Gå til innhold

Barn på trampoline på kvelden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge mener dere det er greit at barn er ute på trampolinen utover kvelden på hverdager og i helgen når trampolinen står slik at det ikke vender noen soveromsvinduer ut mot den?

Anonymkode: 69983...f34

Fortsetter under...

Skrevet

Så lenge som helst egentlig. Hadde stussa litt over hopping til langt på natt, men ikkje blitt plaga. Vi har trampoline, naboen ved sida av har trampoline og naboen over oss har trampoline. Kan ikkje hugse å ha blitt sjenert av det på noko tidspunkt.

Skrevet

Så lenge det ikke skrikes og gaules går glade hoppende barn under lyder man må regne med når man bor med.mennesker.

Skrevet
sug lut skrev (3 minutter siden):

Så lenge det ikke skrikes og gaules går glade hoppende barn under lyder man må regne med når man bor med.mennesker.

Skriking og gauling er haram heilt uavhengig av trampoline.

Skrevet

Det har jeg ingen begrensninger på.

Regner med at barna skal inn å legge seg før jeg skal sove uansett ;)

Anonymkode: 63fcf...183

Skrevet

Jeg har aldri hatt noen begrensninger på det, men hyling og styring har de ikke fått lov til uansett og de vet ca når de små nabobarna legger seg så da har de vært stillere etter det. 
Jeg har snakket med naboene slik at jeg vet at ungene ikke bråker for mye og fått vite ca når deres barn legger seg. Slikt går jo frem og tilbake, vi er ett hus fult av Bmennesker og hadde ikke vært noe kult om nabobarna hulte ute klokka sju på en lørdag. 

Nå var det flere naboer som brukte vår trampoline. Den sto slik at vi var tre naboer som hadde innsyn til den og alle ungene brukte den. Samme regler for alle. Vi var faktisk ett nabolag som snakket med hverandre, tok en kaffekopp over hekken men vi rant ikke ned hos hverandre. Selv om alle naboenei nabolaget gikk inn og ut av hverandres dører hele tiden. 

Anonymkode: c89bd...a32

Annonse

Skrevet

Dette er jo lovregulert, så egentlig ikke så mye å synse om. Mellom 23 og 07 skal det være ro. Utenom det er trampoline helt ok. Latter og lek også. Men skriking og bråking kan godt foreldre regulere, uansett tid på døgnet. 

Vi har bodd i byggefelt. Støy var null problem, men røykende naboer, som røykte utenfor nesten døgnet rundt, og gjorde at lufting var umulig, alt luktet røyk, gjorde at vi flyttet. Aldri mer!

Nå bor vi rundt 500 m fra nærmeste nabo/byggefelt, med en «høyde» (minifjell) mellom oss, så her tar vi lite hensyn til om det er tirsdag eller søndag, sent eller tidlig, når vi bråker med motorsag og snekring eller barna leker høylydt. (Har sjekket med naboene, de sier at de ikke hører oss).

Velger man å bo tett i tett så velger man jo selvsagt også å tåle naboenes liv med den støyen (og røyken🤢) som følger med, så lenge de holder seg innenfor det som er lovlig. 

Anonymkode: 32547...d6d

Skrevet
On 5/6/2022 at 9:50 PM, Anonym bruker said:

Hvor lenge mener dere det er greit at barn er ute på trampolinen utover kvelden på hverdager og i helgen når trampolinen står slik at det ikke vender noen soveromsvinduer ut mot den?

20-21 på hverdag og 22 i helger, kommer jo litt an på alderen på barnet,men nå tenker jeg forhold til mitt egent

Anonymkode: ee54f...67f

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 5/6/2022 den 21.50):

Her vi bor i et sameie med små hager og soveromsvinduer, uteplasser tett på alle kanter har vi kommet frem til at hopping stort sett avsluttes cirka kl 20. Jeg synes hagestørrelse og beliggenhet har mye å si, hadde det vært store hager og trampoliner plassert lenger unna og på den siden av huset man ikke sitter ute/har soverom kunne de hoppet mye lenger. Det har kanskje også litt å si om de hopper forholdsvis rolig eller om det er mye hyling og skriking. Naboen har 5 barn og det er ekstremt mye lyd når de er ute og hopper, så det er veldig fint å få avsluttet det i 20-tida. 

Anonymkode: 7d70f...33c

Skrevet

Vi bor i en gate med hus tett i tett. Hører godt at naboen tre hus bortenfor hopper og gaper og krangler til langt på kveld. Den knirker veldig, samme som vår, selvom det er nye trampoliner. 

Hvis barna klarer å holde ett normalt lydnivå, tenker jeg senest kl 21.

Vet naboen har små barn, så jeg tar med mine store barn inn kl senest 20. De trenger ikke gape og leke ute etter kl 20.

Anonymkode: 8d18a...247

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...