Anonym bruker Skrevet 5. mai 2022 #1 Skrevet 5. mai 2022 Jeg og barna har aldri (!!!) vært i Sverige før, men denne sommeren har vi lyst til å ta en liten tur over grensa mens mannen jobber. Vi har hovedferien vår senere så budsjettet er ikke altfor stort... Vi tenker sånn 1-4 overnattinger der. Vi bor i Oslo,og barna er 8 og 10 år. Noen som kan hjelpe meg å planlegge hvor vi bør reise og hva vi bør oppleve? Ungene vil handle godteri men har ellers ingen ønsker! 😅 Anonymkode: c9d24...472
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2022 #2 Skrevet 5. mai 2022 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Jeg og barna har aldri (!!!) vært i Sverige før, men denne sommeren har vi lyst til å ta en liten tur over grensa mens mannen jobber. Vi har hovedferien vår senere så budsjettet er ikke altfor stort... Vi tenker sånn 1-4 overnattinger der. Vi bor i Oslo,og barna er 8 og 10 år. Noen som kan hjelpe meg å planlegge hvor vi bør reise og hva vi bør oppleve? Ungene vil handle godteri men har ellers ingen ønsker! 😅 Anonymkode: c9d24...472 Dere trenger ikke å dra lenger enn Strømstad. Det er en nydelig liten perle av en by. Det er små butikker som er verdt besøk, det er alle bodene med masse bling bling på torvet. Koselige spisesteder langs kai og brygge som ikke koster all verden. Det er også finere restauranter. Så er det båtturer dere kan bli med på til øyene utenfor Strømstad. Dere kan kjøre innom Nordby og Svinesund og kjøpe godteri. Det er godisfsbrikker der. Det er flere campingplasser rundt byen. Anonymkode: b159b...949
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2022 #3 Skrevet 5. mai 2022 Mine unger elsker tivoli, så for oss har Liseberg vært en nødvendighet, men om dere skal på en koselig budsjettferie trenger dere ikke reise inn der. Vi leide en hytte på Tanumstrand et år, det var veldig koselig. Fiske krabber, bade, minigolf osv. Veldig fint sted. Godteri er det greit å stoppe på Nordby å kjøpe, enorme godtebutikker så de kan handle seg grønne på ting som er dyrt i Norge. Smågodt, Capri sonne og microporcorn med smør er standarden som mine unger handler. Anonymkode: 4d682...fd7
KellyTaylor Skrevet 5. mai 2022 #4 Skrevet 5. mai 2022 Sjekk ut Daftø som ligger ved Strømstad . Billig, greit og ved vannet.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2022 #5 Skrevet 6. mai 2022 KellyTaylor skrev (14 timer siden): Sjekk ut Daftø som ligger ved Strømstad . Billig, greit og ved vannet. Daftö er ikke spesielt billig. Men fint. Skal noe dit må dere bestille nå, for der blir det fullt. Anonymkode: 1afae...453
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2022 #6 Skrevet 6. mai 2022 Anonym bruker skrev (16 timer siden): Jeg og barna har aldri (!!!) vært i Sverige før, men denne sommeren har vi lyst til å ta en liten tur over grensa mens mannen jobber. Vi har hovedferien vår senere så budsjettet er ikke altfor stort... Vi tenker sånn 1-4 overnattinger der. Vi bor i Oslo,og barna er 8 og 10 år. Noen som kan hjelpe meg å planlegge hvor vi bør reise og hva vi bør oppleve? Ungene vil handle godteri men har ellers ingen ønsker! 😅 Anonymkode: c9d24...472 Hvis du vil ha storbyferie, kan du leie en airbnb eller et hotellrom i Gøteborg. Tre timer i bil eller fire på tog, veldig greit. Her kan dere gå i Liseberg og Universeum, spise kjempestore kanelboller, ta kanalbåt eller bade. Jeg har aldri vært der på sommerferie, men det er jo masse øyer/skjærgård, og det er sikkert kjempekoselig å ta båten litt utover. Anonymkode: 4b45d...31d
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2022 #7 Skrevet 6. mai 2022 Liseberg kjenner alle til. Universeum er nermeste nabo og verdt å bruke en dag på. Lost City er et veldig bra innendørs badeland midt mellom Gøteborg og Stocholm. En av få steder ungene her maser om å dra tilbake til. Kolmården Zoo. Nordens største dyrepark og er helt fantastisk. Du ser at dyrene har det godt og de har en unik "safari" del hvor dyrene lever som i det fri. Der avler de på bla.a. utrydningstruede arter med mål om å sette de fri. Rundtur på slottet i Stocholm er også ganske gøy. Anonymkode: 36875...f6c
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2022 #8 Skrevet 6. mai 2022 Tusen takk for svar dere! Nå har vi masse inspirasjon til tur! 🥰 Anonymkode: c9d24...472
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå