Gå til innhold

Terapi hos psykolog på DPS. Varighet?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det kommer helt an på problematikken. 

Jeg begynte med dagbehandling, altså samtaler daglig i et par uker, deretter to ganger i uka også ukentlig. Holder fortsatt på ukentlig, har gått der i 4 mnd nå. Blir nok værende en stund til. 

Min problematikk er kompleks og omfattende, så det krever lang og intens jobbing. 

Anonymkode: 0c0c8...646

Anonym bruker skrev (49 minutter siden):

Det kommer helt an på problematikken. 

Jeg begynte med dagbehandling, altså samtaler daglig i et par uker, deretter to ganger i uka også ukentlig. Holder fortsatt på ukentlig, har gått der i 4 mnd nå. Blir nok værende en stund til. 

Min problematikk er kompleks og omfattende, så det krever lang og intens jobbing. 

Takk for svar. Vil du si noe om hva det handler om for deg? Har behandler sagt noe om varigheten?

Anonymkode: bb1e4...98f

Anonym bruker skrev (35 minutter siden):

Takk for svar. Vil du si noe om hva det handler om for deg? Har behandler sagt noe om varigheten?

Jeg behandles for tilbakekommende depressive lidelser med ikke-akutte selvmordstanker og dårlig livsmestring. Har ikke fått noe perspektiv på varighet, det tar den tiden det tar. Jeg har gått til privat psykolog (forskjellige hver gang, også traumepsykolog) i flere omganger, men dette er første gang jeg har bedt om hjelp fra fastlegen og vært 100% ærlig med han. 

Nå skal jeg gjøre jobben som trengs for å få riktige verktøy til å håndtere sykdommen min. 

Annonse

Anonym bruker skrev (56 minutter siden):

Jeg behandles for tilbakekommende depressive lidelser med ikke-akutte selvmordstanker og dårlig livsmestring. Har ikke fått noe perspektiv på varighet, det tar den tiden det tar. Jeg har gått til privat psykolog (forskjellige hver gang, også traumepsykolog) i flere omganger, men dette er første gang jeg har bedt om hjelp fra fastlegen og vært 100% ærlig med han. 

Nå skal jeg gjøre jobben som trengs for å få riktige verktøy til å håndtere sykdommen min. 

Takk. Kan jeg spørre hvordan de ikke akutte selvmordstankene er? Jeg har selv selvmordstanker og depresjon 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Takk. Kan jeg spørre hvordan de ikke akutte selvmordstankene er? Jeg har selv selvmordstanker og depresjon 

Ikke-akutte som i form at jeg ikke er i umiddelbar fare for å gjennomføre. Jeg blir derfor ikke lagt inn på døgnbemannet. Jeg har ikke kommet dit at jeg vil gjennomføre, jeg vil jo leve, jeg har bare vært ærlig på at jeg ikke vet hvor lenge jeg klarer å stå i mot tankene lenger. Og det tok de på alvor. 

Jeg gikk først to ganger i uken de første 6 mnd, så en gang i uken i to år, så annenhver uke i 6 mnd, så en gang i mnd siste 6 mnd. Til sammen gikk jeg dit i nesten 4 år om man inkluderer avslutningssamtalene

Anonymkode: 2984e...166

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...