Anonym bruker Skrevet 5. mai 2022 #1 Skrevet 5. mai 2022 Dem som er ensom og alene eller er det deres egen skyld? Anonymkode: bd8f9...e06
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2022 #2 Skrevet 5. mai 2022 Ja, også selv om det er deres egen feil (stort sett). Anonymkode: a3cf4...705
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2022 #3 Skrevet 5. mai 2022 Deres egen skyld. Man er sin egen lykkes smed. Da får du skaffe deg nye venner, holde deg unna giftige familiemedlemmer. Man må nesten ta i ett tak selv. ❤️Men det er ikke bare bare når man ikke har det bra. Med nye i omgangskretsen din, så får du nye venner som kan støtte deg. Men du må ta 90%av jobben selv. ❤️ Anonymkode: 8e14a...ac5
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2022 #4 Skrevet 5. mai 2022 Ensom og alene er to ulike ord med veldig forskjellig betydning. Der ensomhet er en følelse som gjerne forbindes med noe sårt, er det å være alene i mange tilfeller helt selvvalgt og ønskelig. Anonymkode: 4132b...656
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2022 #5 Skrevet 5. mai 2022 Nei det syns jeg ikke. Man velger det selv. Anonymkode: ca352...587
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2022 #6 Skrevet 5. mai 2022 Ja, det gjør jeg. Har selv en gammel og ensom far. Jeg besøker ham så ofte jeg kan, men bor på en annen kant av landet, så det blir langt fra ofte nok. Det gjør meg skikkelig trist å tenke på at han sitter alene dag ut og dag inn. I studietiden jobbet jeg på en pub, og vaktene på lille julaften var triste. Da satt det ensomme der som ikke hadde kontakt med familien, og som ikke hadde noen å være sammen med på julaften. Anonymkode: d23ec...5d6
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2022 #7 Skrevet 5. mai 2022 Nei, gjør vel egentlig ikke det. Man er sin egen lykkes smed. Anonymkode: 7b15e...5fa
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2022 #8 Skrevet 5. mai 2022 Nei, men jeg synes synd på 😉 Anonymkode: 92eb6...766
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2022 #9 Skrevet 5. mai 2022 Nja. Har ei som hadde mye familie og var opptatt hele tiden. Så døde de en etter en. Til slutt hennes eneste barn. Da hadde hub ingen og en så stor sorg og frykt at hun ikke turte å finne seg nye. Det er trist. Selv elsker jeg å være alene. Stortrives i eget selskap, så jeg klarer ikke helt å sette meg inn i at det skal være spesielt vanskelig Anonymkode: 4d5b5...dbe
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2022 #10 Skrevet 5. mai 2022 Anonym bruker skrev (35 minutter siden): Nei, men jeg synes synd på 😉 Anonymkode: 92eb6...766 Hva mente du? Anonymkode: bd8f9...e06
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2022 #11 Skrevet 5. mai 2022 Anonym bruker skrev (33 minutter siden): Nja. Har ei som hadde mye familie og var opptatt hele tiden. Så døde de en etter en. Til slutt hennes eneste barn. Da hadde hub ingen og en så stor sorg og frykt at hun ikke turte å finne seg nye. Det er trist. Selv elsker jeg å være alene. Stortrives i eget selskap, så jeg klarer ikke helt å sette meg inn i at det skal være spesielt vanskelig Anonymkode: 4d5b5...dbe Så trist å lese. Anonymkode: bd8f9...e06
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2022 #12 Skrevet 5. mai 2022 Anonym bruker skrev (37 minutter siden): Nei, gjør vel egentlig ikke det. Man er sin egen lykkes smed. Anonymkode: 7b15e...5fa Så du mener det er så enkelt ja. Alt kan man for selv. Anonymkode: bd8f9...e06
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2022 #13 Skrevet 5. mai 2022 Anonym bruker skrev (40 minutter siden): Ja, det gjør jeg. Har selv en gammel og ensom far. Jeg besøker ham så ofte jeg kan, men bor på en annen kant av landet, så det blir langt fra ofte nok. Det gjør meg skikkelig trist å tenke på at han sitter alene dag ut og dag inn. I studietiden jobbet jeg på en pub, og vaktene på lille julaften var triste. Da satt det ensomme der som ikke hadde kontakt med familien, og som ikke hadde noen å være sammen med på julaften. Anonymkode: d23ec...5d6 Trist å lese. Anonymkode: bd8f9...e06
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2022 #14 Skrevet 5. mai 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Nei det syns jeg ikke. Man velger det selv. Anonymkode: ca352...587 Gjør man det? Anonymkode: bd8f9...e06
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2022 #15 Skrevet 5. mai 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Så du mener det er så enkelt ja. Alt kan man for selv. Anonymkode: bd8f9...e06 Ja, så enkelt. Det fins tusenvis av folk der ute du kan bli kjent med. Hva hindrer deg? Anonymkode: 8e14a...ac5
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2022 #16 Skrevet 5. mai 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Deres egen skyld. Man er sin egen lykkes smed. Da får du skaffe deg nye venner, holde deg unna giftige familiemedlemmer. Man må nesten ta i ett tak selv. ❤️Men det er ikke bare bare når man ikke har det bra. Med nye i omgangskretsen din, så får du nye venner som kan støtte deg. Men du må ta 90%av jobben selv. ❤️ Anonymkode: 8e14a...ac5 Man kan gjøre mye selv. Sant det. Men ikke alt man kan styre eller klarer å gjøre. Anonymkode: bd8f9...e06
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2022 #17 Skrevet 5. mai 2022 Så alle ensom og alene kan skylde på seg selv. Ok. Da vet jeg det. Anonymkode: bd8f9...e06
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2022 #18 Skrevet 5. mai 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Så alle ensom og alene kan skylde på seg selv. Ok. Da vet jeg det. Anonymkode: bd8f9...e06 Nei, ikke ALLE. Noen er blitt alene og ensomme uten å kunne for det selv. Men sånne som deg, de skyver jo andre mennesker bort. Og nærmest med vilje også. Du NYTER dette, HI, det eneste du ønsker deg er jo et publikum til din egen tristesse. Dette er din tråd nummer 457 om temaet, og du leker at du spør "generelt" om ensomhet osv., men det du egentlig vil vite, er om DU kan fortsette å synes synd på deg selv med god samvittighet. Om du fortjener sympati og om du kan tillate deg å fortsatt velte deg i ynkelighet. Og hvis du ikke får bekreftelse på at det er deg det er synd på og alle andre er slemme mot deg, og alt de gjør er dårlig gjort mot dakars deg, da kommer de snurte og småfrekke svarene dine. "jaså, fint å vite! Takk for at dere alle ønsker meg bort herfra!" Helt ærlig - blir du virkelig ALDRI lei av deg selv og den forbanna selvmedlidenheten din? Du kommer til å daue like fornærma om 45 år, uten å ha løfta en finger for å få et morsommere liv. Stakkars barnet ditt som skal høre på denne klagingen hver helg når hun har flytta hjemmefra, om hvor trist og leit det er at ikke du får besøk. Du kommer til å guilt-trippe henne i hjel. Sånt er gift for en relasjon! Anonymkode: 2f6c5...073
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2022 #19 Skrevet 6. mai 2022 Jeg opplevde ensomhet en gang da jeg var langt unna familie, og da skjønte jeg hvor jævli den følelsen er. Det hadde jeg ikke skjønt tidligere, men etter det har jeg stor sympati med de som er ensomme. Nå vet jeg ikke om ensomhet egentlig er problemet ditt. Det virker som om det er et stort tomrom i deg og i livet ditt, men uansett hvem du treffer og hvem du har rundt deg så er det ikke nok. Det er akkurat som om ingen gir deg det du trenger, og de tar ikke kontakt ofte nok, de avtaler ting med andre hvor du da blir skuffet og føler deg utelatt og du forventer initiativ fra omgivelsene uten å ville ta så mye selv. Så, jeg tror kanskje at du må tenke deg inn over deg selv. Finne ut om du kanskje burde gjøre noe annet enn det du gjør i livet ditt? Finne ut om hverdagen din bør bestå av noe annet enn det du nå legger i den? Jeg tror nemlig at det du savner ikke handler så mye om andre mennesker, men en grunnleggende utilfredshet med tilværelsen, og det er ikke andre som kan gi den mening for deg. Anonymkode: ca763...fc5
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2022 #20 Skrevet 6. mai 2022 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Så alle ensom og alene kan skylde på seg selv. Ok. Da vet jeg det. Anonymkode: bd8f9...e06 Men det er det bare noen som svarer, men typisk deg så er det de svarene du henger deg opp i. Anonymkode: 92349...568
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2022 #21 Skrevet 6. mai 2022 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Ja, så enkelt. Det fins tusenvis av folk der ute du kan bli kjent med. Hva hindrer deg? Anonymkode: 8e14a...ac5 Åh, i et land med over 5 millioner mennesker finnes det bare tusenvis av folk å bli kjent med? Da forklarer det jo veldig godt hvorfor det er så mange som er ensomme. Hva skal til for å bli kjent med deg? Jeg vil komme innom på en kopp kaffe, eller te egentlig jeg er ikke så glad i kaffe, du stiller vel opp frivillig ikke sant? Hvis ikke så er det en forklaring på hvorfor det er så vanskelig å bli kjent med folk i dag, folk er tilbakeholdne. Folk er ikke så veldig åpne for å bli kjent med fremmede, med personer de ikke har møtt fra før, ikke kjenner til fra før. Men du vil vel motbevise dette, ikke sant? Så du stiller opp frivillig med åpen profil så jeg kan sende deg en melding så vi kan bli kjent, ikke sant? For du vil vel motbevise at det er vanskelig å bli kjent med folk i dag, vil du ikke? Anonymkode: b6a2d...086
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2022 #22 Skrevet 6. mai 2022 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Åh, i et land med over 5 millioner mennesker finnes det bare tusenvis av folk å bli kjent med? Da forklarer det jo veldig godt hvorfor det er så mange som er ensomme. Hva skal til for å bli kjent med deg? Jeg vil komme innom på en kopp kaffe, eller te egentlig jeg er ikke så glad i kaffe, du stiller vel opp frivillig ikke sant? Hvis ikke så er det en forklaring på hvorfor det er så vanskelig å bli kjent med folk i dag, folk er tilbakeholdne. Folk er ikke så veldig åpne for å bli kjent med fremmede, med personer de ikke har møtt fra før, ikke kjenner til fra før. Men du vil vel motbevise dette, ikke sant? Så du stiller opp frivillig med åpen profil så jeg kan sende deg en melding så vi kan bli kjent, ikke sant? For du vil vel motbevise at det er vanskelig å bli kjent med folk i dag, vil du ikke? Anonymkode: b6a2d...086 Du er slitsom og hadde aktivt blitt valgt bort. Anonymkode: 92349...568
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2022 #23 Skrevet 6. mai 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Du er slitsom og hadde aktivt blitt valgt bort. Anonymkode: 92349...568 Ja, det uten at du kjenner meg, uten å ha møtt meg, uten å ha pratet med meg. Da har vi en av mange forklaringer på hvorfor det finnes ensomme mennesker; enkelte er fordomsfulle og skyver unna folk de har fordommer mot. Anonymkode: b6a2d...086
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2022 #24 Skrevet 6. mai 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Ja, det uten at du kjenner meg, uten å ha møtt meg, uten å ha pratet med meg. Da har vi en av mange forklaringer på hvorfor det finnes ensomme mennesker; enkelte er fordomsfulle og skyver unna folk de har fordommer mot. Anonymkode: b6a2d...086 Selvsagt. Jeg trenger folk som gir meg noe, og velger aktivt bort gnagsår. Oppfør deg normalt pent så får du henge. Anonymkode: 92349...568
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2022 #25 Skrevet 6. mai 2022 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Selvsagt. Jeg trenger folk som gir meg noe, og velger aktivt bort gnagsår. Oppfør deg normalt pent så får du henge. Anonymkode: 92349...568 Ikke jeg som kaller folk for "gnagsår". Så med tanke på at du går rundt med en slik oppførsel så er det en av to muligheter, den ene er at du er ensom og derfor har helt rett i din påstand at alle som ikke "oppfører seg normalt pent" ikke har venner, eller også har du venner likevel, i så fall tar du jo feil for da får folk som ikke "oppfører seg normalt pent" likevel venner. Anonymkode: b6a2d...086
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå