Anonym bruker Skrevet 5. mai 2022 #1 Skrevet 5. mai 2022 Jeg er ikke den som «renner ned» dørene til fastlegen, og er egentlig litt i tvil om følgende, og synes derfor det er fint å høre med dere fornuftige mennesker: Jente (datter), 16 år. Har hatt vondt i nakke og hatt hodepine siden mandag. Generelt i dårlig form, vært litt bedre om morgenen slik at hun har villet gå på skolen - men blitt veldig sliten og dårlig form utover dagen. Startet i går med lett feber (37,5 målt med pannetermometer, samme pannetermometer måler 38,7 i øret men vet ikke om jeg kan stole på det siden det ikke er et øretermometer?), og samme i dag. Vondt i kropp og litt vondt i ene siden av halsen. Stadig hodepine. Jeg tenker jo umiddelbart en form for influensa, men vet ikke om jeg bare bør falle til ro med det, eller om jeg skal ringe og få en akutt-time til henne hos fastlege i morgen? Eller er det misbruk av slike timer…? Hun har spist Paracet siden mandag. Innspill mottas med stor takk :-)! Anonymkode: 9da78...3a6
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2022 #2 Skrevet 5. mai 2022 Har dere tatt koronatest hjemme? Anonymkode: a60ee...4e1
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2022 #3 Skrevet 5. mai 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Har dere tatt koronatest hjemme? Anonymkode: a60ee...4e1 Ja, den er tatt nå i kveld - og den var negativ. Anonymkode: 9da78...3a6
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2022 #4 Skrevet 5. mai 2022 Hun kan bøye haken ned til kragebenet? Anonymkode: 9e793...322
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2022 #5 Skrevet 5. mai 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Hun kan bøye haken ned til kragebenet? Anonymkode: 9e793...322 Ja, det får hun til! Anonymkode: 9da78...3a6
Blop Skrevet 5. mai 2022 #6 Skrevet 5. mai 2022 Jeg ville ringt legen i morgen og forklart det slik du beskriver det her. Det er de på legekontoret som avgjør om dette er noe å bruke akuttime på.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2022 #7 Skrevet 5. mai 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Ja, det får hun til! Anonymkode: 9da78...3a6 Det er bra 🙂 men jeg ville nok likevel bestilt en time. Er det ingen mulighet for å drøfte det med lege eller helsesekretær på telefon for å vurdere om det er nødvendig med time? Anonymkode: 9e793...322
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2022 #8 Skrevet 5. mai 2022 Blop skrev (Akkurat nå): Jeg ville ringt legen i morgen og forklart det slik du beskriver det her. Det er de på legekontoret som avgjør om dette er noe å bruke akuttime på. Ja, jeg tenker egentlig det samme. Takk :-)! Anonymkode: 9da78...3a6
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2022 #9 Skrevet 5. mai 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Det er bra 🙂 men jeg ville nok likevel bestilt en time. Er det ingen mulighet for å drøfte det med lege eller helsesekretær på telefon for å vurdere om det er nødvendig med time? Anonymkode: 9e793...322 Takk for svar :-)! Jo, jeg tror jeg ringer legekontoret i morgen tidlig og beskriver situasjonen, og så kan jeg få drøftet med dem ang. time eller ikke. Anonymkode: 9da78...3a6
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2022 #10 Skrevet 5. mai 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Takk for svar :-)! Jo, jeg tror jeg ringer legekontoret i morgen tidlig og beskriver situasjonen, og så kan jeg få drøftet med dem ang. time eller ikke. Anonymkode: 9da78...3a6 Lurt 🙂 det er jo derfor vi har lege. Anonymkode: 9e793...322
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2022 #11 Skrevet 5. mai 2022 20 åringen var sånn forrige uke, 18 åringen denne uken. Regner med det er en forkjølelse/influensa. Eldste var veldig snørrete, nest eldre mer hodepine og mindre nese. Mange virus i luften om dagen Anonymkode: ff46e...d3b
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2022 #12 Skrevet 5. mai 2022 Mye sånne virus nå. Har en her hjemme også som har vært en uke syk, en uke frisk og nå syk igjen med hodepine, lav feber og litt sår hals og dårlig almenntilstand. Negativ koronatest. Var hos legen og legen ramset opp en 5-6 andre virus som suser rundt nå og gir lignende symptomer. Ring legen og hør om de tror det er noe poeng å ta noen tester. Anonymkode: 67174...30f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå