorfor det er slik. Det er vel gjerne sånn at de ville vært på samme måte uansett om de var med i idrett eller ikke - men det er i mine øyne synd at så mange av «lederne» oppfører seg så lite forbilledlig. HI Anonymkode: e9322...d15 Jeg tror ikke at det er slik at man automatisk holdes utenfor hvis man ikke liker idrett. Her spiller ofte kompisene basket på skolen feks , det er idrettsgutta . Alle er velkomne, men de som ikke liker gym og idrett ønsker jo gjerne ikke å delta. På den måten blir det jo litt delte grupper på skolen.
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 7. mai 2022 #8 Skrevet 7. mai 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Jeg drifter en barneaktivitet som ofte får de som ikke trives i idretten. og fellestrekket er jo at inkludering er lik null, "vil du ikke det vi vil og så mye som vi vil at det skal skje så synd for deg". Greier du ikke lære deg spagat med riktig fot foran eller spille fotballl 5 av 7 dager i uken så synd for deg. Foreldrene kommer ofte å sier at barna har fått et nytt liv, at de kan bli kjent med andre på en helt annen måte... Jeg syns iallefall idretten her i bygda driftes på en ekstremt egoistisk og selvopptatt måte. De går foran alt. det må være plass til flere enn de som innordner seg alle krav uten å mukke. OG så mye tid det forventes at du skal bruke... det er jo få som blir profesjonelle idrettsutøvere og kan leve av det. Anonymkode: 1bfa1...328 Jeg er veldig enig i at det BURDE være rom for alle i idretten. De som ønsker å spille fotball en gang i uken og de som gjerne vil trene hver dag. Problemet starter når det feks kun er et lag. På et lag blir det for store forskjeller da. Det beste er hvis det er nok unge til å kunne ha forskjellige lag hvor de som er med kun for det sosiale feks spiller og et for de som brenner for det .
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2022 #9 Skrevet 7. mai 2022 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Jeg drifter en barneaktivitet som ofte får de som ikke trives i idretten. og fellestrekket er jo at inkludering er lik null, "vil du ikke det vi vil og så mye som vi vil at det skal skje så synd for deg". Greier du ikke lære deg spagat med riktig fot foran eller spille fotballl 5 av 7 dager i uken så synd for deg. Foreldrene kommer ofte å sier at barna har fått et nytt liv, at de kan bli kjent med andre på en helt annen måte... Jeg syns iallefall idretten her i bygda driftes på en ekstremt egoistisk og selvopptatt måte. De går foran alt. det må være plass til flere enn de som innordner seg alle krav uten å mukke. OG så mye tid det forventes at du skal bruke... det er jo få som blir profesjonelle idrettsutøvere og kan leve av det. Anonymkode: 1bfa1...328 Dette er årsaken til at mine barn ikke er en del av idretten også. De gikk på med liv og lyst, og fikk etterhvert beskjed fra de andre hvor skapet skulle stå. De var ikke gode nok for laget, og mistet motivasjonen. Og det er klart at - som noen over nevner - man holder seg med dem man kjenner best. Så lenge ikke laget blir veldig toneangivende mht. Hva som er kult og ikke, og hvem som er inne og ikke på skolen. HI Anonymkode: e9322...d15
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå