Anonym bruker Skrevet 6. mai 2022 #26 Skrevet 6. mai 2022 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Ikke jeg som kaller folk for "gnagsår". Så med tanke på at du går rundt med en slik oppførsel så er det en av to muligheter, den ene er at du er ensom og derfor har helt rett i din påstand at alle som ikke "oppfører seg normalt pent" ikke har venner, eller også har du venner likevel, i så fall tar du jo feil for da får folk som ikke "oppfører seg normalt pent" likevel venner. Anonymkode: b6a2d...086 Jeg oppfører meg pent, og jeg har mange gode venner som kan oppføre seg. De gnager ikke, noe som faktisk er kriteriet for vennskap. Anonymkode: 92349...568
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2022 #27 Skrevet 6. mai 2022 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Jeg oppfører meg pent, og jeg har mange gode venner som kan oppføre seg. De gnager ikke, noe som faktisk er kriteriet for vennskap. Anonymkode: 92349...568 Da motbeviser du din egne påstand. Å omtale mennesker på den måten du gjør er ikke å "oppføre seg pent". Likevel har du venner. Det motbeviser din egen hypotese, at folk som ikke "oppfører seg pent" ikke skulle ha venner. Så da må du forkaste den hypotesen og finne en ny forklaring på hvorfor enkelte er ensomme. Anonymkode: b6a2d...086
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2022 #28 Skrevet 6. mai 2022 Anonym bruker skrev (20 minutter siden): Da motbeviser du din egne påstand. Å omtale mennesker på den måten du gjør er ikke å "oppføre seg pent". Likevel har du venner. Det motbeviser din egen hypotese, at folk som ikke "oppfører seg pent" ikke skulle ha venner. Så da må du forkaste den hypotesen og finne en ny forklaring på hvorfor enkelte er ensomme. Anonymkode: b6a2d...086 Jeg har ikke svart på hvorfor mennesker er ensomme, jeg har svart at jeg aktivt velger bort mennesker som deg. Og du fortsetter å bevise poenget mitt, takk for det. Anonymkode: 92349...568
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2022 #29 Skrevet 6. mai 2022 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Ja, det gjør jeg. Har selv en gammel og ensom far. Jeg besøker ham så ofte jeg kan, men bor på en annen kant av landet, så det blir langt fra ofte nok. Det gjør meg skikkelig trist å tenke på at han sitter alene dag ut og dag inn. I studietiden jobbet jeg på en pub, og vaktene på lille julaften var triste. Da satt det ensomme der som ikke hadde kontakt med familien, og som ikke hadde noen å være sammen med på julaften. Anonymkode: d23ec...5d6 Kan han ikke ta ansvar og flytte dit du og evt barnebarna bor? Kanskje ikke lett å flytte i eldre alder, men man har jo et valg. Anonymkode: a1c0a...0e0
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2022 #30 Skrevet 6. mai 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Åh, i et land med over 5 millioner mennesker finnes det bare tusenvis av folk å bli kjent med? Da forklarer det jo veldig godt hvorfor det er så mange som er ensomme. Hva skal til for å bli kjent med deg? Jeg vil komme innom på en kopp kaffe, eller te egentlig jeg er ikke så glad i kaffe, du stiller vel opp frivillig ikke sant? Hvis ikke så er det en forklaring på hvorfor det er så vanskelig å bli kjent med folk i dag, folk er tilbakeholdne. Folk er ikke så veldig åpne for å bli kjent med fremmede, med personer de ikke har møtt fra før, ikke kjenner til fra før. Men du vil vel motbevise dette, ikke sant? Så du stiller opp frivillig med åpen profil så jeg kan sende deg en melding så vi kan bli kjent, ikke sant? For du vil vel motbevise at det er vanskelig å bli kjent med folk i dag, vil du ikke? Anonymkode: b6a2d...086 Jeg er med på språksprell i kommunen. Da hjelper jeg innvandrere med å lære norsk. Vi øver på norsk mens vi lager mat, går turer, prater om ulike tema osv. jeg har fått mange nye venner. Samt at jeg som ufør føler at det er bruk for meg et par timer i uka. i tillegg er jeg besøksvenn for en gammel dame på eldresenteret her. Jeg triller ho ut i Hagen, vi prater og spiser vafler! jeg var ensom og hadde tunge dager pga jeg ikke kan jobbe. De få vennene jeg har er selvsagt travle med egen familie, men er gull verdt de gangene vi møtes. Anonymkode: a1c0a...0e0
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2022 #31 Skrevet 6. mai 2022 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Jeg opplevde ensomhet en gang da jeg var langt unna familie, og da skjønte jeg hvor jævli den følelsen er. Det hadde jeg ikke skjønt tidligere, men etter det har jeg stor sympati med de som er ensomme. Nå vet jeg ikke om ensomhet egentlig er problemet ditt. Det virker som om det er et stort tomrom i deg og i livet ditt, men uansett hvem du treffer og hvem du har rundt deg så er det ikke nok. Det er akkurat som om ingen gir deg det du trenger, og de tar ikke kontakt ofte nok, de avtaler ting med andre hvor du da blir skuffet og føler deg utelatt og du forventer initiativ fra omgivelsene uten å ville ta så mye selv. Så, jeg tror kanskje at du må tenke deg inn over deg selv. Finne ut om du kanskje burde gjøre noe annet enn det du gjør i livet ditt? Finne ut om hverdagen din bør bestå av noe annet enn det du nå legger i den? Jeg tror nemlig at det du savner ikke handler så mye om andre mennesker, men en grunnleggende utilfredshet med tilværelsen, og det er ikke andre som kan gi den mening for deg. Anonymkode: ca763...fc5 Her er nok kjernen, ja. Anonymkode: 2f6c5...073
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2022 #32 Skrevet 6. mai 2022 Ja det gjør jeg. For ingen ønsker å være verken ensom eller alene. Selv om man kan ha skyld k det, så er det ingen som gjør det med vilje. Noen sliter mer med hvordan de skal oppføre seg sosialt osv og trenger mer rettledning og forståelse enn andre. Anonymkode: 6699d...668
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2022 #33 Skrevet 6. mai 2022 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Jeg har ikke svart på hvorfor mennesker er ensomme, jeg har svart at jeg aktivt velger bort mennesker som deg. Og du fortsetter å bevise poenget mitt, takk for det. Anonymkode: 92349...568 😳 Anonymkode: 6699d...668
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 6. mai 2022 #34 Skrevet 6. mai 2022 Nja, ikke på generelt grunnlag. Noen mennesker har oppført seg på en så uspiselig måte at man rett og slett ikke kan bruke energi på dem, og da tenker jeg at de velger ensomheten selv. De kan endre adferd om de vil. Så har du dem som er mer ufrivillig ensomme, som kanskje ikke helt vet hvordan de skal komme inn i et miljø. Kanskje spesielt vanskelig om man er nyinnflyttet til en liten plass, hvor fritidstilbudet til voksne er fraværende. Eldre mennesker som sliter med å komme seg ut, og som har mistet sine tidligere omgangsvenner pga alder og sykdom. Ikke alle har familie som kan eller vil fylle den plassen heller. De to siste eksemplene syndes jeg litt synd på. Men så har du også de som dyrker ensomheten og fraskriver seg fullstendig ansvar. Det er andres feil at de er ensomme, andres ansvar for å ta kontakt og andres urimelighet når det kommer til å «forstå» hvor synd det er på den stakkars ensomme. Disse henger litt sammen med det første eksemplet, og sympatien min ligger helst i at de ikke evner å se at de enkelt kan gjøre noe med ensomheten sin.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2022 #35 Skrevet 6. mai 2022 Jeg spør generelt om ensomhet og å være alene. Synes selv synd i dem som er ensom og har få/ingen som bryr seg om seg. Så dere tenker det er personligheten som gjør at man blir ensom? Anonymkode: bd8f9...e06
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2022 #36 Skrevet 6. mai 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Jeg spør generelt om ensomhet og å være alene. Synes selv synd i dem som er ensom og har få/ingen som bryr seg om seg. Så dere tenker det er personligheten som gjør at man blir ensom? Anonymkode: bd8f9...e06 Du spør ikke generelt, du spør for din egen del for å kunme trykke deg selv ned i helga. Finn på noe annet, kom deg ut av hus eller inviter så kanskje du faktisk møter noen. Anonymkode: bec7d...ecf
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2022 #37 Skrevet 6. mai 2022 Anonym bruker skrev (17 timer siden): Jeg opplevde ensomhet en gang da jeg var langt unna familie, og da skjønte jeg hvor jævli den følelsen er. Det hadde jeg ikke skjønt tidligere, men etter det har jeg stor sympati med de som er ensomme. Nå vet jeg ikke om ensomhet egentlig er problemet ditt. Det virker som om det er et stort tomrom i deg og i livet ditt, men uansett hvem du treffer og hvem du har rundt deg så er det ikke nok. Det er akkurat som om ingen gir deg det du trenger, og de tar ikke kontakt ofte nok, de avtaler ting med andre hvor du da blir skuffet og føler deg utelatt og du forventer initiativ fra omgivelsene uten å ville ta så mye selv. Så, jeg tror kanskje at du må tenke deg inn over deg selv. Finne ut om du kanskje burde gjøre noe annet enn det du gjør i livet ditt? Finne ut om hverdagen din bør bestå av noe annet enn det du nå legger i den? Jeg tror nemlig at det du savner ikke handler så mye om andre mennesker, men en grunnleggende utilfredshet med tilværelsen, og det er ikke andre som kan gi den mening for deg. Anonymkode: ca763...fc5 Jeg vet ikke hva det er? Kanskje et tom rom med av hva? Livet er og blir bare ikke bra. Klarer bare ikke livet mitt. Ønsker en annens liv og vil ikke være meg. Anonymkode: bd8f9...e06
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2022 #38 Skrevet 6. mai 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Jeg vet ikke hva det er? Kanskje et tom rom med av hva? Livet er og blir bare ikke bra. Klarer bare ikke livet mitt. Ønsker en annens liv og vil ikke være meg. Anonymkode: bd8f9...e06 Dette er ikke skrevet for at noen skal synes synd i meg. Bare sannheten. Anonymkode: bd8f9...e06
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2022 #39 Skrevet 6. mai 2022 Anonym bruker skrev (12 timer siden): Kan han ikke ta ansvar og flytte dit du og evt barnebarna bor? Kanskje ikke lett å flytte i eldre alder, men man har jo et valg. Anonymkode: a1c0a...0e0 Han kan ikke det. Min demente mor bor på sykehjem i kommunen deres, og han er selv på kanten til å bli pleietrengende på grunn av kraftig kols (men fortsatt for sta til å ta imot hjelp). Jeg har dårlig samvittighet for mamma også, men hun kjenner meg ikke igjen, og har slått seg godt til ro på sykehjemmet, så det blir ikke det samme. Pappa kommer seg ikke ut selv, men ville aldri flyttet fra mamma uansett. Anonymkode: d23ec...5d6
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2022 #40 Skrevet 6. mai 2022 Anonym bruker skrev (48 minutter siden): Dette er ikke skrevet for at noen skal synes synd i meg. Bare sannheten. Anonymkode: bd8f9...e06 Ikke at jeg trodde det heller. Måtte bare rette opp i det. Anonymkode: bd8f9...e06
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2022 #41 Skrevet 6. mai 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Ikke at jeg trodde det heller. Måtte bare rette opp i det. Anonymkode: bd8f9...e06 Det er skrevet for å gi deg selv enda mer grunn til å synes synd på deg selv. Andres sympati er jo ikke så viktig. Du har mer enn nok for deg selv. Anonymkode: d30d2...a45
sug lut Skrevet 6. mai 2022 #42 Skrevet 6. mai 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg spør generelt om ensomhet og å være alene. Synes selv synd i dem som er ensom og har få/ingen som bryr seg om seg. Så dere tenker det er personligheten som gjør at man blir ensom? Anonymkode: bd8f9...e06 Det trenger det ikke være. Omstendigheter, valg, tilfeldigheter, eller personlighet.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2022 #43 Skrevet 6. mai 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Det er skrevet for å gi deg selv enda mer grunn til å synes synd på deg selv. Andres sympati er jo ikke så viktig. Du har mer enn nok for deg selv. Anonymkode: d30d2...a45 Hvorfor sier du det? Anonymkode: bd8f9...e06
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2022 #44 Skrevet 6. mai 2022 sug lut skrev (1 time siden): Det trenger det ikke være. Omstendigheter, valg, tilfeldigheter, eller personlighet. Tenker som deg at det kan være forskjellige grunner. Anonymkode: bd8f9...e06
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2022 #45 Skrevet 6. mai 2022 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Hvorfor sier du det? Anonymkode: bd8f9...e06 Fordi du er et gnagsår. Har dessverre lært deg å kjenne. Anonymkode: d30d2...a45
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2022 #46 Skrevet 6. mai 2022 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Fordi du er et gnagsår. Har dessverre lært deg å kjenne. Anonymkode: d30d2...a45 Liker du meg ikke? Anonymkode: bd8f9...e06
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2022 #47 Skrevet 6. mai 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Liker du meg ikke? Anonymkode: bd8f9...e06 Hun er ute etter å provosere, å få reaksjoner. Overse den brukeren bare. Hun kan umulig "ikke like" deg, hun kjenner deg ikke. Hun er ute etter å få slike reaksjoner fra deg som dette. Helst av alt vil hun at du skal bli lei deg. Anonymkode: b6a2d...086
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2022 #48 Skrevet 6. mai 2022 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Liker du meg ikke? Anonymkode: bd8f9...e06 Hva er det å like? Sutringa di? Anonymkode: d30d2...a45
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2022 #49 Skrevet 6. mai 2022 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Hva er det å like? Sutringa di? Anonymkode: d30d2...a45 Judge judy ringte å etterlyste deg, de savnet en person som liker å lage drama Anonymkode: 6699d...668
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2022 #50 Skrevet 6. mai 2022 Anonym bruker skrev (39 minutter siden): Hun er ute etter å provosere, å få reaksjoner. Overse den brukeren bare. Hun kan umulig "ikke like" deg, hun kjenner deg ikke. Hun er ute etter å få slike reaksjoner fra deg som dette. Helst av alt vil hun at du skal bli lei deg. Anonymkode: b6a2d...086 Det er vel det hun vil. Anonymkode: bd8f9...e06
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå