Anonym bruker Skrevet 6. mai 2022 #1 Skrevet 6. mai 2022 Hvordan feirer dere? Ut og går i tog? Kun hjemme å slapper av? Møtes storfamilien til middag? Champagnefrokost? Anonymkode: b091f...222
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 6. mai 2022 #2 Skrevet 6. mai 2022 I år går ingen i tog så vår dag vil se slik ut; starter dagen med champagne med noen naboer og venner. Etter det blir det lang frokost , helst utendørs. Vi flagger selvsagt og bunaden kommer på. Vi før besøk av familien utpå dagen og da blir det grilling og kaker/is. Rolig og fin dag!
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2022 #3 Skrevet 6. mai 2022 God frokost, se ungen i barnetoget ved UD, et par glass vin på veien hjem, champagnelunsj med gjester etterfulgt av middag på restaurant Anonymkode: 6ce60...34b
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2022 #4 Skrevet 6. mai 2022 Skal ha champagne og god frokost som i frukt og skalldyr til frokost. Vi setter oss deretter ned for å se på NRK og barnetog forbi slottet osv. Så går vi ut og kjøper softis og kaffe. Setter oss ett eller annet sted og ser på folk. Til slutt hjem for å drikke vin og grille god mat med naboene. Ingen barn her. Anonymkode: af34e...60a
*Miss Marple* Skrevet 6. mai 2022 #5 Skrevet 6. mai 2022 Hastig frokost, få barna i toget og stille oss opp med flagg og tårer i øynene. Før har vi vært i sentrum hele formiddagen, men under covid har vi endret det til å samle storfamilien til lunsj som varer til den bikker over i kveldsmat. Så det blir litt leker for barna på idrettsplassen før resten av dagen tilbringes hos mine foreldre. Jeg gleder meg som et barn 🇳🇴
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2022 #6 Skrevet 6. mai 2022 Hastig morgen, til sentrum og se barnetog. Ungene går i tog og vi står og vinker. I år har vi valp så det blir rett hjem etterpå også får vi noen naboer på besøk til grilling og kos. Vanligvis blir vi i byen og ser russetog og borgertog før det er grilling med venner. Barneskolen er vi ferdig med, ungene har vokst fra leker, kaker og is der ( yngste er 13 år) Anonymkode: 7a7c1...808
KellyTaylor Skrevet 6. mai 2022 #7 Skrevet 6. mai 2022 Frokost av den vanlige sorten, barnetog, ut på restaurant for en matbit, skolearrangement og så jobb for mitt vedkommende. Resten samles hos mine foreldre for grilling. Endelig en normal 17.mai med kjas og mas som for 3 år siden. Bare elsker ❤️
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2022 #8 Skrevet 6. mai 2022 Vanlig frokost, barnetog med påfølgende leker og samling på skolen. Grilling hos kusine med storfamilien etterpå. Bunad, flagg, masse is, nasjonalsang, "Gratulerer med dagen!", smil og latter 😁 Anonymkode: a35a6...6ec
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2022 #9 Skrevet 6. mai 2022 Forhåpentligvis rekker vi å kaste i oss litt frokost før det bærer av gårde for å gå i barnetog. Deretter er det aktiviteter på barneskolen, og etter det aktiviteter på lokalet i bygda. Bunad, festdrakt, flagg, "ja vi elsker", pølser og så mange is unga orker å spise. Avslutter nok med grilling hjemme, kanskje med noen besteforeldre på besøk. I år har vi en speider da, så må egentlig ut alt for tidlig for å være med på noe greier der å. Det skjer mye, ikke akkurat tid til noe champagnefrokost (ikke at det lar seg gjøre med små barn og distanser som innebærer at vi må kjøre bil uansett da). Men mulig det blir et glass til middagen 🥳 Anonymkode: 5208f...cac
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2022 #10 Skrevet 6. mai 2022 Henger opp flagget kl 8 til salutten, skyndter oss å få på oss bunader og pentøy. Må være i byen 9:30 og det er alltid kø. Toget går kl 10. henter ungene fra tog 11:30. Tusler på brygga og ser folk før vi drar på skolen. Toget går 13:00, vi arrangerer 17.mai på skolen i år. Kl 17 er det russetog og så er det hjem å slappe av/spise/grille før fyrverkeriet Anonymkode: bff59...40c
Ekspatt Skrevet 6. mai 2022 #11 Skrevet 6. mai 2022 Jeg er en av de som bidrar til at det er musikk i gatene, så det begynner med flaggappell åtte blank, og deretter går det slag i slag. Det blir fint å gjøre det skikkelig igjen, etter noen år med rimelig laber stemning i gatene og hemmelig spilling uten publikum.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2022 #12 Skrevet 6. mai 2022 I år blir det normal 17.mai igjen.❤ Står opp og heiser flagget kl 8. Ser på nrk, mens jeg venter på at resten står opp. Frokostbordet dekkes i flaggets farger og vi spiser en god frokost, med nystekte rundstykker, spekemat osv. Så pynter vi oss og drar dit feiringa skal være (går på omgang mellom bygdene), der vi går i tog og koser oss med mat, kaker og leker utover ettermiddagen. Etterpå drar vi gjerne på en liten fisketur, hvis været tillater det, før vi legger unger og krøller oss sammen i sofakroken. Anonymkode: a0800...4c6
LillaGorilla♥♥ Skrevet 6. mai 2022 #13 Skrevet 6. mai 2022 En god frokost på pent dekket bord, gå i tog ned til skolen der vi hører taler og tar en is. Hjem for å se litt av togene landet rundt, før vi drar opp til min far for å grille. Så ut og se på folketoget, før dessert og mer tog på tv.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2022 #14 Skrevet 6. mai 2022 Stresse for å rekke flaggheising på skolen, jobbe i komiteen hele feiringen, så skal jeg bort på feiring etter det er iver. Full fart, men heldigvis siste året jeg er i komité. Har gjort et eller annet til skolefeiringen siden 2014 med unntak av to år med korona, og gleder meg stort til neste år. Da skal jeg se på de andre som jobber og vet at det ikke er meg noen gang igjen Anonymkode: a3410...6f6
Leverpostei Skrevet 7. mai 2022 #15 Skrevet 7. mai 2022 Vi samler storfamilien til frokost klokken 7, og så er det korps, tog og dugnad på to skoler (der har vi rotet det litt til for oss selv). Gode besteforeldre styrker laget begge steder. Til slutt krysser jeg fingrene for at vi kan lande i hagen med grilling og sol, bare med med mann og barn.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2022 #16 Skrevet 7. mai 2022 Gå i tog, være litt oppe i byen, gå til skolen hvor det er arrangement. Tusle hjem og grille. Får besøk til middag. Dessert og vannballong krig. 😊😊 Anonymkode: 5d270...1ae
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2022 #17 Skrevet 9. mai 2022 On 5/6/2022 at 6:53 PM, Anonym bruker said: Hvordan feirer dere? Ut og går i tog? Kun hjemme å slapper av? Møtes storfamilien til middag? Champagnefrokost? Anonymkode: b091f...222 barnet går i tog ,så ser på det, så er vi litt i byn, før i drar på skolen til barnet og er med på aktiviter og diverse der, får vi spiser middag med besteforeldrene ❤️ Anonymkode: babc2...8a8
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2022 #18 Skrevet 9. mai 2022 Ut og se de minste i tog, så slappe av med mannen. Ungdommen har andre planer. Anonymkode: bd6ff...e39
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå