Anonym bruker Skrevet 6. mai 2022 #51 Skrevet 6. mai 2022 Anonym bruker skrev (23 minutter siden): Det er vel det hun vil. Anonymkode: bd8f9...e06 Du kan vel selv svare på hva annet du viser enn sutring? Anonymkode: d30d2...a45
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2022 #52 Skrevet 6. mai 2022 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Du kan vel selv svare på hva annet du viser enn sutring? Anonymkode: d30d2...a45 Gjør det godt i sjelen å være så jævla slem? Anonymkode: 45861...8fa
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2022 #53 Skrevet 6. mai 2022 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Gjør det godt i sjelen å være så jævla slem? Anonymkode: 45861...8fa Det er ikke jeg som styrer sannheten her. Anonymkode: d30d2...a45
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2022 #54 Skrevet 6. mai 2022 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Det er ikke jeg som styrer sannheten her. Anonymkode: d30d2...a45 Hvis en person sier, "jeg hater mørkhudede" så sier den personen sannheten. At du synes at HI sutrer er ikke særlig interessant. Anonymkode: b6a2d...086
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2022 #55 Skrevet 6. mai 2022 Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Det er ikke jeg som styrer sannheten her. Anonymkode: d30d2...a45 Så det gjør godt altså. Så stusselig du er. Anonymkode: 45861...8fa
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2022 #56 Skrevet 7. mai 2022 Anonym bruker skrev (På 2022-5-6 den 0.18): Man kan gjøre mye selv. Sant det. Men ikke alt man kan styre eller klarer å gjøre. Anonymkode: bd8f9...e06 Jo, man kan styre livet sitt selv. Man ekskluderer, distanserer seg fra folk som ikke vil en vel. Anonymkode: 8e14a...ac5
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2022 #57 Skrevet 7. mai 2022 Anonym bruker skrev (På 6.5.2022 den 0.09): Gjør man det? Anonymkode: bd8f9...e06 Ja. Man velger å ikke ta kontakt med folk. Man velger å ikke starte med en hobby for å treffe folk. Man velger å ikke invitere kollegaer med på saker. Osv osv. Så ja - man velger det selv. Anonymkode: ca352...587
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2022 #58 Skrevet 7. mai 2022 Jeg synes det er trist at folk er ensomme. Ensomhet er jo bevist å være farlig for helsen. Samtidig er man jo også ansvarlig for seg selv. Alle kan ikke sitte og vente på at andre skal ta kontakt. Noen er mer sensitiv for et nei og vegrer seg dermed for å spørre igjen. Jeg har en venninne fra ungdomsskolen som jeg mistenker er ganske ensom. Jeg prøver å holde kontakten med henne, men jeg rekker ikke det alltid i en hektisk hverdag. Jeg vet også at hun ikke gjør noe som helst for å få kontakt med andre. Det har nok ganske mye å si at hun er svært forsiktig og ganske engstelig. Anonymkode: 1cce8...754
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2022 #59 Skrevet 7. mai 2022 Anonym bruker skrev (På 5.5.2022 den 22.53): Dem som er ensom og alene eller er det deres egen skyld? Anonymkode: bd8f9...e06 Jeg tror ikke det er noe svart-hvitt svar her. Jeg syns jo synd på en gammeltante som sitter alene, men det er faktisk hennes skyld. Hun har skapt drama og uvennskap med så og si nesten hele storfamilien og naboer. Venner dør nå pga alder. Det er kun meg og en fetter av henne igjen. Mine foreldre gjør noen spede forsøk på kontakt men blir avvist, hun har ikke kontakt med egne søsken pga arvestrid, hvor hun trumfet igjennom endel ting og så ble sur. Detter er hun jo skyld i. og frontene her er så steile at jeg har i 15 år foreslått familieterapi, men ingen av partene blir enige om hvem som skal benyttes til dette og hvem som skal ringe den man kan bruke. Og hun setter føringer for hva som skal diskuteres og hva søsken skal si unnskyld for. Her mener jeg at hun har skyld i sin ensomhet MEN: jeg har valgt å ha kontakt og gjør så godt jeg kan, bor 2 timer unna så det sier seg selv blir sporadisk. Men jeg syns jo synd på henne som nå lever konsekvensene av å ha vært vanskelig mot alle for 20-30 år siden. Men hun analyserer jo alt og fører regnskap for alt av kontakt og hvem gjorde hva nå... OG så har du de som surrer rundt i mer 20-60 års alderen og føler seg ensomme. Vi flyttet til nytt sted og jeg følte meg jo litt alene og ensom utenom familien i en periode. Men da måtte jeg ta et tak i meg selv, melde meg inn i lag og foreninger og gjennom det neste året hadde jeg jo fått meg et nettverk. Der tenker jeg altså at de som ikke tar iniativ selv og forblir ensomme er jo skyld i det selv? Men så er det jo ulike ressurser hos folk og det er vel på en måte litt synd på de som ikke tør å ta iniativ selv og venter på at andre tar kontakt og de kan jeg vel føle litt for, men jeg tror jo alle kan forsøke på nytt selv om du har blitt skuffa av noen andre, for resten av menneskeheten trenger ikke være lik.... Så ja takk begge deler? Anonymkode: c60d6...7e0
HeiteH Skrevet 7. mai 2022 #60 Skrevet 7. mai 2022 Ja, det syns jeg. Samtidig kan de aller fleste ensomme selv bedre situasjonen. Og noen er så uspiselige at det ikke kan forventes at andre (ikke-profesjonelle) skal makte å henge.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2022 #61 Skrevet 7. mai 2022 Nei, stort sett ikke. Det er ikke mange jeg vet om og dem jeg vet om er såpass ubehagelige å omgås at de kan takke seg selv. Selvfølgelig synd for dem, men ikke noe jeg bruker tid på. Anonymkode: 5b64e...94c
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2022 #62 Skrevet 7. mai 2022 Takk til dere som svarer. Interessant å lese. Hører gjerne flere. Anonymkode: bd8f9...e06
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2022 #63 Skrevet 7. mai 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Takk til dere som svarer. Interessant å lese. Hører gjerne flere. Anonymkode: bd8f9...e06 3 sider var ikke nok å drukne selvmedlidenheten i? Anonymkode: ca352...587
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2022 #64 Skrevet 7. mai 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Takk til dere som svarer. Interessant å lese. Hører gjerne flere. Anonymkode: bd8f9...e06 Hva vil du høre? At det er synd på de som er ensomme? Eller at det ikke er synd på dem? Anonymkode: 92349...568
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2022 #65 Skrevet 9. mai 2022 On 5/5/2022 at 10:53 PM, Anonym bruker said: Dem som er ensom og alene eller er det deres egen skyld? Anonymkode: bd8f9...e06 Kommer an på hvem det er og hvorfor, men noen synes jeg selvsagt synd på Anonymkode: f0e49...e31
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå